Can anyone help please???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
drgman
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 11:09
Locatie: Beverwijk

Hi guys,
I recently bought a standard R5GTT and started by upgrading the engine a bit.
The mods that I have done are the following:
GroupA carb
twin core alloy intercooler
dump valve
bleed valve
Green filter, replacement element

After experiencing pinking I also replaced the mk1 ignition unit with a used mk2.
The pinking has stopped but now I have another problem. When I accelerate full throttle from low revs (say 2000) with 4th or 5th gear, when the turbo kicks in I get some kind of "hick ups" from the engine. Initially I thought it was fuel starvation so I replaced the fuel pump with an upgraded one. The problem seemed to have gotten better but hasn't disappeared. I then tried replacing the spark plugs with colder ones but still had no luck. All the above is with 0.9bar pressure. If I open the bleed valve to run any higher, the problem just gets worst. Do you have any ideas/ suggestions?

Thanks in advance for your time, hope to hear from you soon,
Greg
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hé Greg, we zijn Nederlandstalig :wink:

De GTTguys kunnen je beter helpen dan ik :)
Mrtn = Maarten
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Ander sproeierbezetting gebruiken, dacht iets van 135 gelezen te hebben.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

En even voorstellen kan door hier te klikken
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is dit zodra je de hoge druk bereikt of nog eerder? Kijk eens naar de drukbegrenzer op de slang tussen intercooler en turbo, deze kan vroeg inhappen. Maar dit zou een heftige sputtering teweegbrengen, deze onderbreekt de onsteking namelijk als beveiliging voor teveel overdruk. Trek eens een stekkertje eraf en kijk 1x of het nog is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
drgman
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 11:09
Locatie: Beverwijk

The carb should already be rejetted to 135 as I bought it as a ready groupA. The pressure switch after the intercooler is disconected and cannot cut in and yes it does it when it gets to full pressure and not before.
Thanks for your replies. Hope you can help me further.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Matijs schreef:En even voorstellen kan door hier te klikken
Met een groep A carburateur?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

???
Ik bedoel voorstellen als in "wie is wie", niet het afstellen van de carburateur :p
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Mickael schreef:Ander sproeierbezetting gebruiken, dacht iets van 135 gelezen te hebben.
Ik moest eigenlijk deze quoten :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik dacht al... :lol:
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Ik probeer teminste te helpen, dat kan ik niet van jullie zeggen!

[edit] post aangepast anders heb ik het weer eens gedaan.
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Vervang de brandstofdrukregelaar eens. Dat ding (een potje met vier aansluitingen) zit in je motorcompartiment aan de bijrijderskant.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Mickael schreef:Ik probeer teminste te helpen, dat kan ik niet van jullie zeggen!

[edit] post aangepast anders heb ik het weer eens gedaan.
Wat is dat nou voor onzin. Ik vraag me gewoon af of hij met een groep A carburateur nog wel zijn sproeiers moet aanpassen. "Zeur" niet zo :D
Laatst gewijzigd door Stefijn op ma 30 jun 2003 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Relaaaax... :D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

adjust your spark gap to 0.6 mm or less.


(nice one, to judge all the high pressure stories from the gtt boys, while none of them has ignition problems............. >-) )
rev it like a rental
drgman
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 11:09
Locatie: Beverwijk

I was already thinking of replacing the fuel pressure regulator but keep wondering why would it give problems only in that specific moment? As for the gap in the spark plugs, I have already done that (a tight 0.6mm).
Any more suggestions are still welcome.
ejk
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 5 mei 2003 20:37
Locatie: eindhoven

a friend of mine had a similar problem. In his case it turned out to be a loose part in the tank. I think he mentioned a filter or a ring in the fuel outlet of the tank. I am not exactly sure, I think I'll meet him thursday or next week. I'll ask him form more details then.

ejk
drgman
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 11:09
Locatie: Beverwijk

ejk schreef:a friend of mine had a similar problem. In his case it turned out to be a loose part in the tank. I think he mentioned a filter or a ring in the fuel outlet of the tank. I am not exactly sure, I think I'll meet him thursday or next week. I'll ask him form more details then.

ejk
no luck asking him yet? still havent maneged to eliminate the prob...
Plaats reactie