ik wil mijn aandrijfassen eruit halen maar dan moet eerst de naafmoer eraf.nou zit dat ding lekker vast,met een luchtsleutel wil hij er zelfs niet af.
iemand nog suggesties?
het is van een r5at
[R5AT]naafmoer losmaken
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
wat diesel erover en een nachtje laten staan, daarna nog eens proberen.
zorg dat de wiel er nog om zit en dat die op de grond staat idd goed inspuiten met wd40/diesel
dag laten staan en eimand moet dan in de auto zitten en zijn voet stevig op het rempedaal zetten..
dikke wring ijzer met krachtdop doet wonderen (eventueel vlink verlengen met dikwandige buis)..
Als het nu nog niet lukt moet je de moer heet stoken..
Suc6
dag laten staan en eimand moet dan in de auto zitten en zijn voet stevig op het rempedaal zetten..
dikke wring ijzer met krachtdop doet wonderen (eventueel vlink verlengen met dikwandige buis)..
Als het nu nog niet lukt moet je de moer heet stoken..
Suc6
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
ik had het wel zonder wiel gedaan met iemand erin die dan remt.maar daar trok ik zo doorheen.
als ik mijn band op de grond zet wordt de weerstand nog groter natuurlijk.
beschadig ik zo mijn wiellager niet?
als ik mijn band op de grond zet wordt de weerstand nog groter natuurlijk.
beschadig ik zo mijn wiellager niet?
auto op de grond met wiel, en dan zoals al gezegd een grote pijp erop. Warmstoken moet je pas doen als die moer na een halve dag godveren nog niet los is, want met warmstoken help je dus wel je wiellager naar de klote, vet loopt er dan uit.
Gr Bart
Gr Bart
Ik had zelfs eens het wringijzer opgekrikt op 't eind en onder de moer gestut. Zo'n garagekrik duwt 1000 kilo op 't wringijzer, of de auto omhoog. Kijken wat losgaat
En in de versnelling en alle remmen erop.

nah, met 'tillen' til je hoogstens 200 kg.
En je wiel zal veel makkelijker willen verdraaien.
Je kan veel beter omlaag duwen.
netjes ondersteunen onder de 'as' van het wringijzer. flinke buis er over heen en er op jumpen.
En tegen de klok in draaien
En je wiel zal veel makkelijker willen verdraaien.
Je kan veel beter omlaag duwen.
netjes ondersteunen onder de 'as' van het wringijzer. flinke buis er over heen en er op jumpen.
En tegen de klok in draaien

Ook weer terug van vakantie ?? het werd al saai hierrobert schreef:nah, met 'tillen' til je hoogstens 200 kg.
En je wiel zal veel makkelijker willen verdraaien.
Je kan veel beter omlaag duwen.
netjes ondersteunen onder de 'as' van het wringijzer. flinke buis er over heen en er op jumpen.
En tegen de klok in draaien

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kom je de 10 e ook?
heb ik nog wel een dash voor je
heb ik nog wel een dash voor je
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
zal ook wel lukken denkrobert schreef:Ik zoek nog het stuk dash wat rond je tellers zit.
Met van die fijne vermoeide plastic weerhaken. (of haakten)
iemand?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
vandaag even van iemand een 1" luchtsleutel geleend.
daar kan volgens mij geen naafmoer tegenop
.
(van een personenauto tenminste)
daar kan volgens mij geen naafmoer tegenop
(van een personenauto tenminste)
aha mooi.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:zal ook wel lukken denkrobert schreef:Ik zoek nog het stuk dash wat rond je tellers zit.
Met van die fijne vermoeide plastic weerhaken. (of haakten)
iemand?
pm maar als je wat gevonden hebt.
