Nou we zijn weer terug van een weekje ardenne.
wat is het toch heerlijk rijden he daar in die ardenne met je 16V al die bochten en hobbelige weggetjes.
maarja als je daar bent moet je gewoon ff naar Spa-Franchorchamps. leuk samen met je ouders heen maar er reden enkle klasiekers die hun auto heel wilden houden dus weinig lol.
volgende dag terug samen met me vriendin geen hol tedoen daar dus ik op de paddock met me auto er waren enkel een paar schoonmakers. ff gekeken en het hek stond los. nou dan begint er wel wat te kriebelen hoor zal ik het doen of niet. na 5 min tobben ben ik er met de paniek lichten aan toch maar opgeknald. wat gaaf zeg volgas naar beneden en weer omhoog dan merk je wel ff dat je 16v het moelijk heeft omhoog maar hup weer door een bocht echt super. het was de eesrte keer op een circuit voor mij dus dat was echt super. helaas heb ik maar 1 rondje gereden ivm evt gezeik van de mensen.
toen ontstond meteen het idee om is met de RTC een uur cq dag weekend daar te rijden. hotel voor 1 nacht bijv 3 uur rijden op Spa-Franchorchamps dan eten en weer naar huis.
zijn hier nog mensen gek voor te krijgen?
Spa-Franchorchamps
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
moet bekennen dat ik dat toppic nog niet gelezen heboxje schreef:Lijkt me op zich wel gaaf, maar is dat niet hetzelfde als dat nurburgring weekend?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Heb er 2 maanden geleden 45 minuten rond gereden met m'n 16v !!!!
Er is daar 1 keer per jaar een open dag en toevallig was ik dat weekend daar !!
Mocht toen voor 50 euro 45 minuten achter een pace car ( audi 2.5 tdi quattro )aan rijden met nog 6 andere.
Kon 'm niet echt bijhouden maar daar had iedereen in mijn groep last van !! ( corrado, civic, volvo 480,accord, Renault Clio 1.2 )
Die Renault 1.2 was na 3 bochten nergens meer te bekennen en die zijn we nog 3 keer tegengekomen
Die man vond het best hij reed tenslotte wel op Francochamps.
Het was wel een super ervaring zo door Eau Rouge !!
Er waren ook nog bezig een stuk of 15 Porches, 1 Ferrari met een verschrikklijk mooi hoog geluid en 1 Renault Alpine.
Verder het bekende grut ( civic, golf, bmw 3)
Weet dus wat je hebt meegemaakt daar,..superstoere ervaring !!
Er is daar 1 keer per jaar een open dag en toevallig was ik dat weekend daar !!
Mocht toen voor 50 euro 45 minuten achter een pace car ( audi 2.5 tdi quattro )aan rijden met nog 6 andere.
Kon 'm niet echt bijhouden maar daar had iedereen in mijn groep last van !! ( corrado, civic, volvo 480,accord, Renault Clio 1.2 )
Die Renault 1.2 was na 3 bochten nergens meer te bekennen en die zijn we nog 3 keer tegengekomen

Die man vond het best hij reed tenslotte wel op Francochamps.
Het was wel een super ervaring zo door Eau Rouge !!
Er waren ook nog bezig een stuk of 15 Porches, 1 Ferrari met een verschrikklijk mooi hoog geluid en 1 Renault Alpine.
Verder het bekende grut ( civic, golf, bmw 3)
Weet dus wat je hebt meegemaakt daar,..superstoere ervaring !!
-
- Contacteer:
Spa-Fra is bijna altijd rond te rijden. L'Eau Rouge is trouwens gewoon deel van de openbare weg. Twee keer langs geweest in de delta voor een rondje en dan snel wegwezen (met een groep van 40 wagens...). Laatste keer was is als organisatie als laatste aan de beurt. Voor mij ging een vriend van me in zijn nieuwe 323 compact. Ik kom boven bij L'Eau Rouge en zie daar aan de buitenkant de bmw op zijn dak liggen, even schrikken, waar geen persoonlijke problemen. Wagen was wel afgeschreven, rest van het weekend met vier man in mijn delta moeten scheuren...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Als je weet hoe je daar moet rijden kun je ook over het hele circuit rijden (oke met wat binnendoorwegjes)
Persoonlijk vind ik het een beetje tegen vallen, erg BREEEDDDDDD wegdek
Daardoor niet erg spannend, wat wel weer erg veilig is...
Het is trouwens best interessant om daar regelmatig naartoe te gaan. Het circuit is regelmatig dicht omdat er getraind moet worden. Het mooiste was een paar jaar geleden, training van de Toyota Le Mans wagen met Boutsen achter het stuur. Deze reed 1 seconde langzamer dan F1
en het geluid
Ik kan het alleen maar aanbevelen. En de weg daarna toe is zeker zo mooi als het circuit. Wel effe de autoweg links laten liggen
Als er een dagje komt dan ga ik ook, tis okk zo ver 

Het is trouwens best interessant om daar regelmatig naartoe te gaan. Het circuit is regelmatig dicht omdat er getraind moet worden. Het mooiste was een paar jaar geleden, training van de Toyota Le Mans wagen met Boutsen achter het stuur. Deze reed 1 seconde langzamer dan F1

Ik kan het alleen maar aanbevelen. En de weg daarna toe is zeker zo mooi als het circuit. Wel effe de autoweg links laten liggen

-

Sta ik daar (regio spa) met m'n Clio bij de pomp om te tanken, past die slang er niet in.
heb met moeite 10 liter getankt, waarbij ik ook nog de helft er uit gutste, om bij de volgende pomp ook maar weer 10 liter te tanken.
Je staat dan lang en er vormt zich een hele rij.
Wel gek, want die dag daarvoor kon het wel gewoon. Alleen wist ik niet meer waar.
-

Wat dacht je van al die motors. Die maakte echt een hoop kabaal.