5GTT blok vastgelopen!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:(

Misschien dat jullie mijn post van de gescheurde luchtinlaatslang nog kunnen herinneren.. het geval was dat mijn olielampje bleef branden..

Nu was ik vandaag dus weer met dat gezeur bezig en ik had eindelijk de oliedrukmeter eraf gehaald en ik denk even kijken of er olie uitkomt... wil ik gaan starten (met de boudiekabels eraf uiteraard) geeft mijn auto alleen een KLIK... ik dacht aan de accu maar die was ook nog in orde.

Dus wij nog heel optimistisch denken we duwen wel even, maar nee hoor geen beweging in te krijgen.. zelfs niet met de bougies eruit!!.. mijn blok staat helemaal muur en de MUURVAST..

Hier snap ik dus helemaal NIETS meer van :( want ik had hem een paar uur daarvoor nog kunnen starten en direct lopen en ik heb hem ook weer keurig uitgezet.

Het kan zijn dat het kleine stukje dat ik heb gereden met het olielampje aan de schade heeft aangericht in mijn onderblok..

Ik weet het niet...

Weten jullie wat ik hier aan kan doen?? waarschijnlijk een ander blokje, maar wat kost dat wel niet... Ik heb nog wel een goeie turbo dus misschien isset alleen mijn onderblok wel (wat ik heel erg hoop)
don't be a fool, wrap your tool
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Kan niemand mij er iets over vertellen??

Gewoon dingen neerzetten waar jullie aan denken... hoeft niet per sé diepgaand te wezen. Dat komt later wel. Eerst moet ik maar eens wat gaan rondvragen.

Dus als jullie nog iets kwijt willen, graag!
don't be a fool, wrap your tool
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja... ik lees het nu pas naar aanleiding van je post in 'mijn' topic. Erg kl*te, man... 25 mei = ongeluksdag voor 2 RTC'ers, dat is zeker...

Succes met je blok!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Mag aannemen dat je olielampje niet voor jan lul brandde, dus dat je ff zonder oliedruk hebt gereden. Drijfstanglagers geven doorgaans als eerste de geest. Als je blok echt vast zit, is het niet ondenkbaar dat ook de drijfstangen zelf overleden zijn.
rev it like a rental
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Dit is dus mij ook overkomen alleen bij mij ging letterlijk en figuurlijk op het allerlaatste moment het lampje pas branden :( geeneens de tijd om me gtt aan de kant te zetten.
Ook het blok vastgelopen :( .
Maar dat komt gelukkig allemaal goed want hij wordt binnen een paar weken gereviseerd :D .Teminste als ze dat blok er nog eens uithalen zit al weken te wachten( dat garage bedrijf is niet echt snel).
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Kan het ook zo zijn dat alleen mijn drijfstangen zijn overleden?? dat er daarom geen beweging in het blok is te krijgen??
don't be a fool, wrap your tool
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

dus als je hem op de krik zet dan kun je het wiel niet ronddraaien? ook niet in de 5.

zou ik de carterpan er ff afdraaien en kijken hoe het er uit ziet dan.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zit ie echt zo vast? Zelfs in de 5e met een goeie aanloop? Meteen vastslaan lijkt mij wel erg radicaal... Die wit gele liep pas vast toen ie al 3 weken snoeihard was aan't ratelen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ja dit vind ik ook erg bizar, dan nog vastlopen nadat hij probleemloos is stilgelegd.
Als die nu vastloopt tijdens het rijden dan zou ik kunnen volgen, maar nu vind ik het gek.

Misschien je drijfstanglagers vernield omdat deze niet genoeg oliedruk en dus weinig olie kregen.

Ik kan op dit moment niet meer nuttigs bedenken.

Anders haal je er ff je carterpan onderuit. Dan kan je misschien al iets wijzer worden.

In elk geval suc6 met het oplossen van het probleem.

:wink:
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

ff een korte up date..

Ik ben mijn blok er aan het uithalen.. Kben alvast bezig met het eraf halen van alle slangen. De radiator heb ik er ook maar afgehaald, zodat ik gelijk ook de benodigde elektrische bedradingen goed kan vervangen.

Maar bij het eruit halen van de motor, moet ik dan nog op speciale dingen letten?? :)
don't be a fool, wrap your tool
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

schakelstang niet vergeten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Let op de vacuumslang van je rembekrachtiger naar je blok. (eigen ervaring :p )
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

De aandrijfas aan de bestuurderskant pas losmaken nadat je de versnellingsbakolie hebt afgetapt! :)
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Je kan heel de handel langs onder er uit halen. Gaat vanzelf.

Binnen de 2 uurtjes is hij der vlot uit. Losmaken van darmen enzo inbegrepen.
:D
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

Rudo schreef:Let op de vacuumslang van je rembekrachtiger naar je blok. (eigen ervaring :p )
hier nog 1 :p
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

:D

Hahahahah bedankt voor de tips jongens!! Ik zal er goed op letten.

Als jullie nog meer tips/opmerkingen hebben zet ze maar neer hoor.. :)
don't be a fool, wrap your tool
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

je ziet het vanzelf allemaal wel :) .het is in "principe" niet zo heel lastig.maar let wel goed op wat je allemaal los neemt.moet denk ik ook weer erop en dat is vaak (voor sommige)juist het probleem.

desnoods doe je aan elke kabel een kaartje eran met waar het voor dient.
klinkt heel kinderachtig,maar is wel effectief.

groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Nieuwe motor zit in de auto :D

Alleen ik kan nog niet schakelen. Op het moment staat ie alleen nog maar in zijn vrij en meer niet.

Hoe en waar stel ik mijn schakelstang af? Moet ik dat bij de schakelas wezen, want deze gaat wel goed op en neer bij het heen en weer bewegen van de pook

Ik weet alleen niet welke beweging het nog meer moet maken??
don't be a fool, wrap your tool
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nieuwe motor gekocht of gebruikte?
en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met dat
vastgelopen blok aan de hand is
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Gebruikte motor gekocht.

Binnekort trek ik de carterpan eraf en dan gaan ik eens even kijken

Wij zijn ook wel benieuwd namelijk, maar waarschijnlijk is mijn oliepomp overleden en daardoor geen oliedruk meer in het blok gehad, dus drijfstanglager kapot.

Ik hou jullie op de hoogte :)
don't be a fool, wrap your tool
Plaats reactie