[clio16v] Meuk topic Ben: Boardcomp display doet niet, help

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Ben

Ik heb nu mijn paneel uit elkaar gesloopt en alleen het displatje aangesloten.

Ik ben er achter gekomen wat het probleem is een breukje in het gele draadje. Moet ik nog verhelpen. Dit lost het probleem op dat maar 1 helft van het display het deed. de 50 graden werd eerst weer gegeven zonder het onderste streepje van de 5.

Maar ik heb een vraag ik zie iedereen altijd met het bezine verbruik erop maar bij mij geeft hij alleen 50 graden aan.

friemel ik nou nog wat meer aan het displaytje krijg ik ook f1 of f4 te zien en dan verdwijnd de 50 graden.

Kan iemand dit alles verklaren?
Anonymous

die 50 graden is gewoon een rotte sensor.

er is idd wel een boordcomputer versie van de temp meter maar hoe en wat die geleverd is op welke renault ???
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Benzineverbruik op je temperatuurmeter? Nee, da's nooit geleverd, zover ik weet.
Foeke

zie je vaak bij een 19
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ben

Dus wat wordt er allemaal op weer gegeven op dat displaytje dan? en hoe ziet dat eruit staan er aleen grades en meer niet? want ik zie alleen grades

Dus bij een 16v clio geen benzine verbruik meter?
Merijn
Über-Spammer

Inderdaad worden alleen de graden weegegeven op dat ding, meer niet.
Ben

Dan staak ik mijn werk, temp interesseerd me geen hol. WIlde me benzine verbruik weten.

Ik heb me clio trouwens dmv elke keer afmeten hoeveel bezine erin zit hem op 1 op 19 gekregen :D
Met bezine van de Shell en ook nog eens euro 98

Iemand enig idee op welke renaults die bezine verbr wel weer gegeven wordt? en of dat ook op een clio 16v toe te passen is?
Merijn
Über-Spammer

hahah... Bergafwaarts, zonder het gas in te duwen zeker! Grapjas! :lol:
Anonymous

Ben schreef:Dan staak ik mijn werk, temp interesseerd me geen hol. WIlde me benzine verbruik weten.
Dat vond ik ook altijd, heb een jaar in een 50 graden clio rondgereden.

Maar nu ik een mercedes heb waar in die het gewoon doet, vidn ik het toch best en leuk metertje :-)
Ben

Merijn schreef:hahah... Bergafwaarts, zonder het gas in te duwen zeker! Grapjas! :lol:
Ik meen het me pa stond er ook van te kijken want heb samen met hem een dag lang lopen testen.

Maar als ik plank is het 1 op 10.
Foeke

@Ben check de post van mij hierboven
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Anonymous

Merijn schreef:hahah... Bergafwaarts, zonder het gas in te duwen zeker! Grapjas! :lol:
of hij was zo stoned dattie vegeten is dattie tussendoor getankt heeft :D :lol:
Ben

Haha grap er maar over ik weet dat als ik geen poen heb hoe ik zuinig rijden moet :D

Waar zit die buiten temp senshoer?

En nu je over wiet begint begint mijn maag weer te knorren ik ga er 1 draaien grrr. Ik was zo waar nog nuchter.
Merijn
Über-Spammer

De sensor zit in je linker buitenspiegel...

1 op 19 is echt niet haalbaar, Ben. Rob heeft 2000 km niet meer dan 2500 rpm gedraaid en zelfs hij haalde niet eens 1 op 16!
Ben

en en en hoe haal je snel je interieur kap van je deur af?

Mijn electrische ramen doen het niet meer namelijk :D beetje warm
Merijn
Über-Spammer

Die kap zit geklikt, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Ik denk met dezelfde soort pinnetjes als bij de 5. Eerst de kaartenbak eraf schroeven met een torx-schroevendraaier en dan kan je al makkelijk bij de schakelaars. Als het dan nog niet goed is kan je alsnog kijken...
Ben

Merijn schreef:De sensor zit in je linker buitenspiegel...

1 op 19 is echt niet haalbaar, Ben. Rob heeft 2000 km niet meer dan 2500 rpm gedraaid en zelfs hij haalde niet eens 1 op 16!
Dan geloven jullie het niet me pa heeft alles nog eens perfect afgesteld en we hebben echt 1 op 19 gehaald. Kan er ook niets aan doen.
Mijn blokkie loopt ook nog als nieuw overigens misschien dat dat mee helpt maar ik heb het wel gehaald.

Moet er wel bij zeggen dat we de achterbank en alles eruit hadden en geen extra gewicht aan bagage of wat dan ook en ik er alleen in zat.
Laatst gewijzigd door Ben op wo 6 aug 2003 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Hmm... Ach ja, who gives a shit... :) Rob's blok was overigens NIEUW, maar wel 2.0 met geflowde kop.
Ben

netjes naja kan er nix aandoen ben er blij mee dat het haalbaar is. Daarom wilde ik een boardcomp verbruik meter om het te showen :)
RO 16v

Ben vergis je je niet met je R5 tr, 1 op 19 is niet haalbaar, wat je ook doet, tenzij je aan de sleepkabel hangt. :wink:
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Ach, zoveel verschil zit er niet tussen 1:9 en 1:19. Scheelt maar 1 cijfertje. :wink: :D
Ben

RO 16v schreef:Ben vergis je je niet met je R5 tr, 1 op 19 is niet haalbaar, wat je ook doet, tenzij je aan de sleepkabel hangt. :wink:
Dan vind ik het raar aangezien wij wel kunnen rekenen en meten :S

Ma goed

Ik ben bezig mijn deurpanelen er af aan het halen en dat gaat kut vorige eigenaar heeft hem vast gekit met troep die stevig is maar nattig blijft me handen zijn helemaal grijs en plakkerig van die zooi. Zit met de laptop in de auto nu.

Hoe krijg je de bovenkant van je interieudeel los? bij het raam dus.
RO 16v

Je deurpaneel moet je rustig uit het rubber (bij je raam) trekken of kloppen.
Ben

was er al achter gekomen :( vooral dat rustig gedeelte :D

Welke gedeeltes moet ik met vet in smeren om me ramen weer op normale snelheid omhoog te laten krijgen?

edit heb het al gevonden zit achter het gedeelte wat je niet kan zijn bij het motortje
geen zin om daar achter te gaan pielen.
Merijn
Über-Spammer

Ben schreef:Ik ben bezig mijn deurpanelen er af aan het halen en dat gaat k#t vorige eigenaar heeft hem vast gekit met troep die stevig is maar nattig blijft me handen zijn helemaal grijs en plakkerig van die zooi.
Die grijze zooi hoort er te zitten... :(
Plaats reactie