Beetje onnozel klinkend onderwerp, maar ik wist zo snel niets beters te verzinnen.
Het valt mij op dat mijn Scénic, nou zo'n twee jaar oud, minder fors remt dan toen ik hem pas had. Toen hoefde ik de rem maar even aan te raken en dan zat ik bij wijze van spreken met mijn neus tegen de voorruit (en die is toch al zo ver weg).
Ik zou niet meteen willen zeggen dat hij niet goed meer remt, maar ik heb de laatste tijd het een paar keer meegemaakt dat ik de rem flink moest intrappen en dat hij naar mijn zin niet voldoende remde.
Iets anders is dat ik soms een soort oneffenheid voel via het rempedaal, ongeveer het gevoel dat je hebt wanneer je met je schoen over grof asfalt zou vegen.
Zijn beide zaken iets om me zorgen over te maken? Moet ik mijn remschijven schoonmaken, bijvoorbeeld?
- Peter
[Scénic] Vraag over mijn remmen...
-
- Contacteer:
dateq schreef:Bij mij had ik PRECIES hetzelfde, alleen begon er ook nog eens een boordsnol tegen me te brullen dat mijn ABS een "malfunction" had..
Remolie vervangen en het probleem was opgelost.

-
- Contacteer:
Ik heb het even nagekeken en de remvloeistof staat mooi tussen 'mini' en 'maxi'. (Is het iemand trouwens al opgevallen dat die in het Renault-lettertype gezet zijn?)
Ach, waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets. In ieder geval bedankt!
- Peter
Ach, waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets. In ieder geval bedankt!
- Peter
Ja dat stond ie bij mij ook 
Het bleek dat het verzadigingspunt van mijn remvloeistof bereikt was. Het schijnt dus dat remolie vocht opneemt.
In tegenstelling tot water kan de remolie een hoge druk hebben en dus zal je ABS ook anders gaan reageren bij een bepaalde hoeveelheid water in je olie.. Vandaar waarschijnlijk ook dat gevoel bij het remmen en het dieper in moeten drukken.
Remolie wordt normaal om de twee jaar ververst bij een beurt.

Het bleek dat het verzadigingspunt van mijn remvloeistof bereikt was. Het schijnt dus dat remolie vocht opneemt.
In tegenstelling tot water kan de remolie een hoge druk hebben en dus zal je ABS ook anders gaan reageren bij een bepaalde hoeveelheid water in je olie.. Vandaar waarschijnlijk ook dat gevoel bij het remmen en het dieper in moeten drukken.
Remolie wordt normaal om de twee jaar ververst bij een beurt.
Well, That's just PRIME!
vocht in de remolie wordt meestal veroorzaakt door
-Opname in "remslang"
-De lucht die boven het remvloeistof zit in het remvloeistof reservoir
-Opname in "remslang"
-De lucht die boven het remvloeistof zit in het remvloeistof reservoir