Verschil Phase 1 en 2
Er zijn zeker wel verschillen tussen een ph1 en ph2 blok, aannemende dat het hier over een GTT gaat.Christian schreef:aan het blok zijn volgens mij geen verschilen .
aan de buiten kant wel wat
.zijstrips
.achter;ichten
.bekleding
Wat precies, geen idee, ben geen GTT expert

Don't walk the grass... smoke it
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
de ph2 heeft een watergekoelde turbo, de ph1 niet, vandaar ook meer slangen in een ph2.
Ontstekingstijdstip is iets anders, de ph1 heeft een renix208, de ph2 een 209. Ph2 levert hierdoor 120pk en de ph1 115pk`s.
Ontstekingstijdstip is iets anders, de ph1 heeft een renix208, de ph2 een 209. Ph2 levert hierdoor 120pk en de ph1 115pk`s.
stalen hitteschild
dus een hoop andere beugels (geloof me ik heb het vandaag gemerkt)
standaard watergekoelde turbo (laatste ph1 hadden die ook)
Standaard re 209 (laatste ph1 schenen die ook al te hebben)
vanweg de watergekoelde turbo een hoop extra water slangen (wel een stuk of 4 volgens mij)
en de carther ventialtie is ook iets anders
In het onderblok heb ik geen verschillen gezien, Maar de kop heeft een grotere klephoek (heb ik niets van kunnen zien)
en de carburateur schijnt ook iets anders te zijn....
Uitlats spruitstuk is sterker (PH1 spruitstuk is dunner en heeft daardoor een grotere binnen diameter en heeft tussen de 1e en 2e en tussen de 3e en 4e verstevigingen op de spruitstuk (maar de ph1 spruitstuk is veel zwakker en door de grotere diameter spint de turbo iets later op)
inlaat spuitstuk is bijna het zelfde als de ph1 maar de temperatuur sensor voor de antiperculatie fan zitaan de andere zijde van de (onder de) carburateur
dus als je er voor staat rechts (ph2)
dus een hoop andere beugels (geloof me ik heb het vandaag gemerkt)
standaard watergekoelde turbo (laatste ph1 hadden die ook)
Standaard re 209 (laatste ph1 schenen die ook al te hebben)
vanweg de watergekoelde turbo een hoop extra water slangen (wel een stuk of 4 volgens mij)
en de carther ventialtie is ook iets anders
In het onderblok heb ik geen verschillen gezien, Maar de kop heeft een grotere klephoek (heb ik niets van kunnen zien)
en de carburateur schijnt ook iets anders te zijn....
Uitlats spruitstuk is sterker (PH1 spruitstuk is dunner en heeft daardoor een grotere binnen diameter en heeft tussen de 1e en 2e en tussen de 3e en 4e verstevigingen op de spruitstuk (maar de ph1 spruitstuk is veel zwakker en door de grotere diameter spint de turbo iets later op)
inlaat spuitstuk is bijna het zelfde als de ph1 maar de temperatuur sensor voor de antiperculatie fan zitaan de andere zijde van de (onder de) carburateur
dus als je er voor staat rechts (ph2)
Phase 2 is minder agressief dan phase 1. Is toch wel een van de belangrijke dingen hé
Langzamer wil ik niet zeggen, maar phase 2 rijdt toch wat wijviger 

