Probleem met Startonderbreking; sleutel stuk!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Tim B.

Hi all,

Dit is dus mooi shit! Ik heb CV op mn Clio 16V zitten, met een startonderbreker. Deze schakel je beide in met 1 afstandsbediening (in sleutel). Nu is de sleutel volgens mij stuk, ik liet hem nl. vallen...of de infrarood-ontvanger bij de spiegel. Dus: ik kan de startonderbreker niet meer uitschakelen!

Volgens mijn instructieboekje is er nog 1 manier om de auto aan de praat te krijgen; het gaspedaal indrukken en een 4-cijferige code intoetsen (die je bij de auto krijgt bij aankoop?)op een knopje op de ruitenwisserbediening. Ik heb die code dus niet, dus wat moet ik nou doen? Naar de Renault-dealer gaan en een nieuwe sleutel bestellen? Of kan daar aldaar laten uitlezen of het toch het infrarood-systeem is ofzo????

Thanx (Y)
Ruud

Is het baterijtje niet leeg ??? Anders is er nog maar een optie naar de renault dealer gaan . Heb je geen bekende die heel goed overweg kan met draadjes en stroom , dan kun je de startblokering altijd ff overbruggen.
Robke
Car: Lexus IS250

Staat die code niet ergens in een hoekje geschreven in een van de boekjes van de auto??
Tim B.

Heb idd al nieuwe batterijen geprobeerd, maar dat was het niet. En tja, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik die startonderbreker moet zoeken. Is namelijk af-fabriek. Werk via de computer ofzo???
Ruud

Ik heb een klein kastje (computertje) en daar zit de centrale deurvergrendeling , startblokering en alarm in. Alles in een kastje deze kastjes kun je vrij makkelijk omzeilen soms al door de spanning eraf te halen. Weet niet zeker of een orgionele renault hetzelfde is ik heb er zelf een mitsubishe kastje in zitten. Dit kastje zit meestal ergens verstopt in het dashbord of midden console. Het is trouwens wel een provisorische oplossing maar dan kun je weer rijden.
-=Chuckie=-
Contacteer:

een beetje start blokkering kun je niet zomaar omzeilen, die van mijn zit tussen de benzine pomp en nog een aantal onderdelen.
Robke
Car: Lexus IS250

Bij deze auto werkt het anders, het is alleen een startblokkering die er origineel inzit, dus niet met later geplaatste modules.

Wat je zou kunnen proberen is om de ontvanger eruit te halen en dan met een spanningzoekertje (zo'n 12V prikding met een lampje erin) eens 2 keer een puls te geven, misschien doet hij het dan ook wel. Ik dacht dat het een pluspuls moet zijn dus gewoon even een keer de deuren op slot doen en weer openen door met het spanningzoekertje op de stekker van de ontvanger de juiste draden even aantikken. Misschien dat het systeem zo simpel werkt, het is het proberen waard.....
Jasper11turbo

Ruud schreef:Is het baterijtje niet leeg ??? Anders is er nog maar een optie naar de renault dealer gaan . Heb je geen bekende die heel goed overweg kan met draadjes en stroom , dan kun je de startblokering altijd ff overbruggen.
overbruggen kan niet.
in jouw clio zit een decoder kast.
de ontvanger in de hemel is enkelt een ontvanger die een gecodeerd signaal van de sleutelkop doorgeeft aan de decoderkast.
de decoder kast zend vandaaruit een signaal naar de rekeneenheid (variabel blok of sinus signaal)
als de code die de sleutel en de decoderkast verzend naar de rekeneenheid inspuiting correct is word er een signaal terugvertuurd naar de decoderkast om het (knipperende)ledje of inspuitingslampje lampje uit te schakelen.
rekeneenheid inspuiting word vrijgegeven en je kan de auto starten.
ga niet rotzooien aan het systeem,
het verhaal van massa op de rekeneenheid inspuiting ipv het decodersignaal is kul.

je kan het beste je oude sleutel open halen en kijken of het witte oogje los zit..
dat gebeurd nog weleens.
nieuwe batterijen doen ook weleens wonderen.
Wat ook akn , mits het rode ledje op de sleutelkop nog wel werkt is dat de sleutel uit het venster gelopen is. (buiten bereik)
In dit geval helpt opnieuw inlezen met behulp van een xr 25 .

een nieuwe sleutel kost 160 euro ex inlezen,
code is te verkrijgen bij de renault dealer , kost je 8 euro ex.
groet jb
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
canonballman

Zeg Jasper, effe oftopic: ik lees dit en heb allemaal een zwaar vermoeden dat dit ook gewoon met die 2 liter in mijn 11 aan de hand is.

Dat de rekeneenheid gewoon niks doet omdat de 'startvergrendeling er zogenaamd nog op staat'.

Wat denk jij?
canonballman

En waar zit zon decoder kast in een Laguna?

Heb goede connecties met een Renault sloop namelijk.........
Dan trek ik dat ding daar een keer uit een Laguna om te kijken of ik daar mee verder kom.
Arjen

Kunnen ze die code niet gewoon bij de dealer opzoeken? Mijn ouders waren laatst de code van de Renaultradio van hun Laguna kwijt en die kon de dealer ook zo aan de hand van het kenteken uit de computer halen.
Tim B.

Heb de code inmiddels opgevraagd bij Renault, moest ik handmatig invoeren middels het knopje aan je ruitenwisserbediening. Gas intrappen, eerste cijfer van de code intoetsen, gas los...gas intrappen, 2e cijfer intoesten etc etc. Bestaat uit 4 cijfers. Nu is de startonderbreker eraf, kon toen dus gelukkig weer rijden..alleen gaat hij er dus ook niet weer op, ook niet automatisch (wat hij anders wel deed). CV doet het momenteel ook niet. Wel de sleutel getest met een kaartje, en hij zendt nog gewoon infraroodsignalen uit. Als het goed is gaat ie binnenkort nr de dealer om of die sleutel of de computer ofzo opnieuw in te stellen....
Jasper11turbo

canonballman schreef:Zeg Jasper, effe oftopic: ik lees dit en heb allemaal een zwaar vermoeden dat dit ook gewoon met die 2 liter in mijn 11 aan de hand is.

Dat de rekeneenheid gewoon niks doet omdat de 'startvergrendeling er zogenaamd nog op staat'.

Wat denk jij?
Hallo canonballman,

Ik had toen al tegen je gezegt dat dat volgens mij het grote probleem was wat jij met de auto heb.
Bij een laguna (laguna !!) van bouwjaar 94 tot 2000 zit de decoderkast naast de ucbic (zekeringenhuis interieur)
het is een losneembare kast met twee stekkers erop.
deze communiceert samen met de sleutelkoppen (via de ontvanger in de hemel )en de rekeneenheid inspuiting.

Denk er maar over na , anders zend ik je via fax de schema,s

groet jasper
canonballman

okee, maar wat nu te doen:

1.e vraag: Is het zo dat als ze met de XR 25 mn rekeneenheid uitlezen, dat de xr 25 zal aangeven: "startvergrendeling actief" ???

2.e vraag: kunnen ze dan met de XR25 die startvergrendeling voor altijd "ontgrendelen" ???
Zodat ik voortaan kan rijden met mn 11? Of schiet die startvergrendeling er dan weer op na een tijdje??

Mocht bovenstaande niet het geval zijn, dan moet ik (lijkt mij) een decoderkast scoren en eventueel een sleutel/ontvanger. Omdat het een gecodeerd signaal is wat de rekeneenheid moet krijgen, toch?

Zijn die decoders voor alle Lagunas hetzelfde??? van ongeveer hetzelfde bouwjaar???
Of hoort een bepaalde decoder bij een bepaalde rekeneenheid?? hoopik niet/lijkt me niet............

Kortom: Wat heb ik nodig aan onderdelen als de eerste methode niet werkt??

motor kwam dus uit een Laguna RXE......
Jasper11turbo

lekker dubbel.
Dit gesprek over de 11 met de 2 liter ging verder in de topic "
op een dag word je wijs en koop je een 11"

en voor de topic starter :
Succes

groet jasper
Plaats reactie