[R5 GTX] motor slaat af bij remmen!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jpp_GTX

Nou volgende probleem dient zich al weer aan; er is in mijn auto afgelopen maandag een versterker aangesloten en daarbij flinke hoedenplankspeakers(netjes gedaan door Rob!)

Ik heb meteen daarna nog 30 km gereden en verder geen problemen. Echter 2 dagen later ben ik op weg en beginnen ineens de speakers te ruisen bij gasgeven en in de bochten. Klein probleempje zo op het oog en rob kijkt er vrijdag wel ff naar denk ik.

Maar toch tegelijker tijd ontstond er ook een ander probleem zodra ik ontkoppel om te schakelen sloeg de motor meteen af. Als ik startte dan sloeg hij meteen aan. Ik ben toen thuis gekomen en het er niet meer naar gekeken.

Vandaag echter ging ik boodschappen doen en kwam ik er dus achter dat de motor afslaat als ik ontkoppel en tegelijkertijd GEWOON rem. Als hij in vrij stond (vlak voor stoplicht) en ik begon gewoon te remmen sloeg hij af.

Truc is natuurlijk om op de motor te remmen en te remmen als de auto nog in de versnelling staat. Laatste stukje is dan gewoon heel voorzichtig remmen en dan blijft hij wel lopen. Ook als ik de handrem gebruik om te remmmen dan moet ik voorzichtig doen.

NB slaat dus alleen af bij remmen in vrij of met koppelingspedaal ingetrapt.

Aangezien ik dit niet eerder heb gehad en het toevallig gelijkertijd was met ruisen van de speakers vroeg ik me dus af of een en ander met elkaar te maken kunnen hebben......

- bijvoorbeeld versterker trekt teveel stroom en bij flink toerental maakt niet uit maar zodra het stationair toerental bereikt is komt er een dipje??? en slaat de motor af?????
Echter het gebeurt ook als de radio uit staat dus misschien weer niet? Of trekt een versterker altijd stroom??

Als het niks met elkaar te maken heeft waar zou het dan aan kunnen liggen??? Iemand tips? Anders wordt het binnenkort weer een tripje naar ome Renault of liever nog naar JL.
Menno

dikke kans dat je rembekrachtiger of het terugslagklepje lek is. Als je dan je pedaal intrapt, zuigt de motor lucht(zonder brandstof) via de bekrachtiger aan, en slaat ie af vanwege te arm mengsel.

Haal je bekrachtigerslang eens van je spruitstuk af, stop het gaatje af, en check of 't over is.
rev it like a rental
jpp_GTX

Is dat (uit mijn hoofd) dat slangetje dat naar zo'n plastic (vacuum) bolletje loopt??

(F2N motor 1.7 carb)
Menno

tis een duimdikke slang die naar je rembekrachtiger loopt. Dat is die ronde trommel achter je remcilinder(met vaatje). Aan de andere kant van je rempedaal zegmaar.
rev it like a rental
jpp_GTX

Nou je het zegt ik heb dinsdagmiddag (heel klein stukje rijden naar natuurplas met 4 mensen in de auto) wel 1x iets gemerkt aan het rempedaal.

Ik kwam de snelweg af en moest remmen voor een rood stoplicht, het leek net alsof de remschijven krom waren want het pedaal trilde een klein beetje. Ik moest dus extra hard trappen (logisch ook met 4 mensen in de auto maar toch...) om tot stilstand te komen.

Echter daarna niets meer gemerkt een de auto remde weer als gewoon en sloeg ook niet af, dat was dinsdagnacht pas nadat ik 30 min op snelweg had gereden en bij rosmalen die 80km weg over moest met al die stoplichten :(
jpp_GTX

Menno schreef:tis een duimdikke slang die naar je rembekrachtiger loopt. Dat is die ronde trommel achter je remcilinder(met vaatje). Aan de andere kant van je rempedaal zegmaar.

Thanks, ga ik morgen meteen even doen!
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Ik heb het et mn 19 gehad 2x keer zelfs
1e keer was omdat mn vacuumslangetje los was
En 2e keer omdat mn carb los zat maar jij hebt geen carb volgens mij toch ?
Foto's van mn auto staan hier http://members.lycos.nl/cu2nick/Auto/
jpp_GTX

Net even wezen rijden en kreeg hem nauwelijks aan de praat. (zelfs met deze temperaturen)

Maar toen hij eenmaal liep idd nog steeds zelfde euvel, slaat enkel af bij remmen met pedaal kopp. ingetrapt of als hij in zijn vrij staat. Ik kan wel remmen maar dan heel erg voorzichtig.

Echter met de handrem remmen heeft zelfde effect, dit werkt toch gewoon met een kabel rechtstreeks naar de achterTROMMELS toe! Dan hoeft de rembekrachtiger toch helemaal niet te werken??

Nou ja morgen nieuwe dag, kijk ik alle slangen wel even na. K heb nog een andere carburateur liggen hier voor het geval het daar aan zou liggen....
Alleycat
Contacteer:

mooie foto's op je site trouwens, zo hoort het: jij op vakantie en de Renault ook! :) 8)
jpp_GTX

Nou die site is alweer erg oud, maar auto gaat idd altijd mee op vakantie. Ben ik tenminste mobiel en kan ik overal heen waar ik wil......auto ziet er nu trouwens wel weer anders uit

Maar nu weer een probleempje dus, en ik wil volgende week naar de ardennen voor 4 dagen dus moet wel opgelost zijn dan.....

Nou ja we komer er wel weer uit......alle hulp is welkom!

@alleycat: zag dat je uit arnhem komt, op de site al het topic Friday Nichtmeeting Oss gezien??? Is een mini-meeting (man of 5 a 10 meestal) bij de mac in beuningen. Vrijdags om de 2 weken meestal. nu vrijdag is er weer een meeting......om 20.00. Misschien lijkt het je wat??? Geen gescheur hoor gewoon rustig wat eten en drinken bij de mac. Soms nog naar niftrik op een terrasje zitten...als het je wat lijkt kom dan eens kijken!
Alleycat
Contacteer:

Bedankt voor de info, zoals je misschien gelezen hebt, kan ik vrijdag as niet, de volgende keer wil ik wel even kijken of ik kan!
jpp_GTX

Vandaag even gekeken en hij doet het weer!!!

Hij wilde nu niet eens meer starten (sloeg meteen af) dus ik ging ervan uit dat het aan de carb. moest liggen. Even gekeken en er zat een losse draad aan.

En dat kan ook wel kloppen want ik heb een keer brand gehad in de auto (gesmolten rubberen slang door kortsluiting) De stroomdraad die bij de kortsluiting betrokken was is toen gedeeltelijk gesmolten. En die had het klaarblijkelijk nu helemaal begeven.

Ik de kabelboom opengeknipt tot waar hij (omhulsel) gesmolten was en vanaf dat punt een nieuwe draad gelegd naar de carb. En ja hoor hij startte in 1x, haal ik hem los en start hij niet! (tenminste slaat meteen af)

Dus: probleem gefixed hoop ik, nu even een stuk rijden (naar gamma voor isolatietape) om te kijken of hij het bij remmen ook nog goed doet!

Update volgt!

JPP.
jpp_GTX

Oke oke, het werkt weer allemaal als vanouds.....

en waarom sloeg de motor nu af?? Tja de 2 uiteinden van dat draadje hingen nog wel tegen elkaar aan, maar ga je een beetje remmen dan komen ze los van elkaar en valt de motor uit...mits je de koppeling ngetrapt hebt natuurlijk of als hij in zijn vrij stond.

Tja tis simpel allemaal gelukkig doet hij het weer!

Volgende week ARDENNEN!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gelukkig was het maar zoiets simpels! :D Fijne vakantie en hou 'm heel, JP! :)
Plaats reactie