is er iemand die mij zou kunnen/willen helpen met het vervangen van mijn koppelingskabel?????
Heb geen flauw idee hoe ik die eraf/erop krijg
moet hiervoor ook filterpot eraf halen???
Koppelingskabel clio 16v
Is reeds gebeurt christiaan
zou toppie zijn om als je dat zou willen posten
wil snel weer aan de slag met de uitbouw en vervolgens het laten spuiten van de auto
alvast mijn dank

zou toppie zijn om als je dat zou willen posten
wil snel weer aan de slag met de uitbouw en vervolgens het laten spuiten van de auto

alvast mijn dank
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Koppelingskabel vervangen
- Maak de kabel los van de koppelingshefboom op de versnellingsbak.
- Trap het koppelingspedaal in.
- Houd met de hand de kabel tegen op kwadrant (C) (figuur 9.4).
- Laat het pedaal opkomen, de kabel komt uit de bevestiging.
- Maak de kabel los uit de bevestiging.
- Druk de kabel met een schroevedraaier door het schutbord en verwijder de kabel uit de motorruimte.
- Controleer of de tuimelaars 1 en 2 (figuur 9.5) vrij naar de ruststand terugkeren.
- Breng de nieuwe kabel aan via de motorruimte en haak het uiteinde in kwadrant
. Leg de binnenkabel over kwadrant (C).
- Haak de kabel in de bedieningshefboom op de versnellingsbak.
- Druk de buitenkabel in de bevestiging.
- Trap het koppelingspedaal enkele malen in om de speling op te heffen.
- Ga na of de koppeling goed werkt.
- Trek ter hoogte van de koppelingsvork aan de kabel, met het pedaal in de ruststand moet de kabel minstens 2 cm meegeven.
Ik heb ook al is ergens een foto neergezet geloof ik maar dan moet je ff zoeken op het forum
- Maak de kabel los van de koppelingshefboom op de versnellingsbak.
- Trap het koppelingspedaal in.
- Houd met de hand de kabel tegen op kwadrant (C) (figuur 9.4).
- Laat het pedaal opkomen, de kabel komt uit de bevestiging.
- Maak de kabel los uit de bevestiging.
- Druk de kabel met een schroevedraaier door het schutbord en verwijder de kabel uit de motorruimte.
- Controleer of de tuimelaars 1 en 2 (figuur 9.5) vrij naar de ruststand terugkeren.
- Breng de nieuwe kabel aan via de motorruimte en haak het uiteinde in kwadrant

- Haak de kabel in de bedieningshefboom op de versnellingsbak.
- Druk de buitenkabel in de bevestiging.
- Trap het koppelingspedaal enkele malen in om de speling op te heffen.
- Ga na of de koppeling goed werkt.
- Trek ter hoogte van de koppelingsvork aan de kabel, met het pedaal in de ruststand moet de kabel minstens 2 cm meegeven.
Ik heb ook al is ergens een foto neergezet geloof ik maar dan moet je ff zoeken op het forum
Misschien een tip: Ik had nogal moeite met de kabel goed in het schutbord te krijgen (zat een of ander schuim voor, en de rembekrachtiger zat wat in de weg). Als je het wiel eraf haalt zit er een plastic plaatje die je weg kunt halen. Nu kom kom je een stuk beter bij het gat.