(Clio rsi) Motorisch vraagje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Marc

Ik ben vandaag bij een 96-er rsi wezen kijken met 93K op de klok. Mooi en goed wagentje, maar het viel mij op dat het motortje nogal "rauw" klonk, dwz ik vond dat ik de nokkenas/kleppen erg goed kon horen. Veel meer dan mijn huidige 16V met veeeeeeeel meer km's. Mijn vraag; is dit normaal bij een rsi blok?? Voor de duidelijkheid, hij klonk niet gaar ofzo gewoon veel mechanisch geluid.

Cheers Marc
Marc

mmm, misschien beter in "techniek motor" kunnen posten. stom stom, mods??
catrinus

Daar staat hij toch al in?

:wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

:lol:
Remco v.K.

Marc schreef:Ik ben vandaag bij een 96-er rsi wezen kijken met 93K op de klok. Mooi en goed wagentje, maar het viel mij op dat het motortje nogal "rauw" klonk, dwz ik vond dat ik de nokkenas/kleppen erg goed kon horen. Veel meer dan mijn huidige 16V met veeeeeeeel meer km's. Mijn vraag; is dit normaal bij een rsi blok?? Voor de duidelijkheid, hij klonk niet gaar ofzo gewoon veel mechanisch geluid.

Cheers Marc
Ik denk dat Turboman het ook kan bevestigen. Het klinkt allemaal rauw maar dit is vrij normaal bij dit type motor. Bij mezelf vindt ik t wel mee vallen overigens, al vindt ik een stiller motortje maar meer sound uit de uitlaat mooier :)
Coupe 2.0 IDE :P
[rsi]peerke

Wat bedoelen jullie precies?

Heb een Rsi uit 1997 en ik kan jullie opmerking totaal niet bevestigen.
jeroen.k

Mijn 1.7 mpi klinkt ook vrij rauw idd...(vrijwel zelfde blokje)
Plaats reactie