R19 deurpanelen loshalen

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
R19freak
Contacteer:

Weet iemand hoe je bij een R19 Phase 2 de deurpanelen moet loshalen?

Heb alles al los behalve dat draai geval voor de ramen. Kan er niet duidelijk uit worden hoe ik die er af moet halen...

Wil namelijk leuke 16,5 cm speakers in de deur plaatsen, dus leek me makkelijk om ff het deurpaneel te verwijderen.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Als ik me niet vergis is het een kwestie van trekken.
Vorigejaar heb ik het ookg edaan met mn vorige r19,toen heb ik er ook speakers in gebouwt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
R19freak
Contacteer:

Ik hoop dat je je niet vergist! ;)
Geert Claes

Ik denk wel dat je je handvat voor de deur toe te trekken er zal moeten afhalen, en de hendel om van binnenuit je deur te openen moet er ook af.
:wink:
bartuitlauwe
Contacteer:

ik heb het vorig jaar ook gedaan bij mijn r19.

ik kwam er ook niet uit en effe aan garage gevraagd, en die had ze voor mij er af gehaald. Maar is eigenlijk heel eenvoudig, gewoon een schroevendraaier erachter en dan loswrikken.
Het gaat wel moeilijk, maar zo kun je dat het best doen.

Het deurpaneel zelf zit helemaal vastgeklikt met van die witte "klikdingen" die je dan het best een voor een er af kunt klikken.

Wel een nadeel, je moet een ring achter de speakers plaatsen van MDF ofzo, want anders zit je raamslinger in de weg bij de speaker, je raam gaat dan dus niet meer open, vandaar dat ik 13 cm speakers erin heb geplaatst, dan heb je dat probleem niet.

Groeten Bart
Paskie

En die zwarte kit die er tussen zit moet je gewoon ff lossnijden met een stanleymesje .
Naderhand kun je t paneel weer gewoon terugklikken (kit zet zichzelf weer vast)
R19freak
Contacteer:

Thanx! Het is allemaal gelukt!

Heb er nu 16,5 cm speakers in gemonteerd en raam gaat nog perfect open.

Eerst op het deurpaneel de speakers geplaatst om de schroef gaten te bepalen, vervolgens deurpaneel bewerkt met zaag. Aan de hand van de schroefgaten met een metaal boor in de deur geboord voor het bevestigen en ff wat metaal weg geflext in de deur.

Speakers passen top!
bartuitlauwe
Contacteer:

R19freak schreef:Thanx! Het is allemaal gelukt!

Heb er nu 16,5 cm speakers in gemonteerd en raam gaat nog perfect open.

Eerst op het deurpaneel de speakers geplaatst om de schroef gaten te bepalen, vervolgens deurpaneel bewerkt met zaag. Aan de hand van de schroefgaten met een metaal boor in de deur geboord voor het bevestigen en ff wat metaal weg geflext in de deur.

Speakers passen top!
dan heb jij zeker een 16v, want bij de mijne past 16,5 echt niet
Plaats reactie