GTT cilinderkop vraagje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

Kan een GTT cilinderkop worden afgeperst als de klepgeleiders er nog in zitten?
De klepgeleiders steken net iets boven het bovenste vlak van de cilnderkop uit, dusss zitten die dan niet in de weg?
Matijs
Contacteer:

???
Sander
Contacteer:

Als je de cilinderkop wilt laten afpersen moeten niet alleen je klepgeleiders er nog in zitten maar ook je kleppen. Want anders kunnen ze toch niet je verbrandings ruimte af persen?? :wink:

S :D nder
canonballman

euhhhh............

met AFPERSEN wordt in de revisiebranche iets anders bedoeld! :wink:

Nee, niet iemand oplichten!!!!!

Effe zonder gein: Met afpersen wordt bedoeld het afpersen van de cilinderkop om scheuren te vinden in koelwaterkanalen. Dan wordt er dus helemaal geen druk gezet op de compressieruimte en dergelijk.
Het doet daarom ook niet terzake of er wel of geen kleppen, geleiders oid inzitten.

Wat jij bedoelt is VACUUMZUIGEN. Dan wordt de afdichting getest van de klep op de klepzitting.
Dan moet er dus wel geleiders en kleppen gemonteerd zijn.
Sander
Contacteer:

canonballman schreef:euhhhh............

met AFPERSEN wordt in de revisiebranche iets anders bedoeld! :wink:

Nee, niet iemand oplichten!!!!!

Effe zonder gein: Met afpersen wordt bedoeld het afpersen van de cilinderkop om scheuren te vinden in koelwaterkanalen. Dan wordt er dus helemaal geen druk gezet op de compressieruimte en dergelijk.
Het doet daarom ook niet terzake of er wel of geen kleppen, geleiders oid inzitten.

Wat jij bedoelt is VACUUMZUIGEN. Dan wordt de afdichting getest van de klep op de klepzitting.
Dan moet er dus wel geleiders en kleppen gemonteerd zijn.
Ha ha weer iets geleert.

Matijs
Contacteer:

Owkeeejjj, ik geloof dat er inderdaad sprake is van een forse spraakverwarring...

Ik dacht namelijk dat afpersen was dat ze je cilinderkop in een grote pers deden, zodat hij weer mooi vlak en recht wordt. Als alternatief voor vlakken dus.
Of is dat dan weer erg naief gedacht?
Hoedanook, is er een altenatief voor vlakken om je cilinderkop weer recht te krijgen? Mijn cilinderkop is namelijk een tikkie krom. Nog niet te krom, maar nu ik toch alles uitelkaar heb liggen...
Sander
Contacteer:

Matijs schreef:Owkeeejjj, ik geloof dat er inderdaad sprake is van een forse spraakverwarring...

Ik dacht namelijk dat afpersen was dat ze je cilinderkop in een grote pers deden, zodat hij weer mooi vlak en recht wordt. Als alternatief voor vlakken dus.
Of is dat dan weer erg naief gedacht?
Hoedanook, is er een altenatief voor vlakken om je cilinderkop weer recht te krijgen? Mijn cilinderkop is namelijk een tikkie krom. Nog niet te krom, maar nu ik toch alles uitelkaar heb liggen...
Dat word vlakken. Je moet even meten hoe dik hij nu is zodat je weet hoeveel er af is gegaan zodat je dat weer met de koppakking op kunt vangen.

Matijs
Contacteer:

Hrmm.
Ik heb al een standaard koppakking liggen, dus dan laat ik het er maar even bij zitten. Hij is nog binnen de marges, dus het moet nog wel kunnen. Scheelt me weer wat geld, want dat is iets dat ik momenteel even helemaal niet heb :(
Of ik laat er meteen wat grotere kleppen in zetten >-)
Eerst maar eens kijken of ik bij Van Kronenburg Motorsport in Geldrop een clubkorting los kan peuteren. Morgen eens even een mooi mailtje componeren...
Riël
Über-Spammer

Ik vraag me af of dat niet leuk is, ietje meer compressie door te vlakken. Netjes 98 tanken en je pingelsensor erop ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Contacteer:

Ja moet ik eerst weer een pingelsensor gaan kopen, is ook weer 75 euro. Dat geld heb ik ff niet :(
Riël
Über-Spammer

Of standaard wat vervroegen, ik denk dat ie dat best kan hebben, wat meer compressie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Contacteer:

Mja moet op zich wel kunnen, maar dat komt dan wel weer een andere keer. De eerste tijd dat ik met de auto ga rijden zijn we toch met de dubbele Dellorto aan het testen. Als dat allemaal lekker loopt zie ik wel weer verder.
Steven
Car: M536

Nou als er 1 tiende van je kop afgaat neemt de expressie toch nooit hels toe?

Een vriend van mij heeft ze kop ooit 3x laten vlakken (na het regelmatig springen van koppakkngen met andere oorzaken) en dat reed ook nog steeds op 95 :D
Plaats reactie