overmaatse bussen gtturbo

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Weet er iemand of er overmaatse bussen bestaan voor de gtturbo maar dan met ongeveer 1600 cc of meer :D

Moet wel compleet met zuigers zijn
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ik had het er een hele tijd geleden over met jeroen L. Misschien dat je hem om wat info kan vragen.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

druk hier > KLIK
Daar staan ze te koop.
S :D nder
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

en daarmee maak je gewoon een 1.6GTT? Nice :)
Anonymous

ik heb ze effe gemaild.

prijsopgave om tot 200 pk te komen

12220 euro's :lol: :lol: :lol:


NOS is toch een stuk goedkoper
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

jermaine schreef:ik heb ze effe gemaild.

prijsopgave om tot 200 pk te komen

12220 euro's :lol: :lol: :lol:


NOS is toch een stuk goedkoper
Dat is ook maar van korte duur! :lol:

S :D nder
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan zijn de wanden wel weer erg dun he... betere keus om stevigere 1400 bussen en zuigers te kopen, met lekkere koppakking. Die 1400cc'tjes zijn nog lang niet uitgemolken :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ik ken wel een engels tuner die krukassen heeft laten maken (gieten) voor ons r5at/gtt blokkie die wat meer slag heeft. 85mm ipv 77mm. zo das al goed voor 1542cc.
dan heeftie er ook nog eigen smaak gesmede zuigers bij, kom je op 1690cc. :)

krukas kost plm 350 pond. Das niet veel.
zuigers en dus bussen en koppakking weet ik niet, maar reken maar op veel.
zuigers moet je ook nog bewerken voor de gewensde cv of kamervorm.
Desgewensd wl hij het allemaal wel voor je doen.
tis een prof amateur, dus geen achterbergse uurtarieven.

vragen kan via mij, als je serieus genoeg bent geef ik het adress wel. Ik wil hem namelijk een beetje afschermen van te veel nutteloze vragen van mensen zonder poen.

ik zal em eens vragen wat zon heel pretpakket voor gtt kost. I let you know :)
Anonymous

graag,ik hoor het wel :)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

zie onderstaand mailtje, denk in engels ponden.

Dit is wel the real stuff die ze normaal gebruiken om een T1/2 op te leuken.
$$$!


Robert,
glad you had a good weekend in the UK. I will get your cams
underway.
Crankshaft is 84mm stroke, cost 395.00.
76mm or 77mm pistons to suit (forged) 105.00 each
Steel liners 76 or 77mm 85.00 each
Cam regrind 95.00
Copper head gasket 75.00
Hope this is some help.
Regards
Salv
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

vraagje:

gaan meer cc's niet tenkoste van het extra vermogen wat de turbo levert?? Je hebt tenslotte meer drukvulling nodig, en je zou dan zeggen dat de turbo meer zn best moet gaan doen. Of is het en kwestie van druk opschroeven om het te compenseren????

Gr Bart
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Je hoeft in principe de vuldrukinstelling niet te veranderen.
De wastegate meet de vuldruk, als deze nog niet op orde is omdat de motor nogal veel naar binnen slurpt dan blijft de wastegate vanzelf langer dicht.

Je moet wel bij hetzelfde motorvermogen al over naar een hybride turbo. Met meer cc's is dat bij lagere druk.
Stel bv standaard t2 kan tot 1.2 bar/1400cc/160pk, dan zou dat voor 1600cc wel eens plm 0.85 bar/160pk kunnen zijn.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Maar heeft dit geen(zwaar?) negatief effect op je maximaal toerental.
Of blaat ik nu onzin eruit?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

bij een stoterstangenmotor is de klepbediening de bottleneck. En die veranderd niet.
Plaats reactie