trekhaak=> apk

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

auto van een maat van me moet volg week vrijdag voor de APK gekeurd worden. De trekhaak eronder zit er perfect onder (al zeg ik het zelf :) ) alleen de stekker is niet aangesloten, daar had ik geen tijd meer voor. Kan de auto hier op afgekeurd worden?
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

als ik het goed heb niet.
d8 dat er alleen naar de kogel werd gekeken.

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

nu ga ik twijfelen............is laatst bij ons wel moeilijk gedaan over de bevesteging van een stekker,dus denk dat deze wel degelijk bevestigd moet worden.

maar je hebt nog een week,aansluiten dat ding dus.
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

stekker enz zit ook goed op zijn plaats, alles verder perfect, alleen zijn de draadjes nog niet aangesloten en ik heb geen tijd meer voor vrijdag...tentamens he...:(
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

sloop je m dr toch gewoon ff af :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-Ray- schreef:sloop je m dr toch gewoon ff af :)
Ben net 13 uur bezig geweest om dat ding er eindelijk fatsoenlijk op te krijgen, alsie m eraf haalt, ligt die knakker een uur erna onder de zoden... :evil:


;)
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

13 uur,sorry hoor maar..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: heb je hem eerst nog moeten in elkaar lassen ofzo.zo'n ikea bouwpakket?
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

:lol:
Gewoon tegen de garage zeggen dat je hem nog moet aansluiten. Misschien hebben ze er begrip voor en laten ze het gewoon gaan.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hitman schreef:13 uur,sorry hoor maar..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: heb je hem eerst nog moeten in elkaar lassen ofzo.zo'n ikea bouwpakket?
moet ik het hele verhaal vertellen?

Goed, het eerste verhaal was dat ik van tevoren aan hem vroeg wat de diameter van de gaten moest worden. Dit was door de telefoon...Hij meten...12 mm...Ik vond t weinig maar goed, we zien wel.

Toen eerst zijn bumper eraf gesloopt, halve uitlaat eronderuit (zit bij renault STUKKEN makkelijker). Maten uitzetten waar de gaten moeten komen. De trekhaak moet zeg maar onder tegen de chassisbalk aankomen, pasplaten vanuit de kofferbak de balken in laten zakken en dan de bouten aandraaien.

Zitten er om de bouten ook nog bussen van jawel..iest van 24 mm... :evil: :evil: Denk je dat ik zo'n boor heb? Nee, tuurlijk niet...Ff naar praxis, goed, de goedkoopste, 27 euro...Voor welgeteld vijf gaten. Ja dikke L*L...12 mm boor eringegooid, gaten boren en toen met de vijl aan de gang, toen het gat groot genoeg van de dremel erin, want we konden met geen mogelijkheid aan een grotere boor komen. Goed, toen de dremel doorgebrand bij gat 1 :evil: :( :evil: Maar weer verder met de vijl...tweeenhalf uur staan vijlen, chagrijnig als de pest, maar goed, het paste allemaal perfect, trekhaak eronder en natuurlijk big smiles bij ons :D

Hopah...bijna klaar, bumpertje erop...godverdegodver, dat absorptiepiepschuim past niet meer...AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRGGGHHHHHHH :evil: Nou, dat maar weer netjes bijsnijden..passen...past nog niet...nog ff bijsnijden..passen...past nog niet...met grof geweld dat ding passend maken, bumper erop, uitlaat eronder gooien en toen waren we om 1 u snachts klaar...

zo zeggen ze wel eens, een goede voorbereiding... :evil:


maar goed, het eindresultaat is dus afgezonderd van de electra, perfect geworden :D

ps. Oja, ook nog ff tectyl ertegenaan geknetterd :D
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

en wat voor een merk/type auto was dat.??? :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Johan de clio man schreef:en wat voor een merk/type auto was dat.??? :lol:
Opel Vectra B
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

~Haas~ schreef:
Johan de clio man schreef:en wat voor een merk/type auto was dat.??? :lol:
Opel Vectra B
Daar heb je het probleem al.............een SLOPEL :-* :lol:

Greetz Marco >-)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

het gaat bij de apk er om dat alle bouten aanwezig zijn en goed vastzitten en dat het typeplaatje erop zit
en de kogeldiameter goed is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Klopt helemaal sven ,
Artikel 5.2.66

Indien de personenauto is voorzien van een inrichting tot het koppelen van een aanhangwagen , moet de inrichting hiervan deugdelijk(ik heb de pest aan dat woord)
zijn bevestigd en mag deze niet zijn gescheurd, gebroken of vervormd.

5.2.67

de koppelingskogel moet minimaal 49 mm in diameter bedragen

mocht het een afneembare zijn , mits aanwezig :lol: :lol:
Dan moet de inrichting hiervan goed functioneren en moet nagenoeg spelingsvrij zijn.

dat zegt het keuringsboek hierover.

er staat idd niets over dat de stekkerdoos bevestigd dan wel functioneren moet..
dus sorry..... maar je heb voor jan lul die stekkerdoos gerepareerd cq gefabriceerd

wijze van keuren:
Visuele controle

p.s.
Over 3 maanden moet ik weer voor m,n herorrientatie :( :evil: :-*
vorige keer vond ik dat al een vreselijke dag.

gr jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Plaats reactie