Turbotalk...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jeroen V
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:
Jeroen V schreef:die prijs zeiden zwe bij mij, dan heb je een hybride aan de inlaat. Als je niks aan levert kost het je 1150 euro > nieuwe garrett+ hybrid inlaat, hybrid uitlaat kost 450 euro extra.
Waar heb je het gevraagt? Bij welk bedrijf?

Ik heb 810 euro (inc btw) betaald voor m'n Hybride Garret T2 (GTT dus). Ik heb een goede turbo aangeleverd en een hybride inlaat kant er op gekregen.
bij turboworld,
Sander
Contacteer:

speedline schreef: P.s. de prijzen komen eraan.
Heb je al wat prijsjes, hoeft niet precies te zijn!

S :D nder
Laatst gewijzigd door Sander op vr 25 okt 2002 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
mdmx

ben er een beetje laat bij maar toch nog ff wat ik kan aanvullen, die hybride lagers hebben hoogstwaarschijnlijk kogels van Silicium Nitride, en dit is zoals al gemeld een berg lichter (hoeveel kan ik nog ff nakijken) en veel hittebestendiger dan de stalen wentellichamen, en de coating zou ik schatten op een DLC coating ( Diamond-Like Carbon), Balzers in belgie is een van de bedrijven die dit soort coatings aanbrengt op zeer veel materialen waaronder ook keramische materialen zoals van de kogels.
Er zijn overigens ook al rotoren gemaakt van vol keramiek, waar weet ik niet, maar die kunnen temperaturen hebben van ver boven de eerder genoemde 1000-nog iets graden Celcius hebben, echter zullen dan de behuizingen en verschillen in uitzettingscoefficienten een rol gaan spelen.....

Heb ik ook nog een vraag, m50 materiaal, wat voor materiaal is dit?? (race ways voor de lagers van egarret)
mdmx

voor materiaaleigenschappen keramiek:
http://www.ceratec.nl/nederlands/materi ... meset.html

en klik dan op de bovenste "klik hier"
robert

RickGT TURBO schreef: Robert,

ik heb toen d'r tijd een Turbo World Turbo opgemeten voor je.
ok!!

en de maten van een md28 zijn.. ?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

robert ben je er al uit was het lekkerst is voor een at tje?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert

nee.

maar ik vind het een beetje vreemd dat meeste hybrids gelijk een giga hoge trim hebben.
Ik vraag me af wat de trim is van de md28, omdat dat het eerste stapje is.

snappie? (nee->ik ook niet ;) )
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wat ik heb gehoord is dat ze de inlaat zijde van een gt gebruiken en de uitlaat zijde van de at
dat schijnt een snellere reactie te geven onderin
maar de maten van de turbo's heb ik niet echt
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

betekend dus inlaat van een t2 en uitlaat van een t3
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

[quote="RickGT TURBO]

Robert,

ik heb toen d'r tijd een Turbo World Turbo opgemeten voor je. Maar ik ga volgende maand die turbo bij Turbo Hoet brengen en aanlaten passen. Want tot 0.9 bar loopt hij zonder aanlopen. Met 1.1 bar loopt hij aan. Hij kan gewoon die druk niet aan.
M'n gut feeling zegt dat de 120.000 omwentelingen per minuut waar deze turbo's opgetest worden voldoende zijn tot ongeveer 0.9 bar en als je hoger gaat je de turbo veel fijner moet testen en produceren.[/quote]

ik val een beetje laat in het topic, maar ik heb de zelfde turbo als jij en bij 1,2 bar loopt hij nog steeds niet aan :)

ra ra ?
RickGT TURBO
Contacteer:

robert schreef:
RickGT TURBO schreef: Robert,

ik heb toen d'r tijd een Turbo World Turbo opgemeten voor je.
ok!!

en de maten van een md28 zijn.. ?
Ik trek hem er binnen kort af. Als ik van de week tijd heb dan haal ik hem wel even los om mee te nemen naar de Meern meeting. Hangt even van m'n tijd af.
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
ik val een beetje laat in het topic, maar ik heb de zelfde turbo als jij en bij 1,2 bar loopt hij nog steeds niet aan :)

ra ra ?
Zal wel badluck zijn....
Ach ja....
Drive it like you stole it
speedline

Derby schreef:Scania haalt trouwens met die turbo compound motor een rendement van 48% !!!!. Het rendenment van een gewone benzine motor licht momenteel op 33%. Echt een goed idee. En dat van die Speciale coating? iemand. Ik heb het gelezen op de engelse gt-r site. De turbo's waren trouwens van Garrett

Derby
DaŽs allemaal leuk en aardig. Ze vertellen er alleen niet bij dat die motor dat maar in een zeer klein toerenbereik haalt onder zeer bepaalde gebruiksomstandigheden. Deze motor biedt enorme rendementsvoordelen maar het blijft jammer dat ze het zo moeten verkopen. Daar komt nog eens bij dat het nieuwe "open" Cummins HPI injectie systeem naar mijn idee een stuk interessanter is.

Het rendement van een Ottomotor ligt volgens mij toch meer richting 25%. Een stuk realistischer waarde. Met de nieuwe DI motoren zal het rendement wel weer een stuk verbeteren.

Die coating is waarschijnlijk absoluut niet interessant omdat er voor een C1J motor nog veel te veel mogelijkheden en al bewandelde paden open liggen. De tuners die autoŽs hebben met extreme vermogens passen ook meestal "mainstream" turboŽs toe dus eigenlijk is dit leuk bedoelde lulpraat. We hebben er praktisch niets aan.

vr/gr
robert

RickGT TURBO schreef:
Ik trek hem er binnen kort af. Als ik van de week tijd heb dan haal ik hem wel even los om mee te nemen naar de Meern meeting. Hangt even van m'n tijd af.
en van mijn tijd... want ik ben niet in de meern ;)

nee de kleinste binnendoorsnede van de inlaat van de compressor is genoeg. Zo waar je tegen het moertje van het compressorwieltje aan kijkt. beetje lastig meten, maar moet lukken.

...nounounou...*nieuwsgierig*
Derby

Natuurlijk halen ze dat maar op een toerental. De interne verbrandingsmotor is gewoon een rot ding. Vandaar ook de uitvinding van de cvt. Elektromotoren zijn veel beter. En dat rendement van een benzine motor is heel wisselend. bij d-last kan het wel 5% worden. Maar 33 procent is al bij di motoren, turbo en intercooler.
En wat is dat cummins hpi systeem? Never heard of. Voor benzine of diesel?

Derby
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als ik aan cummins motoren denk zie ik zoŽn grote amerikaan voor me (dodge ram pick up) of zo. En volgens mij kunnen die motoren ook in vrachtwagens (of anders om eerst in vrachtwagens en daarna in zoŽn dodge).

Maar hoe het systeem werkt durf ik niet te zeggen. Er zijn er die dat beter kunnen vertellen.

Zijn wel diesel motoren dacht ik.

Gr. Frits
speedline

Zo we gaan weer los (Y)

De eerste stukken in dit topic krijgen zsm een rewrite om ze meer toegankelijk en overzichtelijk te maken.

Mijn aim is nu de hybrides en dergelijke. We gaan nu turbo alternatieven bespreken voor de 5 en eventueel de 21.

Mijn doel is hier de alternatieven van de tuners op een rijtje te krijgen met de kosten.

Dus Jeroen (L. Tuning) en anderen (?) zijn bij deze uitgenodigd :D

Verder wil ik na toestemming een aantal PM's publiceren met Q&A van verschillende leden over turbo(ombouw) en alles wat hierbij komt kijken.

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie... (S)
Steven
Car: M536

Ik heb binnenkort een Garett T2 met groter compressorhuis, das de grootste die voor de T2 is te krijgen. Verder ging het taatslager van 270 naar 360 graden, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Turbine blijft geloof ik origineel als wat er op een GTT zit.

Ik heb em iig via JL Tuning
Laatst gewijzigd door Steven op do 25 mar 2004 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

T25 8)
Immer wieder die verdammte Holländer
Derby

waarom gaat het in de hoofd zaak om garrett compressors enniet over kkk en mitsubishi zijn die niet compatible met renault? Mitsubishi heeft ook leuk onderzoekswerk verricht.

Wat vor turbo zit er op een smart? want ik dacht dat 1.4 liter toch wel de maximale minimale literinhoud was om de turbo aan de gang te houden.

Derby
Matijs
Contacteer:

De Smart zal wel een IHI turbo hebben, die maken voor zover ik weet op het moment de kleinste turbo. Dat heb ik eens uitgezocht toen mijn huisgenoot er aan zat te denken om een turbo op zijn 750cc driecilinder jaren 70 motorfiets te zetten.
En de turbo van de Daihatsu Charade GTTi 16v twincam is dacht ik ook een IHI, zou best dezelfde kunnen zijn.
-Ray-
Contacteer:

een Smart heeft toch een 600cc Turbo motortje?
Matijs
Contacteer:

Nee ik dacht 750 cc driecilinder. Maar kan ook nog wel minder zijn...

Edit:
sja zeg, het is echt maar 600 cc. Standaard 55 of 61 pk. Toch nog erg nette cijfertjes...
Ivo
Über-Spammer

-Ray- schreef:T25 8)
(Y) (Y) (Y)

.....een turbo moet niet fluiten, maar schreeuwen.... >-) >-) >-)
-Ray-
Contacteer:

gillen 8)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

-Ray- schreef:gillen 8)
Blazen!!! :worship:
speedline

Dit hoeft van mij geen chattopic te worden. Wordt nog onoverzichtelijker. Misschien een apart gelieerd topic ? (Y)

Grtz,

Zzpeedie... (S)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ok dan wil ik wel wat meer weten over de turbo perikelen van robert
ben je er inmiddels al uit wat je kan gebruiken?
en wat is het verschil in trim bij die van de alpine turbo en de turbo 1/2
weten we verder wat er te gebruiken is van de t3 van de r21 voor de at?
Ivo
Über-Spammer

DoubleYou schreef:
-Ray- schreef:gillen 8)
Blazen!!! :worship:
Tja, je zach zondag het verschil tussen "blazen", en "GILLEN"of "SCHREEUWEN".......... :smoke: :smoke: :smoke:

:wink:
gille
Contacteer:

speedline schreef:Zo we gaan weer los (Y)

De eerste stukken in dit topic krijgen zsm een rewrite om ze meer toegankelijk en overzichtelijk te maken.

Mijn aim is nu de hybrides en dergelijke. We gaan nu turbo alternatieven bespreken voor de 5 en eventueel de 21.

Mijn doel is hier de alternatieven van de tuners op een rijtje te krijgen met de kosten.

Dus Jeroen (L. Tuning) en anderen (?) zijn bij deze uitgenodigd :D

Verder wil ik na toestemming een aantal PM's publiceren met Q&A van verschillende leden over turbo(ombouw) en alles wat hierbij komt kijken.

Met vriendelijke groet,

Zzpeedie... (S)
heel intersant,wil wel wat meer wete wat turbo kan en nie kan,of wat hybride erin een 21T kan,zonder dat tuners me zomaar eentje op pushen,T3~~T4 ,is een mogelijkheid,alsook een a6110 turbo,met aangepast spruistuk
Derby

ok nu weet ik nog niks van kkk maar goed iemand dan diepgaande info daarover?

Derby
Menno

KKK is volgens mij standaard op al die VAG turbo motoren. Kwalitatief niet echt iets mis mee, maar volgens mij is 't wat minder Lego achtig dan Garret.
Garret is gewoon veel gangbaarder, en is dus ook veel meer in alle soorten en maten en losse delen te verkrijgen.
rev it like a rental
Derby

ok
kkk moet wel goed zijn. Vandaag even bij een medestudent op gevraagd waar de meeste uitval bij Pon door ontstaat en daar stond turbo failure niet tussen... En dat is toch gek zoals er met die golfjes tdi geragt wordt. En als je dan hoort dat je met je r5gtt voorzichtig warm moet rijden en dat soort shit. Krijg ik het idee dat ik met een b produkt rond rij...

Derby
Menno

dat valt wel mee. moderne auto's zijn wat dat betrefd gewoon beter, en in zo'n gore stinkdiesel heeft zo'n turbo minder te leiden.

d'r zijn genoeg probleemloze nieuwe auto's met Garrett turbo.
rev it like a rental
Derby

misschien wel ja, maar minder te leiden? waarom dan stationair en koud en dan het gaspedaal door het schutbord... Ik denk dat het erger is als als warme en dan trappen...

maargoed...
Is er niet een manier om de huidige t2/t25/t3 op te waarderen? Andere lagertjes erin. ik bedoel niet kogel lagers maar meer in de trend van bekleden van glijlagers? teflon en dat soort shit?

Derby
Plaats reactie