heb je toevallig ook enig ide wat het kost om hem uit te laten lezen?Bart V schreef:Dit is je MAP sensor. Die sensor meet via dat slangtje de onderdruk in het inlaatspruitstuk (vacuum) Aan de hand daarvan word de hoeveelheid in te spuiten brandstof bepaald. Die sensor is erg belangrijk, en dat slangetje moet absoluut DICHT zijn. Die sensor zal alleen niet het probleem veroorzaken denk ik.Hooliead schreef:dat lijkt mij ook niet eerlijk gezegt want die luchtslangetjes gaan daarnatoe.jeroen.k schreef:1 na laatste plaatje is je ontsteking/bobine.
en mijn gasklep heb ik inmiddels al schoon gemaakt
Als je VOOR je motor staat, zit er rechts voor op de cilinderkop (onder of boven) de olieafscheider een sensor, dat is een koelvloeistof sensor welke informatie geeft over de temperatuur van de koelvloeistof (hehe en aan de hand daarvan word dan het stationair toerental en "choke" geregeld. Het KAN zijn dat die sensor stuk is waardoor dus je stationair toerental omhoog loopt. Je kan de weerstand van dat ding meten, je kan ook ff naar renault en hem daar aan de testkast hangen, dan kunnnen zij alle sensoren (ook MAP) uitlezen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Scheelt inelkgeval een hoop zoekwerk.
Succes
praat ik dan over een klein bedrag (tot 30 euro) of word het echt honderde euro's