Ik heb al sinds de aankoop van mijn Clio 16V last van een nauwelijks tot niet werkende toerenteller. Héél soms doet hij het (en gewoon goed, geen rare waardes ofiets) maar regelmatig doet hij het gewoon niet (toeren = 0 rpm). Soms wil een tik op de tellerbak werken en doet hij het ineens weer voor bepaalde tijd. Ik heb de boel al eens uit elkaar gehad en ingespoten met contactspray, echter zonder resultaat.
Nu heb ik de mogelijkheid om een andere tellerbak te kopen, echter hóe weet ik dat het daaraan ligt? De vaak 'effectieve' tik op de tellerbak is misschien wel een duidelijk teken, maar misschien weet iemand hier hóe ik dat het beste kan checken. Iets doormeten ofzo; ik heb echt geen idee....
Alvast bedankt voor een handige reactie!!
Toerentellerprobleem
Ik kan helaas alleen maar de hele bak kopen, maar is voor weinig (40eur)...
En naaldje loopt niet aan, want soms doet hij het wel gewoon goed. En ik heb alles uit elkaar gehad en daarbij ook even gechecked of er niets aanliep inderdaad...
En naaldje loopt niet aan, want soms doet hij het wel gewoon goed. En ik heb alles uit elkaar gehad en daarbij ook even gechecked of er niets aanliep inderdaad...
Dus...
als je een beetje in de buurt woont van meppel, heb ik dr nogwel 1 liggen. 10 euro.ClioPower schreef:Ik kan helaas alleen maar de hele bak kopen, maar is voor weinig (40eur)...
-
- Moderator
- Car: MB
ClioPower schreef:Ik kan helaas alleen maar de hele bak kopen, maar is voor weinig (40eur)...
tuurlijk kun je ook gewoon een losse toerenteller kopen, dat kan iedereen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
ik heb hetzelfde probleem alleen dan voor mijn r19 phase II.