[clio] lagerkwaliteit

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
[rsi]peerke

Bij een van mijn vorige 16V's is na een lekke koppakking de kop gevlakt , pakking vervangen en rijden maar.

Kort daarna is een van mijn drijfstanglagers in de soep gelopen :( Hoorde toen (altijd achteraf natuurlijk) dat door het vlakken van de kop de compressie dermate hoog wordt dat de relatief zachte lagers bij deze blokkies de geest geven.

Klop dat verhaal, of is het broodje aap?
Mickael

Waar het precies aan ligt kan ik je niet vertellen, maar het is idd een veel voorkomende kwaal.

Ik ken al 5 mensen waar het bij gebeurt is (allemaal clio 16V). Gelukkig niet zelf meegemaakt.

Bij de renault hier in de buurt willen ze alleen je koppakking vervangen als je ook je lager mee laat vervangen. Het is veel geld, maar zij hebben dit al 3x meegemaakt.

Bij km stand boven de 100.000km, dus ook lagers mee vervangen.
canonballman

Heb zelf bij een revisiebedrijf gewerkt, en collegas (motorrevisie-monteurs) zeiden mij dat als ik bij een auto (met redelijk hoge km stand)nieuwe zuigerveren deed zetten, dat kort daarna waarschijnlijk drijfstanglagers de geest zouden geven.

Komt in principe op hetzelfde neer: MEER compressie.
[rsi]peerke

Heeft dit nog met bouwjaar te maken?
M.a.w. is deze zwakte door RENAULT erkend en heeft men e.e.a. gewijzigd/versterkt vanaf een bepaald bouwjaar?
rasit..

ik had ook de kop laten vlakken (clio 16v), nieuwe pakkingen bla bla bla enzo... vervolgens krukas naar de filistijnen... ongeveer zelfde dus :)
Mickael

[rsi]peerke schreef:Heeft dit nog met bouwjaar te maken?
M.a.w. is deze zwakte door RENAULT erkend en heeft men e.e.a. gewijzigd/versterkt vanaf een bepaald bouwjaar?
Volgens mij heeft het niets met bouwjaar te maken, maar met motor type.

Is niet herkent door renault.

Zit je koppakking eraan te komen zeker? Had je wim nog gebelt btw?
[rsi]peerke

Koppakking zit er gelukkig niet aan te komen (voor zover ik weet :) )

Aanleiding was, dat ik vanochtend een oud-collega aan de lijn had en die had ook een 16V vroegah met hetzelfde euvel.

Vandaar...............
Plaats reactie