Hoi,
Bij mijn dashbord zijn er een aantal lampjes kapot.
Hoe kan ik het makkelijkst mijn dashbord open maken.
De toerenteller wil ook wel eens uitvallen en als ik dan tegen het dashbord tik, doet hij het weer. Kennen jullie dit probleem of moet ik effe zelf op zoek naar het losse contactje.
Groeten Bart
dashbord open maken van 19 phase II
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
Je hebt iig een echte Renaultbartuitlauwe schreef:Hoi,
Bij mijn dashbord zijn er een aantal lampjes kapot.
Hoe kan ik het makkelijkst mijn dashbord open maken.
De toerenteller wil ook wel eens uitvallen en als ik dan tegen het dashbord tik, doet hij het weer. Kennen jullie dit probleem of moet ik effe zelf op zoek naar het losse contactje.
Groeten Bart

-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
ja dat klopt, maar ik wil graag weten hoe ik mijn dashbord op een makkelijke manier open maakArjanR19 schreef:Je hebt iig een echte Renaultbartuitlauwe schreef:Hoi,
Bij mijn dashbord zijn er een aantal lampjes kapot.
Hoe kan ik het makkelijkst mijn dashbord open maken.
De toerenteller wil ook wel eens uitvallen en als ik dan tegen het dashbord tik, doet hij het weer. Kennen jullie dit probleem of moet ik effe zelf op zoek naar het losse contactje.
Groeten Bart
weltrusten Bart
makkelijk (als je het 100x gedaan hebt)
- Verwijder je stuur van je naaf (5x inbus) Moet je ff die dop in het midden er van af trekken dan zie je ze zitten
- Verwijder die zwarte kappen die om je stuurkolom heen zitten, 4x torx schroefjes (franse moek)
- Verwijder die plaat achter je stuurverstel hendel (3x torx)
- Verwijder die zwarte plaat BOVEN je instrumentenpaneel, als je goed kijkt zie je schuin 2 zwarte torx schroefjes zitten. Als ze eruit zijn moet je een schroevendraaier tussen die plaat en je dashboard steken, dan wip je hem zo los.
Als die plaat weg is zie je daar achter boven aan 2 plastic beugels zitten waar o.a het instrumentenpaneel mee vast zit. Daar zitten 2 kleine torx boutjes in, je raad het al
die moeten los.
- Nu zit hij het geheel nog met 2 boutje vast. Als je achter je stuurknoppen kijkt (ruitenwisser hendel en richtingaanwijzer) dan zie je daar achter links en rechts in die uitsparing een torx boutje zitten, er zitten er meerdere, maar je moet die zwarte hebben helemaal in de hoeken. je kan het het beste zien als je er van onderaf naar toe kijkt. DIE moeten ook los dus.
Nu is het instrumentenpaneel los, maar zit er nog weinig beweging in omdat je kilometertellerkabel er nog aan zit. Die moet je er dus ff afhalen. Je kan er van onderen bij als je met je hand van onder je dashboard bij die stuurverstel hendel omhoog prutst. Als je in dat gat kijkt zie je die kabel ook zitten. Een beetje prutsen en trekken aan die kabel en hij is zo los.
Nu kan je dat ding los halen, maar zitten nog wel alle stekkers eraan. Je trekt hem naar je toe, en vervolgens kantel je hem 90 graden naar boven. Je kan dan net alle stekkers eraf trekken (zijn er 4, met boordcomputer 6)
Als al die stekkers eraf zijn kan je het geheel eruit halen.
Het lijkt een klote werk, maar stelt echt geen moer voor.
Succes.
- Verwijder je stuur van je naaf (5x inbus) Moet je ff die dop in het midden er van af trekken dan zie je ze zitten
- Verwijder die zwarte kappen die om je stuurkolom heen zitten, 4x torx schroefjes (franse moek)
- Verwijder die plaat achter je stuurverstel hendel (3x torx)
- Verwijder die zwarte plaat BOVEN je instrumentenpaneel, als je goed kijkt zie je schuin 2 zwarte torx schroefjes zitten. Als ze eruit zijn moet je een schroevendraaier tussen die plaat en je dashboard steken, dan wip je hem zo los.
Als die plaat weg is zie je daar achter boven aan 2 plastic beugels zitten waar o.a het instrumentenpaneel mee vast zit. Daar zitten 2 kleine torx boutjes in, je raad het al

- Nu zit hij het geheel nog met 2 boutje vast. Als je achter je stuurknoppen kijkt (ruitenwisser hendel en richtingaanwijzer) dan zie je daar achter links en rechts in die uitsparing een torx boutje zitten, er zitten er meerdere, maar je moet die zwarte hebben helemaal in de hoeken. je kan het het beste zien als je er van onderaf naar toe kijkt. DIE moeten ook los dus.
Nu is het instrumentenpaneel los, maar zit er nog weinig beweging in omdat je kilometertellerkabel er nog aan zit. Die moet je er dus ff afhalen. Je kan er van onderen bij als je met je hand van onder je dashboard bij die stuurverstel hendel omhoog prutst. Als je in dat gat kijkt zie je die kabel ook zitten. Een beetje prutsen en trekken aan die kabel en hij is zo los.
Nu kan je dat ding los halen, maar zitten nog wel alle stekkers eraan. Je trekt hem naar je toe, en vervolgens kantel je hem 90 graden naar boven. Je kan dan net alle stekkers eraf trekken (zijn er 4, met boordcomputer 6)
Als al die stekkers eraf zijn kan je het geheel eruit halen.
Het lijkt een klote werk, maar stelt echt geen moer voor.
Succes.
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
oke bedankt.
Hier heb ik wat aan, is weer wat voor de zondag misschien.
Greetings
Hier heb ik wat aan, is weer wat voor de zondag misschien.
Greetings
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
bart neemt er de tijd voor mooi getikt bart daar hebben we wat aan bedankt he
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
het kan makkelijk zonder je stuur er af te halen
ik heb dat ook gedaan
en die kleine lampjes zitten niet vast in de fitting die kan je los vervangen
ik heb dat ook gedaan
en die kleine lampjes zitten niet vast in de fitting die kan je los vervangen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break