Gevonden: motorinbouw hulp!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Het is de bedoeling dat na mijn vakantie de nieuwe motor van mij in de wagen komt. Alleen heb ik geen enkele ervaring, en zoek ik dus hulp van iemand die mij die ervaring ook bij kan brengen. Ook heb ik niet alle onderdelen enzo.

Het gaat om mijn Renault Express, de huidige 1.1 motor (lekke koppakking) moet er uit, en de nieuwe motor (1.4 gtt) moet er in. Ik heb bijna alle onderdelen (motorblok, versnellingsbak, subframe, intercooler enzo), en wat ik nog moet kopen zijn nieuwe koppelingsplaten (maar ik heb geen idee welke). Mocht er meer nodig zijn kan ik dat in die tijd wel kopen.

In een chatsessie heeft catrinus gezegd dat hij wel wil en kan. I'd really like to! De komende twee weken ga ik op vakantie en kan ik geen reactie geven, dus post maar, ik reageer over 2 weken. Ik post nu omdat ik na de vakantie misschien te laat ben: ik wil vanaf dan de motor er in zetten.

De motor er in zetten en aansluiten ed. kan ik doen van 4 tot 24 augustus. Dus mocht iemand in die tijd tijd hebben en mij willen helpen, laat het me weten! Ik wil er ook wel een vergoeding voor geven. Na deze data begint de universiteit weer, dus kan het alleen in het weekend, en ervoor ben ik op vakantie (as said).

Ik moet er bij zeggen dat ik geen garage heb en geen brug. De auto rijdt niet, dus moet naar een garage gesleept worden. Maar dit valt allemaal wel te regelen.

Hopelijk is er iemand, of zijn er meerdere iemanden die willen helpen!
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op di 12 aug 2003 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

't gaat prima als je een beetje plaats voor 't huis hebt. Al 3x gedaan :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:'t gaat prima als je een beetje plaats voor 't huis hebt. Al 3x gedaan :D
Ja, jij wel, maar ik nog geen enkele keer. Vandaar dat ik graag hulp zoek. En ruimte is bij mij erg schaars helaas... We hebben niet eens een garage en de auto kan niet eens op eigen terrein staan. :(
Riël
Über-Spammer

Zou je echt graag helpen, maar dan moet je deze kant op komen :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Zou je echt graag helpen, maar dan moet je deze kant op komen :)
Everything is possible.
Als catrinus mij wil helpen ging ik richting Groningen. Moet ik een keuze maken :)
Maar het gaat lukken in die drie weken, denk je?
Riël
Über-Spammer

mm 1 of 2 daagjes als je alle onderdelen hebt.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:mm 1 of 2 daagjes als je alle onderdelen hebt.
LOL dan kom ik naar jou toe :)
Koppelingsplaten moet ik echter nog kopen, weet niet welke en hoe dat zit enzo. Draadboom moet ik denk ik ook nog, of de huidige moet gebruikt kunnen worden (wat ik toch betwijfel omdat een gtt andere elektro heeft dan de 1.1 benzine).
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

neem er de tijd voor 3 a 4 daagjes .alles schoon maken enzo en als je bij riel bent zul je waarschijnlijk vaak wat tnm mensen zien komen kijken ''en helpen''.Dus ik zou voor het zuiden kiezen hebben we weer een reden voor foto's en wat te lachen.
Riël
Über-Spammer

Draadboom dan even bij jeroen lubking bestellen, die heeft geloof ik betere liggen. Maar eigenlijk heb je alleen wat draadjes voor de sensoren nodig en een dikke kabel voor accu en startmotor+dynamo aansluiting. De rest kan blijven liggen. Yo tnm erbij :) wordt nog gezellig dan !
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Draadboom dan even bij jeroen lubking bestellen, die heeft geloof ik betere liggen. Maar eigenlijk heb je alleen wat draadjes voor de sensoren nodig en een dikke kabel voor accu en startmotor+dynamo aansluiting. De rest kan blijven liggen. Yo tnm erbij :) wordt nog gezellig dan !
Allright, zullen we een datum afspreken dan? Een motor omzetten alleen voor de foto's :lol: , je doet het toch ook voor de lol enzo? De auto zelf rijdt dus niet op het moment, ik kom wel gewoon eerst langs kennismaken enzo, dan regel ik wel een auto-ambulance (of ik kom meteen langs met die ambulance).

Veel hulp = snel af = gezellig.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

kennis maken is slecht dan zie je de zuiderse werk wijzes en dan bedenk je je wel een keer. :D :D .
Nee als riel wat zegt maakt hij er ook wel wat van.
hitman

waar en wanneer wou je het gaan doen dan??
misschien kan ik je ook wel helpen,mits het niet te ver is voor me :wink: .

2 man bovenzijde 1 onderzijde is klaar is kees :lol:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik ben weer terug van vakantie, is Riel hier of moet ik hem eventjes bellen? :) Ik zie wel een post verschijnen denk ik.
Riël
Über-Spammer

Ik ben hier. Moet de garage nog even leegmaken :) is wel zo makkelijk eigenlijk. Wil je perse dees week, of na volgend weekend? Beter door de weeks, want in 't weekend heb ik weinig tijd. Moet op 2 dagen gebeurd kunnen zijn ... eerst alle onderdelen regelen. Wat heb je allemaal?
marco

ja ja ja ,zullen wel wat t.n.m mensen verschijnen :D :D .En natuurlijk ook een helpende hand bieden waar dat mogelijk is :D .Enne 3 t.n.m mensen boven werken ,en twee onder zo gepiept :lol: :lol: :p .Dit gaat vragen om foto's :wink: ,en een hoop humor

greetz marco

ps enne double you maak je niet druk wij hebben dat al meerdere keren gedaan joh,dus iedereen hier in het zuiden is bedreven in het in en uitbouwen van een blokkie :lol: :lol:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik heb de komende 3 weken de tijd, dus het hoeft niet per sé deze week. Zou wel leuk zijn voor de franse autodag off course :)

Wat ik allemaal had, dat had ik toch al een verteld? Op msn was dat geloof ik. Maar omdat ik nog niet zo into motorkapinhoud ben weet ik niet of datgene wat ik heb genoeg is en of er wat van de huidige inhoud van de express gebruikt kan worden. Wat ik wel moet kopen zijn nieuwe koppelingsplaten, maar hoe weet ik nou welke ik moet hebben? Ik heb nu geen idee of je al (nog) wakker bent, dus je opbellen doe ik om 11 uur wel ofzo.

Ik zou vandaag wel wat kunnen regelen dat ik morgen met die wagen langskom (of dat ik morgen zonder wagen langskom, heb toch niks te doen), maar als je voor 11 uur niet online bent vertel ik dat allemaal wel per telefoon.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

marco schreef:ja ja ja ,zullen wel wat t.n.m mensen verschijnen :D :D .En natuurlijk ook een helpende hand bieden waar dat mogelijk is :D .Enne 3 t.n.m mensen boven werken ,en twee onder zo gepiept :lol: :lol: :p .Dit gaat vragen om foto's :wink: ,en een hoop humor

greetz marco

ps enne double you maak je niet druk wij hebben dat al meerdere keren gedaan joh,dus iedereen hier in het zuiden is bedreven in het in en uitbouwen van een blokkie :lol: :lol:
Helpende handen zijn altijd handig. Off course komen er foto's, er moet alleen een digicam geregeld worden :)

Ik ben niet bedreven in het uitbouwen van een blokje, 't is mijn eerste keer (en ook dat ik meer van onder de motorkap zie en te weten kom :p )
Christian

zet he9ir eens allemala wat je hebt dan kunnen wij mischien nog iets bedenken

heb je trouwens olie al gehaald

en jeroen lubbink heeft nog wel goedkopekoppelings platen tekoop http://www.jltuning.tk
Laatst gewijzigd door Christian op za 2 aug 2003 7:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Christian schreef:zet he9ir eens allemala wat je hebt dan kunnen wij mischien nog iets bedenken

heb je trouwens olie al gehaald

en jeroen lubbink heeft nog wel goedkopekoppelings platen tekoop http://www.jltunning.tk
Het is trouwens http://www.jltuning.tk maar dat daar gelaten.

Olie: nee. Welke?

Lijst van wat ik heb:
- Motorblok
- Koppeling (moeten dus nieuwe platen in)
- Subframe
- Intercooler
- Slangetjes :)

Zoiets was het, als hotshot dit leest kan hij me aanvullen als ik wat vergeten ben ;)
Vos

Je beter niet alleen je koppelingsplaten vervangen doe dan meteen alles van de koppling!
Clio 16v.....
Christian

drukgroep en druklager :)
Vos

:D
Clio 16v.....
marco

je moet gewoon een geheel koppelingsset kopen , is incl drukgroep en druklager,en als je het helemaal goed wil doen moet je eigenlijk ook de keering vervangen van de krukas< die wat achter dat vliegwiel zit :D >.Voor de rest zal het niet zoveel werk zijn .Enne een digicam hebbe ikke :D .Riel bellen tegen 11:00 zzou kunne ,maar het manneke slaapt nog wel eens graag uit tot een uur of 13:00//14:00 :D :D .gewoon bellen die gast lekkel uit zin nest trommelen

greetz en mischien tot gauw :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

marco schreef:je moet gewoon een geheel koppelingsset kopen , is incl drukgroep en druklager,en als je het helemaal goed wil doen moet je eigenlijk ook de keering vervangen van de krukas< die wat achter dat vliegwiel zit :D >.Voor de rest zal het niet zoveel werk zijn .Enne een digicam hebbe ikke :D .Riel bellen tegen 11:00 zzou kunne ,maar het manneke slaapt nog wel eens graag uit tot een uur of 13:00//14:00 :D :D .gewoon bellen die gast lekkel uit zin nest trommelen

greetz en mischien tot gauw :D
En hoeveel mag zo'n koppelingsset wel kosten? En dan de keering, en wie weet moet er allemaal nog meer bij...

Volgens mij is het het handigst als ik gewoon met de wagen inclusief alle spullen naar jullie kom, en dat er dan een lijstje wordt gemaakt :)
De auto staat hier ook al 3 maanden op de parkeerplaats, dus één weekje (of minder zelfs) bij jullie zal wel niet zo erg zijn :D

Toch?

Greetz en absoluut tot gauw :lol:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël, ik bel je waarschijnlijk morgen tussen 2 en half 3, dan sta ik namelijk bij een GTT voor onderdeeltjes :)

En volgens mij moet het huidige lijstje van wat ik moet halen toch nog aangevuld worden...
Riël
Über-Spammer

Alles onder de gtt kap is nodig. Echt alles. :) Denk dat van de 1.1 express je nix kan en nix wil gebruiken ! Bel me wat later als 't kan na 3 uur zoiets ?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:Alles onder de gtt kap is nodig. Echt alles. :) Denk dat van de 1.1 express je nix kan en nix wil gebruiken ! Bel me wat later als 't kan na 3 uur zoiets ?
Allright, dan kan ik denk ik die hele wagen wel meenemen. Ik zal proberen je na 3 uur te bellen, ik weet niet hoe snel ze zijn. Hopelijk dus langzaam :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik heb niet gebeld, had je nr niet bij me :(
Maar ik heb de complete wagen gehaald, woensdag haal ik die op en breng ik hem naar jou toe :p
Woensdag komen de wagens naar jou toe dus, eerst de Express ('s ochtends) en dan de R5GTT ('s middags of misschien zelfs 's avonds). Hopelijk vind je dat niet erg, maar anders moet ik de oprijwagen voor meerdere dagen huren en dat kost ook weer wat. Het is een hele dag rijden dus aan de auto werken gebeurt woensdag denk ik niet (helaas). Of je moet alleen beginnen off course ;)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Nog een post: de oprijwagen is nu gehuurd voor woensdag, dus dan kom ik langs. Mocht je er niet zijn 's ochtends, dan zet ik de Express gewoon voor je deur :)
Mocht je er 's middags niet zijn, wordt het wat lastiger, de R5GTT heeft namelijk geen aandrijfassen meer... Daar is dus hulp bij nodig om die er af te halen.
Vos

Wij willen foto's zien! 8)
Clio 16v.....
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

You have to wait a little longer.
Ik moest vanochtend de oprijwagen wegbrengen, stond in de file en heb nu net pas in Enschede gegeten (waar ik nog ben). Zodalijk snel weg, en dan ga ik beginnen. Of Riël al begonnen is weet ik niet, maar dacht het wel. Gister is er niets gedaan, omdat Riël moest werken.
Marcel J.

Kheb pics gemaakt, maar daar zie je nix op :D één orig express en un gare :( gtt...

Kzal ze eens mailen naar DoubleYou, zodat hij ze kan gebruiken 8) 8)

@DoubleYou: tot vanavond :wink:
Christian

Vosje schreef:Wij willen foto's zien! 8)
ja stuur ze maar wil ik ze wel online zitten
christian.a@clioclub.nl :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

MJ schreef:Kheb pics gemaakt, maar daar zie je nix op :D één orig express en un gare :( gtt...

Nou, je hebt dan aardig wat piccies geschoten. Maar ik zie wel een mail (zit nu bij Riël), en dan maak ik wel een keuze. Tot zo in ieder geval (of je zit er nu al), wij komen er zo aan, Riël is even z'n vriendin aan het ophalen.
Marcel J.

DoubleYou schreef:
MJ schreef:Kheb pics gemaakt, maar daar zie je nix op :D één orig express en un gare :( gtt...

Nou, je hebt dan aardig wat piccies geschoten. Maar ik zie wel een mail (zit nu bij Riël), en dan maak ik wel een keuze. Tot zo in ieder geval (of je zit er nu al), wij komen er zo aan, Riël is even z'n vriendin aan het ophalen.
Kheb ze nog niet gestuurd :D komt dit weekeinde wel...iig succes nog eventueel kom ik wel effe kijken, morgen dan :wink:
Plaats reactie