Als ik helemaal naar links of rechts draai dan hoor ik echt iets van "KLONK" wat kan dit zijn ??
Ik hoor het dus vooral als ik scherp instuur.
En dan 2de vraag: hoe lang kan je ongeveer met voorwiellagers doen als je sportief rijdt ??
Rijd nu 50000 km met deze auto maar nog nooit lagers vervangen......
Alle reacties zijn welkom.....
Heb je dit ook met het stilstaan en je draai het stuur helemaal naar links of naar rechts. Want dit heb ik dan ook, maar ik dacht dat het geen kwaad kon.
Reactie zijn idd welkom
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Als je banden goed uitgelijnd zijn en geen spoorverbreders gebruikt zou je wel een ton moeten kunnen rijden op een set lagers, minimaal dan he...mochten ze op zijn dan hoor je dat snel genoeg...tis iig geen klonk geluid!
ik heb ook precies hetzelfde! bij mij is het aan de linkerkant.
ik denk zelf de fuseekogel aan die kant, ik heb het al een tijd en bij de garage konden ze niets raars vinden eigenlijk.
Die klonk word hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door speling op je binnenste stuurkogel, die zit vast aan je spoorstang, aan het einde daarvan zit je stuurkogel. Mijne had dat ook, heb dat ding vervangen en nu is het weer weg. Als je je auto op bokken zet moet je die speling kunnen voelen aan het wiel.
jeroen.k schreef:Als je banden goed uitgelijnd zijn en geen spoorverbreders gebruikt zou je wel een ton moeten kunnen rijden op een set lagers, minimaal dan he...mochten ze op zijn dan hoor je dat snel genoeg...tis iig geen klonk geluid!
Idd ja, ik wist wel dat je dan een zoem krijgt(ook weleens gehad met de achter wiellagers)
Maar het kan dus niet dat een KLONK van de wiellager komt ?
En idd ik heb dit dus ook wanneer ik still sta en droog stuur!!
Neobyte schreef:Mijn lager aan de rechterkant is onlangs vervangen, maar die maakte geen "klonk" geluid maar die rammelde als de nete (wel alleen tijdens het sturen).
Dus misschien iets anders ?
Dan moet ik volgens mij maar eens die lagers gaan vervangen...want ik heb dat ook, en de fuseekogel dan ook maar gelijk
Bart V schreef:Die klonk word hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door speling op je binnenste stuurkogel, die zit vast aan je spoorstang, aan het einde daarvan zit je stuurkogel. Mijne had dat ook, heb dat ding vervangen en nu is het weer weg. Als je je auto op bokken zet moet je die speling kunnen voelen aan het wiel.
Gr Bart
Ik heb laatst ook nog even gekeken of er dus speling op zat maar kon toen niks vinden. Ik zal het nog eens een keer doen.....het is niet zo erg dat KLOENCK
Maar het moet niet eeuwig blijven ik dacht...dat gaat wel vanzelf weg maar dat is toch niet hehehehehe
AH
Ik hoop dat ik dit weekend nog ff tijd vrij kan maken omdat ik nu net 2 weken op mezelf woon heb ik niet zoveel tijd want moet nog vanalles doen in het appartement....met garage
Voel je die klonk ook in je stuur, of hoor je het alleen??? Als het de stuurkogel is moet je die klonk als het ware voelen in je stuur, want de kogel verschiet dan iets.
Bart V schreef:Voel je die klonk ook in je stuur, of hoor je het alleen??? Als het de stuurkogel is moet je die klonk als het ware voelen in je stuur, want de kogel verschiet dan iets.
Gr Bart
Ik voel dit wel ....
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Bart V schreef:Bekend renault probleem, zeker bij 16V krijgt dat ding het soms wel eens zwaar te voortduren. Je komt er trouwens ook niet mee door de apk.
Met de APK is er 1 vernieuwd dan zal nu de ander wel aan de beurt zijn
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
gewoon allemaal vervangen,de vier stuurstangkogels,en de twee fusees.
dan ben je er gelijk vanaf,die dingen kosten geen hol.
want je doet vandaag links binnen,morgen rechtbuiten volgende week andersom en zo blijf je klooien.
ik heb ze allemaal in 1 keer vervangen.
o ja,let op bij kontrole stuurkogels dat je 1 kogel aan het uiteinde van de stuurstang hebt en 1 aan de binnenkant dat je beide goed kontroleert.
groet pat.