[Scénic] Aanrijding UPDATE

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Peter @ Malta schreef:
Ploegah schreef:Error 404: brakes not found

:D
Ja, lachen! Je begint niet gek veel met schijfremmen rondom en ABS als het wegdek glad en afgesleten is.

Het is gewoon een ander soort asfalt. Aan de andere kant, begin deze week was het 38, 39 graden in de schaduw en het asfalt wordt daar niet of nauwelijks zachter door.

Komende week blijft het rond de 35, 36 graden...

- Peter
Nee, sorry zo was het ook niet bedoeld.

Tis duidelijk dat je er geen schuld aan hebt aan zo'n $&$^& die zomaar de weg opdraait.
Peter @ Malta
Contacteer:

Goed nieuws: ik heb mijn auto terug! En ze hebben nog eens net werk afgeleverd ook. De volgende onderdelen zijn vervangen door splinternieuwe exemplaren: rechterkoplamp , rechterspatbord met witte richtingaanwijzer (mooier dan degene die er al op zat), motorkap, radiator, dat air conditioning-geval dat achter de radiator zit en de steun die boven de radiator zit.

De voorbumper is ook nieuw en nu is het een glad exemplaar dat gespoten kan worden. De achterbumper is ook meteen vernieuwd. Die laatste heb ik dus moeten betalen, maar de overige schade van circa 1200 pond (zeg zo'n 2800 euro) komt voor rekening van de verzekering - naar ik hoop die van die halve zool die zijn pick-up midden op de weg parkeerde.

Slecht nieuws: de ruitensproeiers, zowel voor als achter, doen het niet, net zomin als het linker zijknipperlicht. Dat laatste is merkwaardig, want volgens mij deed werkte het nog toen ik de auto wegbracht.

Enfin, daar moet ik dus mee terug, want door de matige kwaliteit van de zijknipperlichten die ik er destijds zelf op heb gezet, moet het hele spatbord eraf. Sowieso lijkt me dat je zoiets als garage toch nakijkt. Ik zal ze meteen vragen om er ook een nieuw wit plastic kapje op te zetten als er nu aan de rechterkant zit.

Hopelijk zet ik één deze dagen bijwerkte foto's online.

Wat trouwens een erg leuke bijkomstigheid is dat de auto brandschoon is. Aangezien ik zelf geen garage heb en vrijwel nooit de auto voor mijn deur kan parkeren komt wassen er zelden dan.

En toen ik voor het eerst sinds drie weken (drie weken! zelfs met mijn huwelijksreis heb ik niet zolang zonder gezeten!) in mijn auto stapte, nadat ik voornamelijk in een Ford Ka, een Daewoo Lanos en een Renault 19 diesel gezeten heb (en OK, een keertje een Mercedes 280 CLK cabrio), schrok ik er bijna van hoe stil hij is. Op stand twee is de ventilator luider dan de motor. Alles gaat licht, de pook bedien ik met drie vingers, de remmen zijn geruststellend vlot en alles is gewoon zo comfortabel.

Hè. :)

- Peter
Robke
Car: Lexus IS250

Mooi dat alles weer gemaakt is, veel plezier weer in je eigen, vertrouwde Renaultje. :)
~thijs~
Contacteer:

Ik zie nou pas fotoos, dat krijg je als je op vakantie bent geweest he, maar dat zag er beroerd uit, gelukkig voor je is "bijna" alles gemaakt
Geert Claes

Mooi voor je man.
Ja een scénic het is een fijne kar. We hebben er hier thuis ook zo eentje. En ik klaag er niet van.
8)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

MOOI MAN :)
Plaats reactie