[Twingo]Druk van koppelingspedaal valt weg

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Oke daar gaan we 8) :

Als ik een beetje hard door de bocht ga, dan verlies ik soms (sporadisch) de druk van mijn koppelingspedaal. Niet de hele druk valt weg (anders zou ik niet meer kunnen schakelen) maar het bovenste gedeelte van het pedaal. Daarnaast lekt er onder de auto olie (dit is de laatste tijd weer wat minder). Dit is niet mijn motorolie, omdat het oliepijl daarvan nog oke is.

De bakolie is al eens vervangen. Toen deze net was vervangen lekte er meer olie, nu valt de lekkage wel mee (1 tot 2 druppeltjes).

Het gaat om een Renault Twingo uit 93 met 115.000km op de teller (zie avatar).

Jullie suggesties?
* Stefan T-SPORT *
antoine
Car: Renault Clio III RS

kan niemand deze arme jongen helpen.Hij had ook nog een probleem met zijn aandrijfas

gr antoine
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ja....iemand tips ?? 8)
* Stefan T-SPORT *
Ruud

lekkage zal wel een keerring zijn aan de uitgaande as van het diff , ff controleren als deze nat zijn. Als je hard door een bocht gaat en je kopling voel heel zacht aan , lost dit zich zelf op na een keer de kopling in te duwen. Zoja dan springt je zelfspanner van de kopling meschien in een bocht los (door de g-krachten :lol: ) .
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ruud schreef:Als je hard door een bocht gaat en je kopling voel heel zacht aan , lost dit zich zelf op na een keer de kopling in te duwen. Zoja dan springt je zelfspanner van de kopling meschien in een bocht los (door de g-krachten :lol: ) .
Het lost zich niet vanzelf op als ik de koppeling een keer indruk.

Bij de garage wisten ze me te vertellen dat er olie lekte op de koppelingsplaten en dat ik daardoor de druk op mijn pedaal verloor. Is dit mogelijk? Het is een kennis van een vriend van mij die bijklust (en werkt) in een peugot garage.
* Stefan T-SPORT *
Ruud

Dan lekt de keering van de hoofdas van de versnellings bak , als je dan hard door de bocht gaat komt er een druppel olie op je koplingsplaat. Om deze te vervangen moet je bak eraf. Die keering kost geen fluit maar het werk weer. Moet je eens kijken of de verbinding tussen motor en versnellings bak aan de onder kant nat is.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Oke zal t overleggen met die gozer van de garage :wink: Hij had t al over kosten van +150 euro voor alleen dit probleem al, dus alst alleen de keerring is dan scheelt me dat.
* Stefan T-SPORT *
Ruud

Heeft die er dan ook een nieuwe koplings plaat bij geteld. Een keerring kost een eurotje of 10 , maar om die versnellings bak eraf te plukken ben je heel wat uurtjes zoet. En die uurtjes kosten serieuze euro's.
Bart V

als er olie op je plaat gekomen is zou ik ook de koppeling vervangen. Die olie brand erin, met als gevolg een slippende koppeling, en dat is zuur als je daarachter komt als alles weer inelkaar zit, kan je bak er weer af.

Gr Bart
Bart V

Ruud schreef:Heeft die er dan ook een nieuwe koplings plaat bij geteld. Een keerring kost een eurotje of 10 , maar om die versnellings bak eraf te plukken ben je heel wat uurtjes zoet. En die uurtjes kosten serieuze euro's.
Bart V schreef:als er olie op je plaat gekomen is zou ik ook de koppeling vervangen. Die olie brand erin, met als gevolg een slippende koppeling, en dat is zuur als je daarachter komt als alles weer inelkaar zit, kan je bak er weer af.

Gr Bart
Wat een fanatiekelingen zijn we toch he :D
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Hmm ik neem al deze tips gewoon mee en kwa kosten valt t wel mee. Hij klust namelijk zwart bij op de zaterdag voor 5 euro per uur (special price for me :wink: )in de garage waar hij werkt.

En idd erg fanatiek om meteen alles te vervangen, maargoed ik moet wel ff kijken wat t verstandigst is.
* Stefan T-SPORT *
Plaats reactie