Ok hier komt het probleem.
Ik heb al een tijdje het probleem als ik naar rechts stuur dan hoor ik een rattelend geluid
Ze hebben al twee andere aandrijfassen geprobeert maar het probleem blijf. (zowel linker als de rechter as)
Vandaag ben ik naar poth in almelo geweest. mooie tuning zaak.
op de heen weg geen probleem alleen dat rattelen dan.
maar op de terug weg hoorde ik ineens een schurend geluid.
Druk ik mijn koppeling in dan was het weg. liet ik mijn gas los dan werd het minder.
onder de 80 km hoorde ik niks.
Schakelen en koppelen ging zoals altijd(goed).
even gestopt bij een bp daarna niet meer gehoord.
iemand enig idee wat dat kan zijn.
Wiellager is net vervangen.
nieuwe banden in jan. 2003
probleem aandrijving clio 1
Ik heb exact hetzelfde, ben inmiddels ook al 2 aandrijfassen verder.....heeft niks geholpen.
Vooral bij hogere snelheden een kloppend / ratelend geluid. Het is ook voelbaar in het stuur en in de pedalen. (de versnellingspook trilt NIET)
Bij hele kleine stuurcorrecties lijkt het iets minder te worden, echter laat ik bij 120km/h of bij 180km/h het gas los dan is het ook meteen verdwenen.
Als ik weer zachtjes gas geef (versnellen ipv op de motor afremmen) dan is het meteen weer terug.
RA RA wat is dit, zat te denken dat er misschien iets in de bak is versleten danwel te ruim is....als de as speling heeft zou dat dan kunnen??
Houd me op de hoogte want ik ben er nu al een jaar mee aan het kutten...(uitlijnen en balanceren hielpen ook niks en de velg is goed)
Vooral bij hogere snelheden een kloppend / ratelend geluid. Het is ook voelbaar in het stuur en in de pedalen. (de versnellingspook trilt NIET)
Bij hele kleine stuurcorrecties lijkt het iets minder te worden, echter laat ik bij 120km/h of bij 180km/h het gas los dan is het ook meteen verdwenen.
Als ik weer zachtjes gas geef (versnellen ipv op de motor afremmen) dan is het meteen weer terug.
RA RA wat is dit, zat te denken dat er misschien iets in de bak is versleten danwel te ruim is....als de as speling heeft zou dat dan kunnen??
Houd me op de hoogte want ik ben er nu al een jaar mee aan het kutten...(uitlijnen en balanceren hielpen ook niks en de velg is goed)
-
je beschrijft het goed jpp gtx.
alleen bij stuurcorrecties maakt het bij mij niks uit.
er word dinsdag door een monteur naar gekeken ik laat weten wat hij er van denkt.
alleen bij stuurcorrecties maakt het bij mij niks uit.
er word dinsdag door een monteur naar gekeken ik laat weten wat hij er van denkt.
Als je alles vervangen hebt qua assen en dergelijk heeft Bart waarschijnlijk gelijk, duur geintje.Bart V schreef:Mischien zit er iets fout in je differentieel en/of versnellingsbak. Een kapot lager mischien ofzo. Als het je assen niet zijn, moet het wel iets dergelijks zijn.
Gr Bart