[GTT] Luchtcompressor Claxon-Vraag

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Ik kwam gisteren (zaterdag 21 juni) achter mijn voorbumper, onder de koplamp, de originele luchtcompressor tegen voor de claxon....helaas (ook al) kaduuk.. :(

Maar een of andere kneus, had er twee elektronische claxons bijgehangen. Waarvan 1 het ook al niet deed en de ander een belabberd geluidje gaf.

Ik vraag me af wat voor een mongool dit geweest moet zijn :( Iets dat kapot is vervang je toch? Of haal kapotte dingen er van mijn part af !@!#!@$

Maar nu is dus mijn vraag: Ik heb die 2 waardeloze claxons er afgehaald, en wil de luchtcompressor weer aan de gang hebben. Maar produceert deze compressor zelf de sound van de claxon of is er ooit nog een originele hoorn geweest, die dus aan de compressor gekoppeld hoort te zitten?

Tweede vraag: Ik heb een dubbele (een-tonig, ik weet dat meertonig "melodietje" niet mag) misthoorn, samen goed voor 120 dB 8) . Deze komt er op, maar dan moet er toch nog een originele acceptabele claxon naast hangen voor de APK of hoeft dit niet?

Groeten,
Dennis
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

1: sorry, daar heb ik geen verstand van.
2: Volgens mij moet je er inderdaad een gewone in hebben, 120 dB ligt tegen de pijngrens aan, en ik betwijfel het of ze dat doorlaten!
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

geen probleem claxon is claxon als ie maar geen melodietje toetert ;-)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Wel een probleem, 2-tonig mag niet...maar voor de APK maakt het niks uit volgens mij...alleen voor de politie wel! ;)
dateq
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 mei 2003 6:55
Locatie: Rotterdam

Als je meerdere luchthorens heb (Zoals bij een meertonige claxon) dan moeten ALLE horens het tegelijkertijd doen tijdens de APK.. Geeft een kabaal van jewelste, maar het is legaal :)
Well, That's just PRIME!
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

WieBenJij schreef:Maar produceert deze compressor zelf de sound van de claxon of is er ooit nog een originele hoorn geweest, die dus aan de compressor gekoppeld hoort te zitten?

Groeten,
Dennis
Iemand hierop nog een antwoord? :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij zit er niet echt een tuiter op. Maar wat helpt is een berg wd40 naar binnen sprayen!

En over dat meertonige: zolang ze allemaal tegelijk klinken is het goed (één toon). Anders krijg je natuurlijk verwarring op de weg hé (brandweer, politie, ambulance, en jij :)).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

WieBenJij schreef:
WieBenJij schreef:Maar produceert deze compressor zelf de sound van de claxon of is er ooit nog een originele hoorn geweest, die dus aan de compressor gekoppeld hoort te zitten?

Groeten,
Dennis
Iemand hierop nog een antwoord? :wink:
de compressor heeft een lucht aanzuig en een blaas kant. de aanzuigkant doe je met een slangetje tussen je intercooler, de blaaskant gaat naar beneden, achter je voorbumpert zit een hoorn, daar gaat ie op.

wil je er bij kunnen moet je ff je bumpert demonteren en dan is het zo gepiept.

compressor even volspuiten met WD-40 gaat prima, dan even zonder slangetjes laten draaien en toeteren maar weer! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wel een doekje voor het uitlaatgaatje houden dan, anders zit gelijk alles onder met WD40 :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Wel een doekje voor het uitlaatgaatje houden dan, anders zit gelijk alles onder met WD40 :)
Tip van de week :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

-Ray schreef:de compressor heeft een lucht aanzuig en een blaas kant.
Nee echt ? :lol: :lol:
-Ray schreef:wil je er bij kunnen moet je ff je bumpert demonteren en dan is het zo gepiept.
Heb je het wel goed gelezen? :wink:
-Ray schreef:achter je voorbumpert zit een hoorn, daar gaat ie op.
Kijk, dat wou ik even weten. Bedankt Ray! De originele hoorn is dus weg bij mij....

Thanks,
Dennis
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

opschieten :p
Immer wieder die verdammte Holländer
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb ook meteen even gekeken bij mijn GTT want die geeft een nogal zielig piepje als ik op de claxon druk, maar bij mij is er niets van een compressor of hoorn te bekennen, alleen een elektromagnetisch dingetje acter de bumper.

Vraagje: Is een compressor op alle GTT's standaard geweest, of pas vanaf een bepaalde tijd?

Mijn GTT is een Phase1 van Januari 86
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

laguna2 schreef:

Vraagje: Is een compressor op alle GTT's standaard geweest, of pas vanaf een bepaalde tijd?

Mijn GTT is een Phase1 van Januari 86
Zover ik weet zat er standaard een elektrische claxon op, zeg maar zoŽn rond plat geval. Dus geen luchtcompressor met bijbehorende luchthoorn.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Ook op die van mij zat een kapotte luchthoorn,die heb ik vervangen voor een nieuwe.Waren inderdaad wel standaard geleverd op de GTT.Ook in de elektrische schema's vind je de kompressor terug.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Op die van mij zit ook een standaard luchthoorn. Mijn gtt is op de koppakking, dump-valve en uitlaat na nog volledig standaard
There will be plenty of time to rest when your dead
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ik heb er ook een probleempje mee .
ik krijg hem gewoon niet werkend .
ik heb meerdere compresortjes ( orgineel reno )gebruikt en zoals je zegt de ene zuigt de andere blaast , ik zet het dan op mijn( orginele , ook meerder getest ) toeter en er gebeurt niets ja wat er gebeurd is dat de slang die eerst zoog nu blaast en de andere die dus op de toeter zit doet niets , want me toeter doet het niet .

ik heb verschillende opties geprobeerd maar nee hoor , nu is het me wel opgevallen dat je aan twee kanten van je toeter er een slang op kan duwen maar geen verschil .

het is erg zat maar ik weet ff niet wat ik fout doe .
oja ik haal de stroom rechtstreeks van me accu ( tijdelijk voor de testen ), maar het lijkt me niet dat het daarin zit .

los het op want ik wil een toeter :p
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Heino schreef:Waren inderdaad wel standaard geleverd op de GTT.Ook in de elektrische schema's vind je de kompressor terug.
Idd, je vind de luchtcompressor terug in de electrische schema's, dus dan mag je aannemen dat hetgeen standaard is. Ik heb eenzelfde Phase I uit '86 overigens.

Dennis
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ik wil kunnen toeteren , kan niemand mij helpen ?
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Heb je al gemeten met een multimeter???Mijne deed het dus laatst ook niet ,dus ik had lopen meten op de stekkertjes op de compressor ,daar kreeg ik dus geen stroom op,,,Maar aangezien die draden naar een relais liep had ik daar dus eff lopen meten ,toen bleek er wel een spanning naar dat relais te gaan maar niet vanaf het relais naar de compressor,eff nieuw draadje getrokken en hij deed het weer
bartuitlauwe
Berichten: 935
Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
Locatie: Beneden - Leeuwen
Contacteer:

en bij een relais moet er vaak ook een schakelaar tussen zitten, die kun je niet zo effe op de accu zetten, want dan doet hij het niet. Tenminste dat was bij mij ook zo.
Toen ik hem via een schakelaar op de accu aansloot werkte het wel goed.
forum.renault19.nl
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

bartuitlauwe schreef:en bij een relais moet er vaak ook een schakelaar tussen zitten, die kun je niet zo effe op de accu zetten, want dan doet hij het niet. Tenminste dat was bij mij ook zo.
Toen ik hem via een schakelaar op de accu aansloot werkte het wel goed.
Ik heb gewoon een appart draadje getrokken en die op een + draad gezet die al bij het relais zit,,Ik heb dus helemaal geen apparte schakelaar hoeven te monteren
Plaats reactie