wie kan me drukgroep vervangen ( 5 gtt )

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jj

:( ships man
me druk groep is op
wie kan me helpen om deze te vervangen samen met de koppelingsplaten
en wat kost zo,n grapje
Rudo

Ff denken, wat kost dat ook alweer. Ik dacht iets van 150 euro voor de koppeling incl. drukgroep, dat is meestal één set. Daar moet je wel nog wat versnellingsbakolie bij rekenen en wat koelvloeistof, maar dat is niet de hoofdprijs natuurlijk.

Maar dan... je blok moet er uit en das een kwestie van zelf doen en er de tijd voor nemen (en wellicht de juiste hulp) of wegbrengen naar een garage en er veel geld voor betalen.

Dus zelf doen scheelt aanzienlijk in de kosten en je leert er ook een hoop van. :)
martin rs

eh de drukgroep en de platen zijn duurder dan 150 euro dacht ik hoor.

bij de garage ben je op 800 euro dat heb ik toen ook geinformeerd.

denk dat er iemand bij de club het voor een kwart of voor een achtese van de prijs wil doen voor je :p

toch mensen?
Rudo

martin rs schreef:eh de drukgroep en de platen zijn duurder dan 150 euro dacht ik hoor.
Ok, ik heb het dan puur over het materiaal en dan bij de Brezan. En dan heb je de normale platen en drukgroep, dus geen zwaardere versie of zo.

En die 800 euro is natuurlijk inclusief arbeidsloon. En daar is een hoop geld op te besparen.
martin rs

oh zo ik had et over de originele bij de renault dealert meer goed daar moet je et ook niet kopen natuurlijk. kan zomaar dat het daar goedkoper is.
en de 800 was het werk om erin te zetten ja.
maar moet het blok eruit dan bij sommige kan je erbij vanaf de onderkant of niet?????
Rudo

martin rs schreef: maar moet het blok eruit dan bij sommige kan je erbij vanaf de onderkant of niet?????
Tja, volgens het werkplaatshandboek moet het blok gelicht worden (en zo hebben we het vorig jaar ook bij de mijne gedaan). Ik heb hier iemand wel eens horen roepen dat het ook zonder kan, maar weet niet of dat juist is.
Riël
Über-Spammer

't kan zonder, maar 't is makkelijker het blok even eruit te halen. Nog makkelijker is denk ik het subframe los te halen, boel even laten zakken, dan kan je er zo bij. Volgens mij kun je de auto of hoog opkrikken of even eroverheen tillen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Riël schreef:'t kan zonder, maar 't is makkelijker het blok even eruit te halen. Nog makkelijker is denk ik het subframe los te halen, boel even laten zakken, dan kan je er zo bij. Volgens mij kun je de auto of hoog opkrikken of even eroverheen tillen.
Och... Half uurtje werk! ;) :lol:
Abel
Über-Spammer

JL tuning doet dit met de motor er nog in..

dus bel hem eens
:wink:
jj

kan iemand mij het nummer van jl tuning f pm,n
Abel
Über-Spammer

Jeroen Lubking schreef:Opsturen kost geen drol,een rubbertje kost je 1 postzegel.

Tot 5kg 6,50 euro en tot 10kg 12,50 euro

Altijd wel uit te komen,als het op voorraad is heb je het binnen enkele dagen in huis.

Bel evt voor info:06-29571950

mvg jeroen lubking
JLtuning
Probeer eens de search functie in het forum ;)
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:
Riël schreef:'t kan zonder, maar 't is makkelijker het blok even eruit te halen. Nog makkelijker is denk ik het subframe los te halen, boel even laten zakken, dan kan je er zo bij. Volgens mij kun je de auto of hoog opkrikken of even eroverheen tillen.
Och... Half uurtje werk! ;) :lol:
45 minuten!

Koeslangen los, radiator eruit, luchtfilter eruit, andere slangetjes even lospakken, intercooler weg, als 't blok vrij is auto opkrikken, bokjes onder subframe, 4 bouten los onder subframe, 2x2 boutjes van veerpoten los, 3 of 4 sterke mannen vinden, auto optillen en hop over de motor heen.

Voor je ligt dan subframe met wielen bak etc, kom je er lekker makkelijk bij.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie