[R5GTT] Accu spannings verlies GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
SimonBalk
Contacteer:

Ik heb het probleem dat mijn accu spanning binnen een uurtje zo laag is dat me start moter te kort komt om te kunnen starten. Wel doet alle andere dingen electrische het nog (radio/cd, ramen, alarm en deuren) goed. Ook na een dag nog, maar niet starten.

Ik heb ff 30 km gereden om me accu op te laden. Thuis weer gestopt en proberen te starten. Nadat dit 10x vlekkeloos was gelukt ben ik uitgestapt met het idee dat het probleem verholpen was, maar na een uur wou ik weer ff rijden en het was weer raak. Weer niet genoeg voor de start moter.

2 maanden geleden had ik nog een probleem met de brandstof relais en heb toen uitgebreidt alles lopen testen en die accu hield het mooi vol. Hij was toen dus nog helemaal in orde. Ook het niveau van het accu zuur was ok. Dit heb ik alleen nu nog niet gecontrolleerd. Verder zal ik ook nog ff doormeten wat voor stroom hij nu trekt. Ik vind het namelijk raar dat ik na een uur al niet meer kan starten, maar na een dag alsnog wel me cd-speler aan kan doen, me ramen en duren kan bedienen en me koplampen net zo vel schijnen als wanneer ik dat deed met een volle accu (en moter uit).

Als iemand iedeeen heeft? Ik hoor ze graag :D
gille
Contacteer:

is je startmotor nie stuk(de relais er van denk ik)dan vraagt die te veel stroom,en dat kan een batterij nie aan,dus uitmeten die starter,hoeveel ie geeft bij het starten zelf.
Alleycat
Contacteer:

gille schreef:is je startmotor nie stuk(de relais er van denk ik)dan vraagt die te veel stroom,en dat kan een batterij nie aan,dus uitmeten die starter,hoeveel ie geeft bij het starten zelf.
Oei das een leuk klusje!!!
Eric H
Contacteer:

Of je accu lekt.....( oftewel spanningsverlies via een beschadigd kabeltje )
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
Arie16v

Ik heb van de winter hetzelfde probleem gehad, vlak na het rijden wel willen starten, maar na een tijdje een slag van de startmotor en dat is het, autoradio ed. doen het nog wel. heb ff een nieuwe accu erin gezet, werkt weer perfect. Het kan dus zijn dat je accu af is of lekt.
Clio16v rules
martin rs

inderdaad je accu als ik het zo hoor. ik had het ook. alles werktre en als ik net had gereden wou ie erna ook weer starten. maar na een uur al niet meer. dus de accu loopt heel snel leeg zeg maar binnen drie kwartier al zo geel dat je niet meer kan starten. nieuwe acu erin wie weet ff een ergens lenen en dan testen.
SimonBalk
Contacteer:

Ik heb de spanning gemeten en deze was 10.42 volt. Veel te weinig dus. Verder ook nog de amps gemeten wanneer hij gewoon stil staat en dit was zo goed als niets.

Het niveau van het accu zuur was ook in orde, dus ik denk ook dat de accu het begeven heeft. Even rond kijken wat een nieuwe accu kost :(
Michiel

Voordat je een nieuwe accu gaat halen zou ik als ik jou was eerst ff de dynamo controleren. Met draaiende motor de spanning op de accu meten; moet 14.4 v aangeven. Iets lager kan nog wel maar niet teveel. Su6
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
SimonBalk
Contacteer:

Ik denk dat me dynamo wel goed is, aangezien ik na een 5 min al kan starten op de stroom die in de accu zit. Het lijkt er alleen op dat de accu de 12V spanning niet kan vasthouden :(

Of zit ik er nu helemaal naast?
Remco_Rs
Contacteer:

Controleer voor de zekerheid maar die laadspanning,Dan kan je in iedengeval uitsluiten dat dat het is (hoop ik voor je)
SimonBalk
Contacteer:

ZERO-X schreef:Controleer voor de zekerheid maar die laadspanning,Dan kan je in iedengeval uitsluiten dat dat het is (hoop ik voor je)
Zal hem zo ff aanduwen :( en proberen. Wat kost een nieuwe accu ongeveer??
Abel
Über-Spammer

accu kost niet zo veel.. als je accu 10.XX meet kun je stellen dat 1 accu cel stuk is. Dus weg met die accu. :)
SimonBalk
Contacteer:

wat is niet zoveel? €10, €50 of €150?? of nog hoger???
Abel
Über-Spammer

50Euro ofzo
martin rs

als je een leke ice erin hebt zou ik voor een betere accu gaan. net ff duurder maar stukken beter.
SimonBalk
Contacteer:

ik heb alleen 1 versterker voor me sub. Dat is alles. Moet ik daar al een betere accu voor hebben?
martin rs

ik heb er voordeel bij vooral als je ff stilstat. merk et wel. had de auto laatst binnen staan in een hal omdat er geen radio was. ik heb met mijn gel accu 7 uur behoorlijk hard geblazen. vervolgens moesten we heb aanduwen :D

maar wel lang volgehouden 8)
SimonBalk
Contacteer:

Mijn radio staat alleen maar aan wanneer ook de moter aan staat. Dan is een standaard accu toch voldoende?
Mrtn
Car: R5GTT

martin rs schreef: dus de accu loopt heel snel leeg zeg maar binnen drie kwartier
de accu kan dan de piekspanning niet aan, loopt niet leeg ofzo...
Mrtn = Maarten
SimonBalk
Contacteer:

ik heb hem aangeduwd en dan is de spanning 14.1 volt. Moet genoeg zijn. Wanneer ik de moter uit zet en de spanning meet, zag je hem gewoon leeg lopen

13.94, 13.93 elke seconde een 10de eraf. Tot ongeveer 10.4 volt.

ff een andere accu halen lijkt me :D
SimonBalk
Contacteer:

Nieuwe accu gehaald en nu start hij op alle momenten weer :D
hitman

mooi zo :D
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
GTT__Geert

Dat zijn de berichten :)
don't be a fool, wrap your tool
Abel
Über-Spammer

kosten??? :)
SimonBalk
Contacteer:

de kosten vielen me alles mee. €59 inc verwijderings bijdrage. Kan ik er weer 6-8 jaar tegen aan met 2 jaar garantie :D
martin rs

mooi zo dus dan is het probleem opgelost neem ik aan.
SimonBalk
Contacteer:

martin rs schreef:mooi zo dus dan is het probleem opgelost neem ik aan.
Inderdaad en ik ben er zelf namelijk iets op vooruit gegaan. namelijk:

Met de oude accu maakte me alarm niet echt geluid. Alleen 'tikken'. Net alsof je stroom op een speaker zet. Nu doet me alarm het zoals het hoord :) en de hele buurt weet het :D
GTT__Geert

SimonBalk schreef:de kosten vielen me alles mee. €59 inc verwijderings bijdrage. Kan ik er weer 6-8 jaar tegen aan met 2 jaar garantie :D
Waar heb je de accu gehaald?
don't be a fool, wrap your tool
SimonBalk
Contacteer:

Bij kwikfit. Mijn vorige accu kwam daar ook vandaan.
RO 16v

Wie o wie kan mij vertellen wat voor een accu er in een Clio 16V zit, hoeveel ampere??????
Tom
Moderator
Car: MB

SimonBalk schreef:de kosten vielen me alles mee. €59 inc verwijderings bijdrage. Kan ik er weer 6-8 jaar tegen aan met 2 jaar garantie :D

6 tot 8 jaar. mmmmzz, dat lijkt me een beetje veel eigenlijk. Zeker als je wel eens de muziek aan hebt zonder lopende motor
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie