hmmm heb ik weer mijn 16v fluit als ik gas geef en bij bepaalde toerentallen doet hij dat ook erg vervelend en stoor me er erg aan
iemand einig idee wat het is ik hoor het alleen tijdens het rijden want als ik stil sta en ik geef gas hoor je niks.
het geluid komt volens mij onder de motorkap vandaan.
wel is mijn kat gelast maar helaas hebben die lui dat niet erg profie gemaakt en is nu deels lek kan het daar uitkomen?
thanks
cu at the meern
[R1916V]fluiten bij gasgeven
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Hebbie er een turbo opgezet ??? 

-
was het maar waar
nee geen turbo mensen maar een echt kl*te geluidje en het moet er dus uit he
nee geen turbo mensen maar een echt kl*te geluidje en het moet er dus uit he
-
Als het niet de kat is zou ik maar je inlaatspruitstuk pakking controleren.Bij stationair draaien wat water op het spruitstuk spuiten als de motor hierop reageert zijn het de pakkingen,komt trouwens best veel voor bij renault,heb er ervaring mee in de werkplaats
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
-
hmm ja heb wel een k&n open luchtfilter het lijkt ook werl van die kant af te komen maar alleen als ik rij he als ik stil sta en geef gas heb ik nergens last van krijg binnekort ff spul om me uitlaat dicht te smeren dan maar weer kijken of het nog is
bedankt voor de tips mensen
bedankt voor de tips mensen
Ik hoorde ook een tijdlang een fluitend geluid bij mijn 19 16v. Dit kwam door het, net gemonteerde, open luchtfilter. Ik heb ook een tijd lopen zoeken. Gewoon kap open, motor laten draaien en een swing aan de gasklep geven. Als je dit snel doet hoor je een fluitend/slurpend geluid.
succes
succes
-
Ik pak dit topic weer even op na 1.5 jaar 
Heb sinds 1mnd ook last van dit fluitende geluid.
aandrijfsnaar al geprobeerd met wat straker spannen en ontspannen, maar helaas.
Nou hoorde ik dat het eventueel ook de dynamo of distributieriem en/of spanrollen zouden kunnen wezen. Is er iemand die dit probleem heeft of ook gehad heeft?
Scham me dood als ik hier mee door de stad moet rijden
.
Trouwens het is alleen als ik met koude motor rij. Bij lage toeren, misschien ook bij hoge maar dan hoor ik eigenlijk alleen me uitlaat
.
iemand????

Heb sinds 1mnd ook last van dit fluitende geluid.
aandrijfsnaar al geprobeerd met wat straker spannen en ontspannen, maar helaas.
Nou hoorde ik dat het eventueel ook de dynamo of distributieriem en/of spanrollen zouden kunnen wezen. Is er iemand die dit probleem heeft of ook gehad heeft?
Scham me dood als ik hier mee door de stad moet rijden

Trouwens het is alleen als ik met koude motor rij. Bij lage toeren, misschien ook bij hoge maar dan hoor ik eigenlijk alleen me uitlaat

iemand????
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Ik zou hem een leuk deuntje leren fluiten, rij je ook niet meer zo voor lul 

-
vader jacob ken die al
maar evuh serineus
. Niemand bekend hiermee?
maar evuh serineus

...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
-
- Contacteer:
ik heb ook zo'n fluitje maar bij mij komt het door mijn speakers hoor de ontsteking
en ook op een vast ritme hoor ik een plop dus wel vet ook zonmder muziek al een beat hebbe 

@ hoeliead: Dat kan je oplossen door het (originele) ontstoringsfiltertje op de ontskering te monteren. Loopt vanaf de onderkant van de bobine naar de linker of rechter bevestigingsbout van de bobine. Zonder dat ding gaat je ontsteking storen op je audio.Hooliead schreef:ik heb ook zo'n fluitje maar bij mij komt het door mijn speakers hoor de ontstekingen ook op een vast ritme hoor ik een plop dus wel vet ook zonmder muziek al een beat hebbe
@anton: Ik had dat gefluit ook, was luchtlekkage van mn gaskleppenhuis pakking, maar het was niet zo hard als jij beschrijft. Mischien is het je waterpomp of stuurbekrachtigingspomp, aangezien het weg is als het over is zou dat best eens kunnen.
Gr Bart
-
Wanneer je gas geeft tot voor de tweede gasklep open gaat kun je het continue horen. Een zuig(Ik hoorde ook een tijdlang een fluitend geluid bij mijn 19 16v. Dit kwam door het, net gemonteerde, open luchtfilter. Ik heb ook een tijd lopen zoeken. Gewoon kap open, motor laten draaien en een swing aan de gasklep geven. Als je dit snel doet hoor je een fluitend/slurpend geluid.

-
- Contacteer:
Kan ook door het open luchtfilter komen.
sterker nog. als het onder de kap vandaan komt is het ook je open luchtfilters.
vooral K&N staat dr om bekend.
als je een filter hebt aan een buis, dus niet direct aan het blok is het al een stuk minder hoorbaar.
vind persoonlijk iets met een buis zowiezo al stukken beter als het k&N spul.
niet direct aan t blok, en eventueel met een stuk alu plaat eromheen ook nogeens mooi alle warme lucht weghouden.
maar dan beginnen we weet over het eeuwige verhaal van filters
vooral K&N staat dr om bekend.
als je een filter hebt aan een buis, dus niet direct aan het blok is het al een stuk minder hoorbaar.
vind persoonlijk iets met een buis zowiezo al stukken beter als het k&N spul.
niet direct aan t blok, en eventueel met een stuk alu plaat eromheen ook nogeens mooi alle warme lucht weghouden.
maar dan beginnen we weet over het eeuwige verhaal van filters
ik heb sinds een paar dagen een green twister i.p.v een k&n 57 i op mn 19 16V. Aanzuiggeluid/gefluit is weg (helaas) maar het lijkt alsof hij onderin (minmaal) net ff wat lekkerder oppakt. zuigt geen lucht in de motorruimte aan, alleen koude lucht van buiten met een dikke slang.
-
hmm bart kan je daar foto's van maken en poste of pm?
wil namelijk ook meer koudelucht bij me filter hebben vooral met dit warme weer is dat beter
evt materiaal en waar te kooop er bij vermelden
dat zou toppie zijn alvast bedankt
wil namelijk ook meer koudelucht bij me filter hebben vooral met dit warme weer is dat beter
evt materiaal en waar te kooop er bij vermelden
dat zou toppie zijn alvast bedankt
-
Netjes Bart,
Ik dacht ook dat ie met dit filter net iets beter oppakte (Zat het dus waarschijnlijk toch niet tussen mijn oren)
Ik dacht ook dat ie met dit filter net iets beter oppakte (Zat het dus waarschijnlijk toch niet tussen mijn oren)

-
heb ik ook gehad bleek mijn kachelradiateur verstopt te zitten kutfluit 

if it isn't possible it is not impossible
-
Kan ook zelf maken als je al een filter hebt.
Ik had al een K&N en wilde eigenlijk niet veel geld uitgeven hiervoor dus heb van PVC zelf gemaakt voor 10 euro was ik klaar hihihi
Dus gewoon een stukje PVC halen en 3 kleine stukjes zagen.
2 koppelstukjes van 45 graden.
Je zet het ff in elkaar dat wijst zich vanzelf....denk ik..ff meten = weten dan aan elkaar lijmen met PVC lijm....logisch...duhh
ff zwart spuiten, oh ja moest ff tapen zodat ie niet tegen het chasis slijt tapen en rubber ertussen gedaan
http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/26_DSC00352.JPG
http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/26_DSC00353.JPG
Oh ja....en verder moet je dus de luchtfilter erop schuiven en dan gaatjes borendoor het rubber(van de luchtfilter) en de pvc en dan goed erop schroeven en dan dus de slangenklem eroverheen!!
Anders raak je je filter kwijt
ik kan het weten.... maar gelukkig had ik nog een reserver filter 
Ik had al een K&N en wilde eigenlijk niet veel geld uitgeven hiervoor dus heb van PVC zelf gemaakt voor 10 euro was ik klaar hihihi

Dus gewoon een stukje PVC halen en 3 kleine stukjes zagen.
2 koppelstukjes van 45 graden.
Je zet het ff in elkaar dat wijst zich vanzelf....denk ik..ff meten = weten dan aan elkaar lijmen met PVC lijm....logisch...duhh
ff zwart spuiten, oh ja moest ff tapen zodat ie niet tegen het chasis slijt tapen en rubber ertussen gedaan

http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/26_DSC00352.JPG
http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/26_DSC00353.JPG
Oh ja....en verder moet je dus de luchtfilter erop schuiven en dan gaatjes borendoor het rubber(van de luchtfilter) en de pvc en dan goed erop schroeven en dan dus de slangenklem eroverheen!!
Anders raak je je filter kwijt

-
Oh ja....voor 10 euro ben je dan dus klaar....mits je een filter hebt.
Ik schop dit topic maar weer omhoog.
Ook ik heb last van een fluitend geluid met m'n R5 TR. Alleen als je rijd hoor je het en niet als je stilstaand gas geeft. Ik had laatst de dynamo stuk en heb er nu een andere (lees: niet nieuw, wel goed) erop zitten, dus misschien dat dat het is?
Het klinkt opzich best leuk hoor zo'n nep turbo
.
Alleen nu ziet ie er uit als een, klinkt ie als een, maar rijd als een normale 1.4
.
Geeft een beetje verkeerde indruk tegen al dat golfjes-volk
.
Ook ik heb last van een fluitend geluid met m'n R5 TR. Alleen als je rijd hoor je het en niet als je stilstaand gas geeft. Ik had laatst de dynamo stuk en heb er nu een andere (lees: niet nieuw, wel goed) erop zitten, dus misschien dat dat het is?
Het klinkt opzich best leuk hoor zo'n nep turbo

Alleen nu ziet ie er uit als een, klinkt ie als een, maar rijd als een normale 1.4

Geeft een beetje verkeerde indruk tegen al dat golfjes-volk