Onderhoud 5 turbo
-
Hey Heino! Heb je een Turbo 2 gekocht?
-
- Contacteer:
bougies zijn hetzelfde als van een 5 alpine turbo
koop je gewoon bij de dealer
zijn ook platinum bougies
verder olie weet ik niet echt maar heb wel een tip
bel renault dealer stokman in alkmaar en vraag naar rob treffers
koop je gewoon bij de dealer
zijn ook platinum bougies
verder olie weet ik niet echt maar heb wel een tip
bel renault dealer stokman in alkmaar en vraag naar rob treffers
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
de chemp. BN2's had ik vroeger ook in m'n at ... lekker

-
- Contacteer:
hmm dat zei jean
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Oké,bedankt mannen,weet ik iig welke bougies we kunnen proberen en we zullen meneer RENAULT eens bellen voor de olie.
@marcel,is niet mijn dikke turbo (helaas) maar van mijn neefje uit winschoten,die van die veelkleurige clio.
@marcel,is niet mijn dikke turbo (helaas) maar van mijn neefje uit winschoten,die van die veelkleurige clio.
Hoi Heino,
De in het handboek aanbevolen olien zijn:
15W40 en 20W50
Ik gebruik de eerste en ik denk erover om de volgende keer de 20W50 te proberen. Ik heb een tijdje dunnere olie geprobeerd maar dat leverde een enorm olieverbruik op. Zelfs 10W40 (redelijk standaard tegenwoordig) geeft een behoorlijk olieverbruik.
De Bougies zijn Champion BN2 maar ik weet toevallig dat eqyuem ook geschikte heeft.
Leuk dat er nog iemand is met een T2, wat zijn je ervaringen met de auto tot nu toe?
Groeten,
ejk
De in het handboek aanbevolen olien zijn:
15W40 en 20W50
Ik gebruik de eerste en ik denk erover om de volgende keer de 20W50 te proberen. Ik heb een tijdje dunnere olie geprobeerd maar dat leverde een enorm olieverbruik op. Zelfs 10W40 (redelijk standaard tegenwoordig) geeft een behoorlijk olieverbruik.
De Bougies zijn Champion BN2 maar ik weet toevallig dat eqyuem ook geschikte heeft.
Leuk dat er nog iemand is met een T2, wat zijn je ervaringen met de auto tot nu toe?
Groeten,
ejk
Bedankt voor de info ejk.Is niet nijn turbo,maar van mijn neefje.Hij is voorlopig weer inelkaar gezet en rijdt.Moet binnenkort een proefritje maken.Komende winter gaat hij helemaal uitelkaar en zal tip top worden gerestaureerd.
Goed om te horen Heino. Laat maar even weten als je nog meer informatie nodig hebt. Hou me even op de hoogte van de restauratie als je wilt, ben wel nieuwschierig hoe het gaat. (Bij mij ligt net de bak eruit voor revisie)
Groeten,
Erik
Groeten,
Erik