Bekleding van skai is dit een beetje redelijk zelf te doen ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Ik kreeg dus het idee om mn bekleding helemaal te vervangen voor dat skai maar ik weet niet of het makkelijk te doen is en hoe stevig dat spul is ?

Iemand hier ervaring mee ?
~thijs~
Contacteer:

ik zou je stoelen niet bekleden met skai, daar is het volgens mij niet sterk genoeg voor :)
Mrtn
Car: R5GTT

skai is wel sterk genoeg hoor, vroeger gebruikte men dat vaak in cabrio's...maar je zweet je het lazerus op dat spul. ga dan voor leer, een achterbankje is ongeveer €700 :wink: succes 8)
Mrtn = Maarten
iMAGE

Inderdaad wel sterk genoeg. Vele zetels worden van skai gemaakt die je bijvoorbeeld bij cafetaria's terug ziet.

Maar het gaat vooral om de naden, dat alles goed gestikt wordt en niet scheuren. Ook voldoende vilt er onder proppen bij de scherpere randen.
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Qua zweten zal het denk ik niet veel uitmaken :) hangt gewoon van de kleur af ook :) mn broer heeft een megane met leren bekleding daar zweet je jezelf ook de t*ring in :D

Njah dat stikken enzo das geen probleem dat komt wel goed :D
Ik hou gewoon ook de oude bekleding als voorbeeld :)
Als ik eraan begin maak ik het ook op de deuren want als ik het doe dan wil ik het door mn hele auto behalve op het dashboard en de vloer :D
Mrtn
Car: R5GTT

tis wel een cool idee :)

succes ermee, ben benieuwd hoe het wordt of hoe het eruit ziet
Mrtn = Maarten
bartuitlauwe
Contacteer:

ik heb mijn hele install met skai bekleed.
Ziet er wel mooi uit.
Maar het beschadigd wel heel snel.
Nu heb ik van dat goedkopere skai, misschien dat het daar aan ligt. Maar goed achterin de kofferbak hoeft er toch niemand te zitten.

Er zit wel overal van dat schuim van 1cm dik tussen.
Dan voelt het al wat echter aan, en gaat het niet zo heel snel kapot.
Tja, over het bekleden, dit heb ik laten doen door een stoffeerder bij mij in de straat die dit voor weinig deed.

De stoelen hiermee bekleden kan denk ik wel, maar dan moet je wel het betere en duurdere skai uit de winkel hebben.
Dat kost ongeveer 12 euro de meter.
het mijne komt van de markt af in nijmegen en kostte 4 euro de meter.

Veel succes ermee als je eraan begint
Renault19 1.7txe
Contacteer:

ja op zich zie ik het al helemaal voor me :D
mjah nu de uitvoering nog :P
Foto's van mn auto staan hier http://members.lycos.nl/cu2nick/Auto/
Renault19 1.7txe
Contacteer:

ja misschien dat ik het laat doen ik ga eerst navragen wat het kost als ik het LAAT doen en anders ga ik het gewoon zelf proberen
Dan probeer ik eers de achterbank ofzo en als dat goed gaat ga ik steeds meer doen.

En mislukt het dan gooi ik er een zwarte 16v bekleding in.
marcel16v

Die getunede auto's die je vooral vaak in Belgie ziet de laatste tijd hebben ook vaak skai bekleding. In amerikanen wordt het ook de helft van de tijd gebruikt.
-Ray-
Contacteer:

mijn ICE is ook bekleed met Skai, zwart, zilver en rood (RF kleuren ;)) het is nog niet af, maar het ziet er wel gaaf uit en het is redelijk simpel te doen. warm maken met een fohn en je kan het mooi strak trekken :)
Immer wieder die verdammte Holländer
*Stephan_RSI*

Ik weet niet of je veel in je auto rijdt, maar leer gaat langer mee. Dus voor stoelen zou ik voor leer gaan omdat je daar veel op zit.

Stephan
bartuitlauwe
Contacteer:

*Stephan_RSI* schreef:Ik weet niet of je veel in je auto rijdt, maar leer gaat langer mee. Dus voor stoelen zou ik voor leer gaan omdat je daar veel op zit.

Stephan
precies, zo is dat
Skai is echt heel erg gevoelig.
Gaat heel erg snel kapot
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Ok thanx voor de tips
dan denk ik dat ik er gewoon zwarte 16v bekleding in doe en de deur panelen met skai bekleed ofzo.

Dat zou toch best wel kunnen ivm het snelle beschadigen volgens mij ?
Haas
Car: Megane RS

Renault19 1.7txe schreef:Ok thanx voor de tips
dan denk ik dat ik er gewoon zwarte 16v bekleding in doe en de deur panelen met skai bekleed ofzo.

Dat zou toch best wel kunnen ivm het snelle beschadigen volgens mij ?
denk t wel, deurpanelen worden nou eenmaal veel minder belast dan zittingen en rugleuningen...
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Dat is waar ja :) maar ik weet niet precies hoe teer dat spul is ik heb het namelijk alleen op foto's gezien
twingoturbo

Ik heb kortgeleden mijn hele auto met leer laten bekleden. Moest toen kiezen tussen kwaliteit (dus leer) en wat minder en goedkoper (skai). Ik Heb leer genomen, omdat ik dashboard, hemel, stuur, stoelen en zijpanelen zou laten doen. Je hebt verschillende soorten skai. Je kunt je stoelen er prima mee laten bekleden, maar ga zelf niet kloten met je stoelen want dat is rete moeilijk. Je ICE kun je best zelf proberen. Is meestal recht toe recht an. Maar zorg dan wel voor de goede materialen zoals lijm die tegen hoge temperaturen kan (zomer). Is zo lullig als 't allemaal los gaat laten. En belangrijk is dat schuim eronder.
bartuitlauwe
Contacteer:

twingoturbo schreef:Ik heb kortgeleden mijn hele auto met leer laten bekleden. Moest toen kiezen tussen kwaliteit (dus leer) en wat minder en goedkoper (skai). Ik Heb leer genomen, omdat ik dashboard, hemel, stuur, stoelen en zijpanelen zou laten doen. Je hebt verschillende soorten skai. Je kunt je stoelen er prima mee laten bekleden, maar ga zelf niet kloten met je stoelen want dat is rete moeilijk. Je ICE kun je best zelf proberen. Is meestal recht toe recht an. Maar zorg dan wel voor de goede materialen zoals lijm die tegen hoge temperaturen kan (zomer). Is zo lullig als 't allemaal los gaat laten. En belangrijk is dat schuim eronder.
Je site die je bij je profile hebt staan werkt niet meer.

En je ICE install zelf bekleden is ook best moeilijk. Ik heb het door echte bekleder laten doen en die vond het ook een k*t karwei.
twingoturbo

Nee joh die doet 't al 'n jaar niet meer. Binnenkort heb ik 'n nieuwe site over renault tuning. Is nu in de maak door 'n collega.

ICE bekleden kun je dan ook maar beter laten doen. Garantie is altijd handig. Alleen je betaald er wel voor.
Renault19 1.7txe
Contacteer:

dus deurpanelen alleen is ook een kutwerk?
twingoturbo

tja ik weet niet hoe ze van n R19 uitzien. Maar die van n clio is zo te doen.
Renault19 1.7txe
Contacteer:

tjah als ik het zo zie dan ziet er maar 1 bolling in en je kan ze volgens mij mooi om de randen heen strak trekken
het ziet er niet moeilijk uit mjah heb er geen ervaring mee iig
twingoturbo

Nou dat kleine beetje skai wat je daarvoor nodig heb, is de moeite wel waard om 't zelf te proberen. Als je om de hoekjes wil bekleden, kun je 't skai aan de achterkant inknippen om 't er mooier omheen te krijgen.
Renault19 1.7txe
Contacteer:

inderdaad :) ik denk dat ik voor die 4 panelen ongeveer 48 euro kwijt zal zijn ?
bartuitlauwe
Contacteer:

Renault19 1.7txe schreef:inderdaad :) ik denk dat ik voor die 4 panelen ongeveer 48 euro kwijt zal zijn ?
Nou, als je de skai op de markt koopt, ben je al een heel stuk goedkoper uit dan in de winkel.

Scheelt zeker de helft. Mijn skai was op de markt 4 euro de meter en in de winkel 12 euro de meter.
Renault19 1.7txe
Contacteer:

en de kwaliteit is hetzelfde ?
bartuitlauwe
Contacteer:

Renault19 1.7txe schreef:en de kwaliteit is hetzelfde ?
ja, die van 4 euro zal niet precies hetzelfde zijn.
maar als je effe verder zoekt op de markt zul je wel beter kwaliteit vinden voor veel minder als in de winkel.
Renault19 1.7txe
Contacteer:

njah ik ga wel ff naar beverwijk :)
kijken of daar iets te vinden is :D
Plaats reactie