[Twingo]Douwe's project. (project tijdelijk stil gezet)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Twingo Sport

Wil nog steeds een ander spruitstuk hebben maar
is gvdme nergens meer leverbaar :(
Tijn
Contacteer:

voor de monopoint injectiemotor zijn nooit spruitstukken geweest, alleen voor de multipoint, moeten bij Devil zelf nog wel te leveren zijn.

Ik neem trouwens aan da 90 mm naar achteren betekent 90 mm diameter eindstukken, niet de uitlaatbuis zelf 90 mm :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarom niet? Kan dat niet? Is dat slecht? Ben ik wel benieuwd naar. :)
Twingo Sport

Tijn ze zijn vroeger wel leverbaar geweest in Duitsland , maar ik denk dat er te weinig vraag naar was
DJ-Jasper

395 euro...ik zou het gelijk doen als ik jou was!
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Tom
Moderator
Car: MB

Merijn schreef:Waarom niet? Kan dat niet? Is dat slecht? Ben ik wel benieuwd naar. :)

90 mm uitlaat heeft totaal geen zin. En zeker niet met een ongeblazen twingo blok. Dan zul je toch een extreem turbo blok moeten hebben wil je 90mm nodig hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Stefan T-SPORT
Contacteer:

hey hallo,

ik ben nieuw hier (even voorstellen: hallo ik ben Neobyte :) ), en ook een trotse bezitter van een renault in een vroeg getuned stadium. Maarre ik heb 1 remus pijp van 90mm in een 1.2 motertje. Daar komt opzich wel een lekker geluidje uit, alleen is t niet echt superzwaar.

Maar als ik t dus goed begrijp wil jij 4 uitlaten van 90 mm!Heb je dan wel genoeg vermogen in je moter om daar een fatsoenlijk geluid uit te laten komen?

P.s. Douwe, je Twingo ziet er wel bruut uit 8)
* Stefan T-SPORT *
Tijn
Contacteer:

Twingo Sport schreef:Tijn ze zijn vroeger wel leverbaar geweest in Duitsland , maar ik denk dat er te weinig vraag naar was
Waarschijnlijk ook omdat het bij de oude motor geen zin had.....
RO 16v

Tom schreef:
Merijn schreef:Waarom niet? Kan dat niet? Is dat slecht? Ben ik wel benieuwd naar. :)

90 mm uitlaat heeft totaal geen zin. En zeker niet met een ongeblazen twingo blok. Dan zul je toch een extreem turbo blok moeten hebben wil je 90mm nodig hebben
Precies, dan heb je zoiets nodig onder je motorkap. >-)
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDcAu4T ... 8109263672[/img]
Riël
Über-Spammer

Veeeet.

en 395 euro voor een stuk pijp? :-* Kun je niet lassen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Wat de neuk zijn dat allemaal voor buizen op dat plaatje :D
Foto's van mn auto staan hier http://members.lycos.nl/cu2nick/Auto/
Tom
Moderator

van en naar intercooler zo te zien
Renault19 1.7txe
Contacteer:

ziet er wel bruut uit :)
Foto's van mn auto staan hier http://members.lycos.nl/cu2nick/Auto/
Douwe

Merijn schreef:Weet je serieus zeker dat je 4 uitlaten wil? Ik denk dat je dan ook een enorm extreme achterbumper moet (laten) maken, om dat geweld een beetje mooi te combineren...
Qua styling komt dat wel goed, ik heb effe los te eindstukken eronder laten houden en zag er zelfs met de standaard bumper erg BRUUT uit 8)

Wordt inderdaad 90mm compleet dit omdat op den duur wil ik er een ander blok in en dan hoef ik dus geen ander uitlaat systeem. That's thinking ahead :D

Er komt zeker wel geluid uit! >-) Dit omdat de RVS eindstukken hebben welliswaar een buiten ring van 90mm maar een binnen ring van 50 wat dus voor voldoende druk moet gaan zorgen om er geluid uit te krijgen 8) in theorie tenminste wel :lol:

Maar ik neem de comments wel mee naar de gast simpelweg zodat ik het genoemd heb als hij dan zegt dat gaat wel lukken (het geluid) en op het eind blijkt dit niet te lukken kan hij het hele spulletje eraf halen en opnieuw beginnen. :D
Tom
Moderator

dus jij wilt echt een buis diameter van 90 onder je twingo hangen. Dus van spruitstuk tot eindstuk ??!!??? Ik zou het niet doen, heeft totaal geen zin. Ik denk dat 40 meeeeeeeer dan zat is voor de twingo
Riël
Über-Spammer

binnen 50 hé die buis is 20 dik :D
Douwe

Ik heb de gast die het voor mij regeld effe gebeld en 90mm van voor naar achter klonk hem vreemd in de oren en hij gaat informeren bij de lasser. (Die had gezegd compleet 90mm)

Later vandaag moet ik er meer over horen.

Maar wat ik mij nou afvraag Stel ik zet er 40mm onder met 4*90mm eindstukken moet ik dan die 40mm weer gaan vervangen als er een GTT/16V blok in komt??

En behalve dat 90mm onnodig groot is gaat dat echt ten kosten van het geluid. (inachtnemen dat de eindstukken van binnen 55mm zijn)
Riël schreef:binnen 50 hé die buis is 20 dik :D
Yep :D de eindstukken hebben een schuin naar binnen lopende rand van +/- 20mm 8) wat overgaat in dat " gaatjes metaal" kweenie hoe je dat noemt :lol:
Tom
Moderator

gtt heeft standaard ook rond de 35 a 40mm meen ik. Groep n is in de 50mm.
Douwe

Thx voor de info Tom als de knakker me terugbeld wacht ik effe af wat die zegt maar denk dat ik dan voor 50mm ga net iets meer dan nodig zodat ik ook speling heb voor toekomstige plannen.

50mm moet volgens mij toch geen bezwaar zijn? Dit dus in combi met 4*90mm eindstukken. (binnen rand 55mm)

**Vandaag** luchtfilter gemonteerd en de bumper aangepast zodat er ruimte is voor de alu slang die koude lucht richting het filter blaast. Geluid is errug vet maar kan bijna niet wachten op mijn nieuwe uitlaat 8) Foto's komen later Pa is op vakantie met de digicam :(
Tijn
Contacteer:

Douwe schreef: 50mm moet volgens mij toch geen bezwaar zijn?
nee, 50 kan wel. denk niet eens dat je 90 mm over de achterbrug heengebogen krijgt trouwens, 50 is zat, zelfs als je er een clio 16v blok in zou willen hangen later.
Douwe

Zoals iedereen kon zien is de uitlaat gekozen echter zit ik nog met twee vraagjes:

- in feite rij je straks zonder demper mag dat voor de APK?? (Ik weet dat ik de kat terug moet zetten voor een keuring)
- 't is een 1.2 injectie dus mijn inziens gaat het lawaai wel meevallen zeker aangezien ik 4 eindstukken neem dat zou denk ik simpelweg door de druk verdeling in feite dempend moeten werken maar heeft hier toevallig iemand ervaring mee?? Met dus een vergelijkbare motor??(lawaai tijdens optrekken etc. is de bedoeling maar op de snelweg moet ik niet oordopjes in moeten doen, als ik dus gelijke toeren rij)

PS. in principe laat ik het zowiezo doorgaan simpelweg omdat ik nu niet het geld heb voor ook nog een sportdemper ofzo. Maar ik neem aan dat als het teveel lawaai maakt ik achteraf altijd nog bijvoorbeeld een midden demper tussen zou kunnen zetten?? Of de kat terug die dempt ook wat toch??
Het eindstuk moet blijven zoals die wordt dus een einddemper zou dan denk ik geen optie zijn of je zou die zou moeten laten verlassen dat het eindstuk erop past!?
Douwe

Ik bedenk net nog wat bij bijvoorbeld EPS ging het me +650 kosten om 1 links en 1 rechts te krijgen maar weet iemand toevallig of dat soort shops bij het maken van custome made uitlaten standaard wel met (eind)dempers werken of praten we dan over hetzelfde wat ik nu krijg?? (als hun standaard wel met dempers werken zou die 650 dus incl. een sportdemper moeten zijn als je dat dan af zet tegen de 395 die ik nu moet betalen vraag ik me af of ik dan nog steeds goedkoop uit ben want volgens mij kom je met een beetje sportdemper ook op 200 euro uit dus 395 wil ik dan ooit een sportdemper er toch nog tussen zit ik op 695= dus niet zo goedkoop meer!? Of zie ik het verkeerd!?
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

EPS is vrij duur,toen ik n r19 net had heb ik navraag gedaan voor kat. verv. middendemper weg en eindemper en ik kwam op 1200 euro.
nu heb ik het zelfde voor 400 euro,tis veel goedkoper,maar klinken doet het wel.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Paskie

heb je dan niet te weinig tegendruk zonder enige dempers?

en de kat zou ik lekker laten zitten en dan de middendemper laten vervallen. geeft je denk ik al genoeg sound.
Douwe

Wat betreft de tegendruk zouden ze het voor mij uitzoeken dus dat hoor ik wel.

Katvervanger is ook een stuk ijdelheid 't is namelijkste het enigste wat totaal verroest is :( niet door en door ofzo en volgens mij hoeft die niet vervangen te worden maar toch. :evil: Makkelijke is dat hij het zo maakt dat je in +/- 5 minuten de katvervanger eronder uit hebt en de kat er weer onder hebt zitten dus daar val ik nooit een buil aan :D

PS. als ik te weinig tegen druk zou hebben waar merk ik dat aan??
Riël
Über-Spammer

Maak je toch zelf een pijp ! Huur je bij boels een pijpbuigtang, heb je een flex, lasapparaat. Op de sloop een stuk uitlaat met flens die je later op je home-made pijp kan zetten. Haal je je 4 meter geborsteld rvs, koop je je wat sierstukken en knutselen maar. ben je onder de 100 euro klaar. En veel leuker! Tjemig zeg 395 euro voor een stuk buis, gek zijn ze.

Voor 't geluid hoef je niet bang te zijn, er zal niet veel door 't blokje geproduceerd worden. Al kan ie met een open uitlaat als je pech hebt net hard gaan brommen op constante toeren -> irritant. Maarja, ik weet niet hoe handig je bent, maar een prima passende demper is voor zeer weinig ook zó gefixed. Ik ga net als de sidepipe ook zelf een pijp bakken. Leuk en makkelijk.

Voor de tegendruk hoef je niet bang te zijn.
Douwe

Dat is waar maar ten eertse heb ik geen lasapperaat en kan ook niet lassen, flex heb ik niet en nooit gedaan. Dus dat gaat niet opchieten helaas. Technische dingen en lassen etc. wil ik wel in de toekomst gaan leren.

Ik hou ervan om dingen zelf te doen maar ik weet ook als ik ergens niet aan moet beginnen :lol:
En een uitlaat gaan lassen terwijl ik nog nooit zo'n ding (lasapperaat) in mijn handen heb gehad begin ik niet aan. Geld ook voor het buigen van buizen en flexen :lol:
ronald clio

Ziet er top uit!!
misschien nog een RENAULT-SPORT LOGO op de achterkant?? :p ( die op de clio v6 en 2 liter zit )
Ik heb m zelf nu ook op mn RSI zitten.. 8)
Douwe

Humm... ligt eraan hoe groot die is de RTC stikker neemt al een massiefe plek van mijn achteruit in :D 8)
Anonymous

Standaard uitlaat van de kwikshit, middendemper lekker laten zitten en bij een of andere handige harrie ze lasapparato uit ze handjes trekken, einddemper eraf halen, gewenst eindsierstukje jatten en stukkie pijp van 40 cm.. Knetter knetter vonk en voila, een nekkentrekuitlaat.
Riël
Über-Spammer

Thats the spirit :D
*Solar
Contacteer:

Douwe schreef:
DJ-Jasper schreef:Je moet die pookknop gewoon eraf zagen! Zaag erin en zagen maar hou je vanzelf het schroefdraad over en daar draai je dan (met inbus ligt aan de pookknop) je nieuwe pookje op! Het verlagen heeft je TwinGO goed gedaan. Ziet er leuk uit.
Maar hoe zit het met het gedeelte dat je omhoog moet trekken om in zijn achteruit te kunnen komen, slopen lukt altijd wel :D maar een nieuwe knop heeft niet zo'n opening waar het gedeelte dat je omhoog trekt in glijd! (Nu geen vieze gedachtes krijgen jongens :wink: )
Hier staat een mooie tutorial over hoe je je pook kan verkorten: http://www.twingo-portal.com/english/pr ... oject3.htm

Hoe ben je eigenlijk op het idee gekomen van die Rainsports, want ik heb die ook in de zelfde maat maar dan met BSA Racing metaal erbij. Ook bij wheelcentre vandaan (waar die overigens ook verlaagd is). En hoeveel heb jij em verlaagd?

EPS uitlaat systemen zijn trouwens incl. sportdemper waarbij je zelfs nog kan kiezen wat voor geluid het monster moet gaan maken :p

Verder ziet het er erg strak uit!! Kan niet wachten wat het eindresultaat zal zijn.
Douwe

Hmmmm zo te horen moet ik nodig op las les :lol:

@Solar Thx voor de handleiding 8) hij is voor 50mm verlaagd en achter 40mm maar mogelijk dat die in de toekomst nog een stukje lager gaat maar das afhankelijk van wat een tokomstige bodykit doet :D
Rainsport wordt waar ik de velgen heb gekocht bijna standaard geleverd goed prijs kwaliteit verhouding en kleven aan de weg :D 8)

Thx. voor de info over EPS ik zal hun eens bellen en kijken wat het bij hun kost wat ik nu in Apeldoorn laat maken. (lees in principe laat maken aangezien pas eind augustus zou gebeuren en ik nog niks betaald heb dus eerst maar eens bij EPS informeren)

Zal nog wel een hele poos duren voordat die af is maar das niet erg. Uitlaat zal voorlopig de laatste GROTE verandering zijn dan maar weer eens hard gaan sparen voor het volgende. (mij kennende zullen kleinere dingetjes zoals sportstuur etc. tussendoor wel gebeuren :lol: )
Douwe

Heb na wat financiele tegenslag besloten de uitlaat een maandje of wat uit te stellen en voor de doemdenkers nee van deze uitstel komt zekere geen AFSTEL :evil: het komt eronder maar "Nu even niet" :D
*Solar
Contacteer:

He douwe waar ga je die uitlaat nou laten maken? En is die incl. einddemper? Ik heb namelijk ook wel intresse eigenlijk 8) .
Kheb namelijk een tijdje geleden ook een mailtje naar EPS gestuurd en die kwamen toen op ongeveer 650,- en dat was toch ff wat te duur.

Heb je ook al gekeken naar een Devil uitlaat? Die heb je ook met 1 uitgang aan elke kant. Kost iets van 400,- . Voordeel hiervan is dat je zeker weet dat het goed is.
Plaats reactie