r5GTE (1.7MPi) 1900 toeren stationair (vragen met foto's)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Ad van Haperen
Contacteer:

Bart V schreef:
Hooliead schreef:
jeroen.k schreef:1 na laatste plaatje is je ontsteking/bobine.
dat lijkt mij ook niet eerlijk gezegt want die luchtslangetjes gaan daarnatoe.

en mijn gasklep heb ik inmiddels al schoon gemaakt
Dit is je MAP sensor. Die sensor meet via dat slangtje de onderdruk in het inlaatspruitstuk (vacuum) Aan de hand daarvan word de hoeveelheid in te spuiten brandstof bepaald. Die sensor is erg belangrijk, en dat slangetje moet absoluut DICHT zijn. Die sensor zal alleen niet het probleem veroorzaken denk ik.

Als je VOOR je motor staat, zit er rechts voor op de cilinderkop (onder of boven) de olieafscheider een sensor, dat is een koelvloeistof sensor welke informatie geeft over de temperatuur van de koelvloeistof (hehe en aan de hand daarvan word dan het stationair toerental en "choke" geregeld. Het KAN zijn dat die sensor stuk is waardoor dus je stationair toerental omhoog loopt. Je kan de weerstand van dat ding meten, je kan ook ff naar renault en hem daar aan de testkast hangen, dan kunnnen zij alle sensoren (ook MAP) uitlezen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Scheelt inelkgeval een hoop zoekwerk.

Succes
heb je toevallig ook enig ide wat het kost om hem uit te laten lezen?

praat ik dan over een klein bedrag (tot 30 euro) of word het echt honderde euro's
Bart V

Heb het 1x laten doen bij mijn eerste 19 met dezelfde motor als jij. Ik was toen 28 euro kwijt, dus daar kom je wel overheen.

Gr Bart
Mrtn
Car: R5GTT

??

Ik meende vanmiddag toch ook een foto geplaatst te hebben?

anyway...... dat was deze

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_motorholiead.jpg[/img]

stationair stappenmotortje, kan ook hier aan liggen, misschien vuil of stuk?

wat gebeurt er als je het stekkertje eraf trekt? als ie dan niet in toeren klimt is ie waarschijnlijk al overleden.......
Mrtn = Maarten
GTE 16v
Contacteer:

ey nou.. ik heb ff een paar dingen gecirkeld waar het probleem (kan) liggen..

1: Is een sensor, regelt de toeren tal! als je die los haalt zal je wel merken dat hij hoog gaat lopen, zodra je hem weer aansluit moet hij weer lager gaan lopen, zoniet.. kapot..

2: stationairluchtregelaar, die had je al schoongemaakt zei je.. nou daar zal het dan niet meer aan liggen(kan wel zijn dat hij blijft hangen!)

3: je onsteking, ff een opmerking.. ik zou die vervangen, had ik ook bij de mijne gedaan.. hij liep toen al iets beter!

4: je inlaat spruitstuk, kan een pakking lek van zijn(dus hij zuigt vacuum)

5: in/uitlaat spruitstuk, spuit ff wat remreiniger(als de motor loopt) langs de in/uitlaat als hij hoger gaat lopen betekent dat je een lek hebt..

[img]http://members.lycos.nl/leov3/DSC00744%20duidelijk.JPG[/img]

jah voor de rest, tjah.. ik zou het niet weten.. heb je al naar je bougies gekeken?!? wat voor'n kleur ze hebben, bij mij waren ze helemaal wit(not good!) probleem is nou al wel verholpen bij mij..

mijn ideeen zijn nu in iedergeval op! ik zal ff vragen aan mensen die bij Stam werken(vrienden van me :wink: ) of zij nog ideeen hebben...[/img]
Ad van Haperen
Contacteer:

Bart V schreef:Heb het 1x laten doen bij mijn eerste 19 met dezelfde motor als jij. Ik was toen 28 euro kwijt, dus daar kom je wel overheen.

Gr Bart
ok dan dan ga ik da volgende week zaetdrag (dan heb ik pas tijd) laten doen
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:??

Ik meende vanmiddag toch ook een foto geplaatst te hebben?

anyway...... dat was deze

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_motorholiead.jpg[/img]

stationair stappenmotortje, kan ook hier aan liggen, misschien vuil of stuk?

wat gebeurt er als je het stekkertje eraf trekt? als ie dan niet in toeren klimt is ie waarschijnlijk al overleden.......
die heb ik dus schoongemaakt en toen ging hjij van 1500 toeren naar 1900 toeren.

en als ik de stekker eraf haal loopt hij nog rotter dus die is niet stuk denk ik
Ad van Haperen
Contacteer:

LE-Man schreef:ey nou.. ik heb ff een paar dingen gecirkeld waar het probleem (kan) liggen..

1: Is een sensor, regelt de toeren tal! als je die los haalt zal je wel merken dat hij hoog gaat lopen, zodra je hem weer aansluit moet hij weer lager gaan lopen, zoniet.. kapot..

2: stationairluchtregelaar, die had je al schoongemaakt zei je.. nou daar zal het dan niet meer aan liggen(kan wel zijn dat hij blijft hangen!)

3: je onsteking, ff een opmerking.. ik zou die vervangen, had ik ook bij de mijne gedaan.. hij liep toen al iets beter!

5: in/uitlaat spruitstuk, spuit ff wat remreiniger(als de motor loopt) langs de in/uitlaat als hij hoger gaat lopen betekent dat je een lek hebt..

jah voor de rest, tjah.. ik zou het niet weten.. heb je al naar je bougies gekeken?!? wat voor'n kleur ze hebben, bij mij waren ze helemaal wit(not good!) probleem is nou al wel verholpen bij mij..

mijn ideeen zijn nu in iedergeval op! ik zal ff vragen aan mensen die bij Stam werken(vrienden van me :wink: ) of zij nog ideeen hebben...[/img]
1: hij gaat inderdaad harder lopen als ik hem eraf haal (3000 toeren)

2: heb ik inderdaad schoongemaakt. hoe kan ik zien of hij blijft hangen? moet die sinper draaien? ook als ik er bijv. in blaas?

3: die heb ik er pasgeleden nog afgehad en de contact puntjes geschuurd etc. mar denk niet dat als die slecht is dat hij hoger gaat lopen (lijkt me niet logisch)

4: die had ik al ingespoten met remmenreiniger maar zal het nog eens proberen. (nu weet ik waar ik moet spuiten :D)

5: zie 4

6: wat wilde je over die slang zeggen in die tekening? bij die 5?

en alvast wel kei bedankt da je zo de moeite doe om me te helpen (Y)
GTE 16v
Contacteer:

Hooliead schreef:
LE-Man schreef:ey nou.. ik heb ff een paar dingen gecirkeld waar het probleem (kan) liggen..

1: hij gaat inderdaad harder lopen als ik hem eraf haal (3000 toeren)

2: heb ik inderdaad schoongemaakt. hoe kan ik zien of hij blijft hangen? moet die sinper draaien? ook als ik er bijv. in blaas?

3: die heb ik er pasgeleden nog afgehad en de contact puntjes geschuurd etc. mar denk niet dat als die slecht is dat hij hoger gaat lopen (lijkt me niet logisch)

4: die had ik al ingespoten met remmenreiniger maar zal het nog eens proberen. (nu weet ik waar ik moet spuiten :D)

5: zie 4

6: wat wilde je over die slang zeggen in die tekening? bij die 5?

en alvast wel kei bedankt da je zo de moeite doe om me te helpen (Y)
wat ik denk wat het is is die stationairregelaar dat hij toch blijft hangen, weet jij toevallig iemand in de buurt die ook een Renault 5 heeft.. ken je ff proberen of het uitmaakt.. mocht je er 1 nog nodig hebben kan ik er 1 van de sloop halen(staat bij ons een (mooi) gte-tje nog....) blokkie daarvan ga ik miss eruit halen! :wink: dan heb ik er 1 miss over.. het staat er namelijk bekend bij GTE enz.. dat die dingen echt snel kapot gaan!

en anders kan het ook aan je computer liggen, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien hij verder toch goed loopt?!?
Ad van Haperen
Contacteer:

Hij loopt nu nog maar 1300/1400 toeren uit z'n eigen :S

alleen vanmorgen starte ik hem en moest ik hem 4 keer starten want hij viel heel de tijd uit. even 2000 tijdens starten en hij liep terug naar 500 en dan bam uit en dat 2 keer en toen lang 900 en toen tijdens gas geven bam uit. en daarna reed hij wel maar had totaal geen power maar toen ik 1 km had gereden was hij weer goed.

iemand enig idee wat dit is?
Robke
Car: Lexus IS250

Misschien een slechte massa van je motorblok??
Ik heb ook ooit zoiets gehad en toen was het massapunt op m'n versnellingsbak een beetje losgetrild...
jeroen.k

robclio16V schreef:Misschien een slechte massa van je motorblok??
Ik heb ook ooit zoiets gehad en toen was het massapunt op m'n versnellingsbak een beetje losgetrild...
Heb in mn 19 een maand rond gereden zonder massa aan de bak...ging gewoon goed...geen probs mee gehad :)
Mrtn
Car: R5GTT

Ga eens naar de sloop en knal er een andere computer op.

Wie weet ligt het daar wel aan
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:Ga eens naar de sloop en knal er een andere computer op.

Wie weet ligt het daar wel aan
ik heb zelfs nog een adnere comp liggen :D

alleen waar zittie bij een 5 :$
Tom
Moderator
Car: MB

gewoon effe kabelboom volgen, bij een clio zit ie iig aan de bijrijders kant in het schutbord
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ad van Haperen
Contacteer:

Tom schreef:gewoon effe kabelboom volgen, bij een clio zit ie iig aan de bijrijders kant in het schutbord
bij een cl,io weet ik hem ook wel te vinden en dank dcat hij bij een 5 onder de accu zit zou dit kunnen
?
Tom
Moderator

dat weet ik zo ook niet uit mijn kop maar het lijkt me dat je die vrij snel gevonden hebt
catrinus

Bij een 5 gte zit hij onder de zekering kast. Aan het voeteneind van de bijrijder.
There will be plenty of time to rest when your dead
catrinus

Ow vergeet ik ff. Je moet je tapijt ff weg trekken onder de zekeringkast vandaan en dan zie je als het goed is 1 comp die d.m.v een klem + elastiek vast zit. Piece of koek om die eruit te halen
Ad van Haperen
Contacteer:

catrinus schreef:Ow vergeet ik ff. Je moet je tapijt ff weg trekken onder de zekeringkast vandaan en dan zie je als het goed is 1 comp die d.m.v een klem + elastiek vast zit. Piece of koek om die eruit te halen
kijk dankje daar heb ik wa aan dus hij zit onder mijn tapijt
catrinus

Om precies te zijn zit hij hier
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/Comp2.jpg[/img]
Tom
Moderator

aparte plek, zit ie daar standaard?
catrinus

ja bij een gte wel. Ik heb mijn computers op dezelfde plek zitten als een gte. Alleen heb ik geen beugel waar de computer in zit. Ik heb een eigen bouw constructie omdat ik 2 comps heb i.p.v. 1. Zo ik mij niet vergis heeft een gte 1 computer
Menno

heb je die lekke slang nou al eens een keer vervangen?
rev it like a rental
Ad van Haperen
Contacteer:

Menno schreef:heb je die lekke slang nou al eens een keer vervangen?
die bleek niet lek te zijn maar ja die is wel vervangen
Ad van Haperen
Contacteer:

Dankje voor de plaats maar is da echt standaard?

dan zit je bijrijder er toch met zijn poten tegenaan te schoppen
catrinus

Bij een gte is dat de standaard plek. Tja en dat er tegenaan schoppen heb ik opgelost door de kuipstoel in de meest achterste stand te zetten :lol: .
Ad van Haperen
Contacteer:

catrinus schreef:Bij een gte is dat de standaard plek. Tja en dat er tegenaan schoppen heb ik opgelost door de kuipstoel in de meest achterste stand te zetten :lol: .
ik zal zo eens gaan kijken dan want volgens mij zit hij bij mij daar niet heb daar namelijk nog nooit iets gevoeld en dan moet je daar toch een kast voelen zitten door het tapijt heen zou ik zeggen
catrinus

Zo ik in mijn boekwerken zie en lees moet hij daar zitten.
Ad van Haperen
Contacteer:

ok ok ik geloof je :D ik ga nu ff kijken
Ad van Haperen
Contacteer:

:worship: ok je hebt 100% gelijk daar zit hij idd het regent nu dus ga hem nu niet vervangen maar dat zal ik vandeweek eens doen
catrinus

(Y) (Y)
Plaats reactie