contactjes op slang
Kan er mij iemand vertellen wat dat contactje is dat op de slang gemonteerd is dat naar de intercooler gaat van de GTT fase 2? er vertrekken daaruit twee stroomdraadjes? Maar ik zou begot niet weten waarvoor dat contact dient! mischien drukmeting ofzo??
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Contacteer:
Inderdaad..
Een overdruk-beveiliging...
Als de druk te hoog is onderbreekt deze de ontsteking.
Je kan deze regelen voor meer of minder druk.
Het ontkoppelen van de draadjes is ook een oplossing, maar niet aan te raden..
Een overdruk-beveiliging...
Als de druk te hoog is onderbreekt deze de ontsteking.
Je kan deze regelen voor meer of minder druk.
Het ontkoppelen van de draadjes is ook een oplossing, maar niet aan te raden..
Uhm... Maakt het veel verschil hoe je ze erop zet? Ik heb ze er een keer afgehaald en toen weer opgezet, maar ik wist niet meer zeker welke waar hoorde...
Het werkt allemaal lekker, maar dat zal er wellicht mee te maken hebben dat ze er gewoon opzitten zoals het hoort.
Wat als ik ze omwissel?
Het werkt allemaal lekker, maar dat zal er wellicht mee te maken hebben dat ze er gewoon opzitten zoals het hoort.
Wat als ik ze omwissel?
Ai,deze aansluiting zit niet op mijn nieuwe silliconen slang>Wat nu zijn deze slangen niet te koop met aansluiting?Ik ga deze niet gebruiken lijkt me (te gevaarlijk).Of toch niet?
GR Jan
GR Jan
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Ik rij al jaren zonder die beveiliging gaat allemaal goed. Niet te druk maken daarover.turboman 100 schreef:Ai,deze aansluiting zit niet op mijn nieuwe silliconen slang>Wat nu zijn deze slangen niet te koop met aansluiting?Ik ga deze niet gebruiken lijkt me (te gevaarlijk).Of toch niet?
GR Jan
Welkom op deze site, zou je je zelf even willen voorstellen in het topic Wie is wie (tino heeft geen zin om een link te maken

.:: TurboPowerr ::.
Zou een goed afgestelde dumpvalve niet een beveiliging geven? Ik denk dat die van mij wel open gaat staan bij 1,2 bar ..
Staat toch echt lager dan 1.2 bar. Want bij 1.2 bar klapte hij er bij mij toch echt in. Je kunt ze trouwens afstellen. Onder een laklaag zit een schroefje verstopt. Welke kant je op moet draaien weet ik zo niet meer. Maar het is eerder behandeld, dus ff de search-funktie gebruiken.Abel schreef:IDD geeft niet veel... Dat ding staat standaard afgeregeld op 1.2 bar.
Was laats wat aan het spelen met z'n ding ff prutsen dus. Een naukeurig druk metertje erop aangesloten en getest waneer die insloeg. Die van mij sloeg pas in bij 1.5 bar issie wat aan de hogekant maaja. Maar hij zit net achter de turbo en voor de intercooler. Dus als hij inslaat zullen er door wat verliezen nooit echt 1.5 bar overdruk de motor bereiken.
Rechtsom (vaster) is voor hogere druk; Linksom voor lagere druk (ontsteking klapt er dus eerder uit)!Arjen schreef:Staat toch echt lager dan 1.2 bar. Want bij 1.2 bar klapte hij er bij mij toch echt in. Je kunt ze trouwens afstellen. Onder een laklaag zit een schroefje verstopt. Welke kant je op moet draaien weet ik zo niet meer. Maar het is eerder behandeld, dus ff de search-funktie gebruiken.Abel schreef:IDD geeft niet veel... Dat ding staat standaard afgeregeld op 1.2 bar.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!