Het onderwerp aandrijfas en lager is al vaker besproken, maar ik hoopdat jullie mij iets verder kunnen helpen.
Ik weet namelijk niet of mijn auto nou een nieuw lager nodig heeft of dat de problemen ontstaan door een slechte aandrijfas.
Wanneer ik aan het rijden ben en ik moet een bocht naar rechts maken, dan bonkt er iets (aan de bestuurderskant) maar als ik mijn gas loslaat in de bocht dan is het weg?? Ook wanneer ik rond de 100km per uur rijd, dan begint het te bonken en ook dan als ik mijn gas los laat is het weg. Nu kom ik net terug uit friesland en op de terugweg isset alleen maar erger geworden, ik hoor het nu echt tikken als ik een bocht naar rechts maak.
Ik weet nu niet of dit mijn lager is, of dat het mijn aandrijfas moet zijn?? wat denken jullie?? :-*
aandrijfas of lager?? (GTT)
-
don't be a fool, wrap your tool
auto opkrikken, band vastpakken en speling op het lager controleren. dan je wiel naar 1 kant draaien, een slinger geven en luisteren. ratelt ie dan? dan is het je aandrijfas.
je kan ze ook gewoon allebei vernieuwen natuurlijk, ben je meteen klaar
je kan ze ook gewoon allebei vernieuwen natuurlijk, ben je meteen klaar

Immer wieder die verdammte Holländer
-
Daar zat ik ook aan te denken.. nu heb ik hier nog een aandrijfas liggen van mijn oude blok.. deze was zeker weten wel goed.
Maar hoeveel werk is het om deze te vervangen?? en hoe gaat dat precies.. want ik zie wel dat ie vastzit met een aantal bouten.. als je die eraf draait dan zal de olie er wel uitlopen, maar kan ik dan de as er zo afpakken en er weer een nieuwe opzetten??
Maar hoeveel werk is het om deze te vervangen?? en hoe gaat dat precies.. want ik zie wel dat ie vastzit met een aantal bouten.. als je die eraf draait dan zal de olie er wel uitlopen, maar kan ik dan de as er zo afpakken en er weer een nieuwe opzetten??

idd, zit met drie bouten op de bak vast. bakje eronder voor de olie, plop nieuwe erin, bakolie vernieuwen en klaar is geert. 

-
Dan doe ik dat eerst maar even.. tenminste ik denk dat het mijn aandrijfas is..
Want als ik in een bocht zit en ik laat mijn gas los dan is het geluid weg.. kan dat ook het geval zijn bij een lager??
In ieder geval ik zal kijken hoe ver ik vandaag kom
Want als ik in een bocht zit en ik laat mijn gas los dan is het geluid weg.. kan dat ook het geval zijn bij een lager??
In ieder geval ik zal kijken hoe ver ik vandaag kom

een lager bonkt niet, die zoemt bij een bepaalde snelheid. heb je ook je fusee kogels nagekeken?
-
Ik heb nog niet naar mijn fuseekogels gekeken..
Laat ik eerst maar de aandrijfas doen. Maar toch niet alle olie loopt er toch uit? ik zou hem toch ook weer kunnen bijvullen tot die vol zit. Er zit namelijk net nieuwe olie in..
En moet ik ook nog werken met vet voor mijn as, of hoeft dat niet aan de bestuurderskant?
Laat ik eerst maar de aandrijfas doen. Maar toch niet alle olie loopt er toch uit? ik zou hem toch ook weer kunnen bijvullen tot die vol zit. Er zit namelijk net nieuwe olie in..
En moet ik ook nog werken met vet voor mijn as, of hoeft dat niet aan de bestuurderskant?
Als ik het probleem zo lees kan ik maar 1 conclusie trekken.
Homokineet versleten......
Bij uitgedraait stuur een ratelend geluid is in 90 van de 100 keer je homokineet.
Homokineet versleten......
Bij uitgedraait stuur een ratelend geluid is in 90 van de 100 keer je homokineet.
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert
5 Turbo kopen ????
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert
5 Turbo kopen ????
-
Klopt het was mijn homokineet..
Ik heb er een nieuwe in gezet. Nieuwe olie erin en klaar. Om deze aandrijfas te vervangen hoef je niet veel verstand te hebben, het is eigenlijk heel simpel
speciaal voor spir@l ff een korte samenvatting..
* Eerst je auto ff op steuntjes zetten
* band eraf
* remschijf enz van de veerpoot los halen ( 2bouten)
* As eruit halen, zodat deze los hangt
* 3bouten eruit halen die in koppeling zitten ( wel een bak eronder voor de olie)
* Nieuwe as erin zetten (alles weer vastdraaien)
* Nieuwe olie erin
Klaaaarrrrrr
Je moet er gewoon aan beginnen.. ik heb er ook weer wat van geleerd
Ik heb er een nieuwe in gezet. Nieuwe olie erin en klaar. Om deze aandrijfas te vervangen hoef je niet veel verstand te hebben, het is eigenlijk heel simpel

speciaal voor spir@l ff een korte samenvatting..
* Eerst je auto ff op steuntjes zetten
* band eraf
* remschijf enz van de veerpoot los halen ( 2bouten)
* As eruit halen, zodat deze los hangt
* 3bouten eruit halen die in koppeling zitten ( wel een bak eronder voor de olie)
* Nieuwe as erin zetten (alles weer vastdraaien)
* Nieuwe olie erin
Klaaaarrrrrr

Je moet er gewoon aan beginnen.. ik heb er ook weer wat van geleerd

-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Ah, perfect man.
Dank je.
Ik hoorde alleen weer allerlei dingen van speciale tools om homokineten eruit te krijgen en asbouten/moeren die ontiegelijk vastzitten.
Dan ga ik er ook gewoon lekker aan beginnen.
Ben ik (hoogstwaarschijnlijk) ook van mn "klop" af.
Ben bang dat ik te lang met een gescheurde ashoes heb rondgereden...
Dank je.
Ik hoorde alleen weer allerlei dingen van speciale tools om homokineten eruit te krijgen en asbouten/moeren die ontiegelijk vastzitten.
Dan ga ik er ook gewoon lekker aan beginnen.
Ben ik (hoogstwaarschijnlijk) ook van mn "klop" af.
Ben bang dat ik te lang met een gescheurde ashoes heb rondgereden...