4x4 R5 gtt??
het liefste wat ik zou willen hebben is een 4x4 of achterwiel aangedreven gtt.
maar ik heb geen id wat daar allemaal bij komt kijken.
Kunnen de echte slimmen mensen mij vertellen hoe je zoiets maakt, wat er allemaal bij komt kijken, hoe onmogelijk het is, en hoe rijk ik dan wel niet moet zijn?
Het ben dus niet van plan om dit te gaan bouwen, maar ben er gewoon erg naar geïntreseerd.
Alvast bedankt voor de info.
maar ik heb geen id wat daar allemaal bij komt kijken.
Kunnen de echte slimmen mensen mij vertellen hoe je zoiets maakt, wat er allemaal bij komt kijken, hoe onmogelijk het is, en hoe rijk ik dan wel niet moet zijn?
Het ben dus niet van plan om dit te gaan bouwen, maar ben er gewoon erg naar geïntreseerd.
Alvast bedankt voor de info.
He! nu is die weer rood.
stiekemerd_Martijn_ schreef:

en je bedoelt dus met 1 blok, voor de slimmen onder ons die gaan zeggen: hang er 2 blokken in!

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Met 1 motor moet je dan een draaiende as naar achter zien te maken, dat betekent dus de versnellingsbak anders maken of de vooraandrijfassen een vertakking (lijkt me niet aan te raden). Dan moet je daar achter ook de as draaiend te krijgen, dat moet je daar zelf maken of een andere RWD as uit een andere auto halen. De draaiende as moet daarnaast niet de uitlaat of de carosserie raken, dus die hangt ook lager dan de auto. De auto verlagen kan dan dus ook niet meer, of erg moeilijk.
Als je dan al zo'n draaiende as weet te maken, moet je dat zo precies maken dat de voorwielen en achterwielen even hard gaan.
Om dit allemaal te willen: veel geld, heeel veel geld. Mocht je geld te veel hebben en iets speciaals willen, ja dan kan je het doen, maar ik zou me er niet eens aan wagen.
Als je dan al zo'n draaiende as weet te maken, moet je dat zo precies maken dat de voorwielen en achterwielen even hard gaan.
Om dit allemaal te willen: veel geld, heeel veel geld. Mocht je geld te veel hebben en iets speciaals willen, ja dan kan je het doen, maar ik zou me er niet eens aan wagen.
-
- Contacteer:
Zoiets is dan het makkelijkst, dat scheelt veel aanpassen. Als dat een 4WD is off course.Bart V schreef:Je kan natuurlijk het onderstel en de motor van een lancia delta intergrale nemen, en daar een 5 gtt bovenop lassen
De gtt motor gaat dan wel verloren ja, dan heb je alleen een 4wd 5je. Dus geen turbo meer.
Maar ook hier komt weer de vraag. Wat zegt de keuring? Mag dit zomaar? Dus met 1 motor.
Zeg ook niet dat ik het zou maken, maar vind het wel intressant om de info erover op te doen
Zeg ook niet dat ik het zou maken, maar vind het wel intressant om de info erover op te doen
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
allemaal wel haalbaar hoor lijkt me.
Je moet gewoon een bestaande aandrijflijn nemen van een bestaande auto.
Een tussenplaat voor de bak: no problemo (ff in de autocross kijken, die mannen doen niet anders)
Cardanas raak je altijd wel kwijt, en is ook wel op de juiste lengte aan te passen.
Lastigste is de achteras. Of je moet 't zo overnemen van een andere auto, maar een 5 is natuurlijk relatief smal. Anders moet je de naven van de 5 veranderen, maar das lastig, omdat ie gegoten is.
Een tussenplaat voor de bak: no problemo (ff in de autocross kijken, die mannen doen niet anders)
Cardanas raak je altijd wel kwijt, en is ook wel op de juiste lengte aan te passen.
Lastigste is de achteras. Of je moet 't zo overnemen van een andere auto, maar een 5 is natuurlijk relatief smal. Anders moet je de naven van de 5 veranderen, maar das lastig, omdat ie gegoten is.
rev it like a rental
-
- Contacteer:
Als je nou r4 zou rijden had ik de oplossing zo bij de hand. Koop een r4 sinpar 4x4 en leg daar een Alpine turbo blok in en klaar is kees. Heb je alleen wel kans dat je assen dat op een gegeven moment niet fijn meer vinden.
Maar eh, er moet toch iets te knutselen zijn zou je zo zeggen. Dit lijkt me nog wel een haalbaar project,
in tegenstelling tot dat lancia delta voorstel :-* 
Maar eh, er moet toch iets te knutselen zijn zou je zo zeggen. Dit lijkt me nog wel een haalbaar project,

hier heb je dus wat aanMenno schreef:allemaal wel haalbaar hoor lijkt me.

zullen we die Lancia maar bij Rutte ophalen dan Martijn??

zit geen tussendif in, bij de eerste de beste bocht draai je alles aan gort. Als dat niet zo was, waren er al lang 2 sinpar 4AT'jtesda-goof schreef:Als je nou r4 zou rijden had ik de oplossing zo bij de hand. Koop een r4 sinpar 4x4 en leg daar een Alpine turbo blok in en klaar is kees. Heb je alleen wel kans dat je assen dat op een gegeven moment niet fijn meer vinden.
Maar eh, er moet toch iets te knutselen zijn zou je zo zeggen. Dit lijkt me nog wel een haalbaar project,in tegenstelling tot dat lancia delta voorstel :-*
rev it like a rental
-
- Contacteer:
Ben echt wel benieuwd of er een rtc-er zoveel zin heeft in knutselen dat hij dit werkelijk gaat doen. Mocht hij dit doen, keep us in touch off course! 

Hmzz....jah...dan is de Golf 4x4 misschien nog een optie?Menno schreef:slecht plan, motor staat in de lengte.jeroen.k schreef:Staat niks op je kenteken over aandrijving toch?
Is het niet van een 21 TQ te jatten?

en dat is nou net wat martijn wil 

motor ligt in de lengte.Ruud schreef:ik heb nog een oude audi coupe quatro staan. Meschien dat ik daar wat van kan gaan maken eens heel goed nadenken. Als het werkt kan je wel als een idioot door de bochten teminste dat lukt met de audi ook altijd.
(btw, nog interesse in een audi coupe 2wd?)
rev it like a rental
Hmmm gvd, dat project wil ik ook nog eens nader bekijken in de toekomst-Ray- schreef:hier heb je dus wat aanMenno schreef:allemaal wel haalbaar hoor lijkt me.
zullen we die Lancia maar bij Rutte ophalen dan Martijn??

Weet er verder niets van, maar kijk eens of je contact kan vinden met die gasten.
En Ray, laat die Lancia fijn staan, das een een 2WD en 1.6 Turbo

motor lag voorin. Bij die auto was echt serieus in de bodem gehakt.Steven schreef:Hmmm gvd, dat project wil ik ook nog eens nader bekijken in de toekomstIk wasl altijd algefacineerd door dat Cosworth 5-je met die Cosworthaandrijving en blok achterin. Is toen in vlammen opgegaan ofzo. (in Engeland dus).
Weet er verder niets van, maar kijk eens of je contact kan vinden met die gasten.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
Kijk gewoon hoe die engelse het hebben gedaan 

-
Dat kan ie niet! Weet je toch!Steven schreef:Lees nou eerst een goed Maik....

[quote="Steven]Hmmm gvd, dat project wil ik ook nog eens nader bekijken in de toekomst
Ik wasl altijd algefacineerd door dat Cosworth 5-je met die Cosworthaandrijving en blok achterin. Is toen in vlammen opgegaan ofzo. (in Engeland dus).
[/quote]
Wilde ik net zeggen, dat was toch een zwarte met een wide body kit? (misschien een idee om de brede achteras passend te maken.) Het is dus al gedaan, en aangezien die Engelse dit bij meerdere wagens hebben gedaan, is het niet al te lastig (in verhouding dan) want zover ik weet is het al bij een Ford Puma
en een BMW 3-serie gedaan.
En wat niet past, moet je passend maken he

Wilde ik net zeggen, dat was toch een zwarte met een wide body kit? (misschien een idee om de brede achteras passend te maken.) Het is dus al gedaan, en aangezien die Engelse dit bij meerdere wagens hebben gedaan, is het niet al te lastig (in verhouding dan) want zover ik weet is het al bij een Ford Puma

En wat niet past, moet je passend maken he

Lijkt me ook wel lollig in mn gtt tje, kun je al dat vermogen tenminste fatsoenlijk aan de weg krijgen!
Ik zie wel eens van die gtt tjes met 300 pk of meer, maar het blijft voorwielaandrijving, dus op een gegeven moment houdt het op, ik denk dat 4wiel aandrijving één van de betere manieren is om hem zo snel mogelijk te krijgen....
Als er iemand ideeen heeft hou ik me aanbevolen, desnoods met mijn gtt als test object

Ik zie wel eens van die gtt tjes met 300 pk of meer, maar het blijft voorwielaandrijving, dus op een gegeven moment houdt het op, ik denk dat 4wiel aandrijving één van de betere manieren is om hem zo snel mogelijk te krijgen....
Als er iemand ideeen heeft hou ik me aanbevolen, desnoods met mijn gtt als test object

-
- Contacteer:
Nou jongens, Alleycat stelt z'n auto bescikbaar, wie gaat aan de slag?Alleycat schreef:Als er iemand ideeen heeft hou ik me aanbevolen, desnoods met mijn gtt als test object![]()

Niks geen vag rommel op mijn franse glorie!!!!! 

Er zijn dus meer mensen met zo'n id. 
Zou een onderstel van een fiat panda 4x4 er niet onder passen ??
Het lijkt me dan idd het leukst om gewoon dit blok te houden, en dan op een of andere manier 4x4 te krijgen. een cosworth blokkie erin is ook wel leuk, maarja.probeer zoiets maar is te vinden en passend te maken. dat is al een hele klus opzich.

Zou een onderstel van een fiat panda 4x4 er niet onder passen ??
Het lijkt me dan idd het leukst om gewoon dit blok te houden, en dan op een of andere manier 4x4 te krijgen. een cosworth blokkie erin is ook wel leuk, maarja.probeer zoiets maar is te vinden en passend te maken. dat is al een hele klus opzich.
He! nu is die weer rood.
precies, doe mij maar gewoon een mooi getuned gtt blokkie en als ik dan ook nog eens 4wheel drive heb, zou mooi zijn.