goed bedoeld hoor
Op een dag wordt je wijs, en koop je een Renault 11.........
-
Hoe gaat het met dit sprookje ???
goed bedoeld hoor
goed bedoeld hoor
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
-
Tja, kheb effe geen tijd helaas. Kan er waarschijnlijk komende week pas weer aan meten.
Neem effe een korte sabatical
Neem effe een korte sabatical

-
Kanonbalman
, hij doet het!! Nu de 11 nog.

-
Yep, ik heb het gezien. Nou inderdaad mn elfje nog!
Je ziet dat het op het moment een beetje tegenzit!
Je ziet dat het op het moment een beetje tegenzit!
Hoe staat het nu met je elfje ?
/me vind het altijd interessant om jouw verhalen te lezen over motortransplantaties en/of verandering. Zoals met die V6 van de 25 waar je ook mee bezig bent
/me vind het altijd interessant om jouw verhalen te lezen over motortransplantaties en/of verandering. Zoals met die V6 van de 25 waar je ook mee bezig bent

-
Geen nieuws nog niet............helaas.
druk druk druk
druk druk druk

Als je nou niet helemaal aan het andere end van het land woonde kwam ik je wel ff helpen, maar hilvarenbeek is niet bepaald naast de deurcanonballman schreef:Geen nieuws nog niet............helaas.
druk druk druk

Gr Bart
-
ik weet er alles van! Ik had interesse in een uitlaatdemper van iemand die ver weg woont. Ik heb ook nog steeds geen tijd en zin gehad om dat pokke-end te rijden!!!!!!!!!
kgeloof dat het Huizen was ofzo.............
kgeloof dat het Huizen was ofzo.............
-
Ehh , ik durf het bijna niet te vragen... maareh , hoe staat het met de 11 ???
-
Euh....ik durf het bijna niet te zeggen............
ik heb er nog geen tijd voor gehad om er weer een keer naar te kijken.......

-
Ik hoor het wel als je de tijd weer heb voor het project, dan bellu we gewoon nog een keer... geen enkel probleemcanonballman schreef:Euh....ik durf het bijna niet te zeggen............![]()
alle beetjes helpen.
groetjes jasper
-
Nou, ik haal mn topic effe omhoog, want ben er nou toch al weer mee bezig.
Ik had al gereageerd in iemand anders zn topic, maar om het netjes te houden stel ik die vragen hier nog een keer.
Ik had al gereageerd in iemand anders zn topic, maar om het netjes te houden stel ik die vragen hier nog een keer.
-
Zeg Jasper, effe oftopic: ik lees dit en heb allemaal een zwaar vermoeden dat dit ook gewoon met die 2 liter in mijn 11 aan de hand is.
Dat de rekeneenheid gewoon niks doet omdat de 'startvergrendeling er zogenaamd nog op staat'.
Wat denk jij?
insane
Back to top Posted: 30 Aug 2003 18:28
--------------------------------------------------------------------------------
En waar zit zon decoder kast in een Laguna?
Heb goede connecties met een Renault sloop namelijk.........
Dan trek ik dat ding daar een keer uit een Laguna om te kijken of ik daar mee verder kom.
-
canonballman wrote:
Zeg Jasper, effe oftopic: ik lees dit en heb allemaal een zwaar vermoeden dat dit ook gewoon met die 2 liter in mijn 11 aan de hand is.
Dat de rekeneenheid gewoon niks doet omdat de 'startvergrendeling er zogenaamd nog op staat'.
Wat denk jij?
Hallo canonballman,
Ik had toen al tegen je gezegt dat dat volgens mij het grote probleem was wat jij met de auto heb.
Bij een laguna (laguna !!) van bouwjaar 94 tot 2000 zit de decoderkast naast de ucbic (zekeringenhuis interieur)
het is een losneembare kast met twee stekkers erop.
deze communiceert samen met de sleutelkoppen (via de ontvanger in de hemel )en de rekeneenheid inspuiting.
Denk er maar over na , anders zend ik je via fax de schema,s
groet jasper
-
okee, maar wat nu te doen:
1.e vraag: Is het zo dat als ze met de XR 25 mn rekeneenheid uitlezen, dat de xr 25 zal aangeven: "startvergrendeling actief" ???
2.e vraag: kunnen ze dan met de XR25 die startvergrendeling voor altijd "ontgrendelen" ???
Zodat ik voortaan kan rijden met mn 11? Of schiet die startvergrendeling er dan weer op na een tijdje??
Mocht bovenstaande niet het geval zijn, dan moet ik (lijkt mij) een decoderkast scoren en eventueel een sleutel/ontvanger. Omdat het een gecodeerd signaal is wat de rekeneenheid moet krijgen, toch?
Zijn die decoders voor alle Lagunas hetzelfde??? van ongeveer hetzelfde bouwjaar???
Of hoort een bepaalde decoder bij een bepaalde rekeneenheid?? hoopik niet/lijkt me niet............
Kortom: Wat heb ik nodig aan onderdelen als de eerste methode niet werkt??
motor kwam dus uit een Laguna RXE......
1.e vraag: Is het zo dat als ze met de XR 25 mn rekeneenheid uitlezen, dat de xr 25 zal aangeven: "startvergrendeling actief" ???
2.e vraag: kunnen ze dan met de XR25 die startvergrendeling voor altijd "ontgrendelen" ???
Zodat ik voortaan kan rijden met mn 11? Of schiet die startvergrendeling er dan weer op na een tijdje??
Mocht bovenstaande niet het geval zijn, dan moet ik (lijkt mij) een decoderkast scoren en eventueel een sleutel/ontvanger. Omdat het een gecodeerd signaal is wat de rekeneenheid moet krijgen, toch?
Zijn die decoders voor alle Lagunas hetzelfde??? van ongeveer hetzelfde bouwjaar???
Of hoort een bepaalde decoder bij een bepaalde rekeneenheid?? hoopik niet/lijkt me niet............
motor kwam dus uit een Laguna RXE......
-
Zoooo, ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is voor jullie.
Ik denk dus ZWAAR dat het aan de startvergrendeling ligt, die geblokkeerd is. De motor komt namelijk uit een Laguna RXE waar zo goed als ZEKER startvergrendeling op zat.
Is overigens niet mijn ingeving, maar een ingeving van Jasper11turbo die de ingeving al op pagina 1 of 2 had. een half jaar terug dus........
Maar goed: WIE O WIE weet hoe ik die @#$@%$%%$startvergrendeling eraf krijg????????
Ik denk dus ZWAAR dat het aan de startvergrendeling ligt, die geblokkeerd is. De motor komt namelijk uit een Laguna RXE waar zo goed als ZEKER startvergrendeling op zat.
Is overigens niet mijn ingeving, maar een ingeving van Jasper11turbo die de ingeving al op pagina 1 of 2 had. een half jaar terug dus........
Maar goed: WIE O WIE weet hoe ik die @#$@%$%%$startvergrendeling eraf krijg????????
-
Mrtn schreef:Ik zie nix hoorcanonballman schreef: stel ik die vragen hier nog een keer.
Bijdehandje :-* Kom jij nou maar gewoon met de oplossing, voordat ik ga schelden

OK,canonballman schreef:
BijdehandjeKom jij nou maar gewoon met de oplossing, voordat ik ga schelden
![]()
Nou..... startvergrendeling zit toch niet in de rekeneenheid zelf, maar is een aparte schakeling.
De startvergrendeling zou nog in de Laguna moeten zitten, het contact en CV is hiermee geschakeld, waarna de unit van de startonderbreking geen sturing geeft naar je rekeneenheid.
M.a.w. volgens mij heeft het daar nix mee te maken
Mrtn = Maarten
-
Nou, volgens mij kan het hier WEL aan liggen:
Ik moest gisteren iets doen aan een Clio 16V (met ORIGINELE start blokkering, ongeveer zelfde bouwjaar als mijn F3R Laguna blok, en volgens mij volledig gelijk motormanagement systeem (niet de programmering, wel de hardware))
Op een gegeven moment stond de startblokkering erop. Toen ik dat ding wilde starten deed alles het, EN het storingslampje knipperde. Dus motor werd gewoon rondgegooid e.d. alleen sloeg niet aan.
VOLGENS MIJ precies hetzelfde....................
Ik moest gisteren iets doen aan een Clio 16V (met ORIGINELE start blokkering, ongeveer zelfde bouwjaar als mijn F3R Laguna blok, en volgens mij volledig gelijk motormanagement systeem (niet de programmering, wel de hardware))
Op een gegeven moment stond de startblokkering erop. Toen ik dat ding wilde starten deed alles het, EN het storingslampje knipperde. Dus motor werd gewoon rondgegooid e.d. alleen sloeg niet aan.
VOLGENS MIJ precies hetzelfde....................
Meestal worden de onsteking, brandstofpomp en de injectoren geblokkeerd. MAAR het contact gaat niet rechtstreeks naar de comp. WAARIN het zaakje wordt dichtgegooid. De blokkering wordt dus NIET door de comp. (motormanagement) geregeld. Het contact maakt een omweg naar de startblokkeringseenheid voordat ie naar het motormanagement wordt gestuurd. deze startblokkeringseenheid zit niet in de comp van het motormanagement
Mrtn = Maarten
Ik heb nu hetzelfde gelazer Reinier met mn grijze.
Het blok is eruit geweest om de startmotor en koppeling te vervangen, maar nu worden de injectoren niet meer aangestuurd
om de 1 of andere reden.
Dat wordt weer doormeten morgen
ik weet alleen nog niet waar -en wat 
Het blok is eruit geweest om de startmotor en koppeling te vervangen, maar nu worden de injectoren niet meer aangestuurd

Dat wordt weer doormeten morgen

Mrtn = Maarten
-
= ja
2.e vraag: kunnen ze dan met de XR25 die startvergrendeling voor altijd "ontgrendelen" ??? =nee
=ja
Mocht bovenstaande niet het geval zijn, dan moet ik (lijkt mij) een decoderkast scoren en eventueel een sleutel/ontvanger. Omdat het een gecodeerd signaal is wat de rekeneenheid moet krijgen, toch? = ja
=
afhankelijk van het type bouwjaar , type startvergrendeling
V1 of v2 infrarood !
Heb je alles van de auto nodig,
de codegebonden onderdelen zijn:
rekeneenheid inspuiting,
decoderkast (maten zijn ongeveer 8 bij 12 cm en 2 cm dik),
en de sleutelkoppen.
---------------
de ontavnger in de hemel is code vrij en dus universeel voor dat type en bouwjaar laguna.
---------------------
ook heb je het chassisnummer nodig voor een noodcode... je krijgt twee codes waarvan er 1 werkt om bijvoorbeeld sleutels in te lezen.
Bij de megane kon !! (KON)
je bij bepaalde types de stratvergrendeling uit schakelen.
Bij de laguna ook en bij de clio ook, maar.
Ik weet niet voor hoelang.. daar ik dit dus duidelijk niet uitgeprobeerd heb..logisch want een auto moet goed de deur uit zonder risico.
p.s.
dit word dus niet uit de duim gezogen.
= verteld.
= ja
2.e vraag: kunnen ze dan met de XR25 die startvergrendeling voor altijd "ontgrendelen" ??? =nee
=ja
Mocht bovenstaande niet het geval zijn, dan moet ik (lijkt mij) een decoderkast scoren en eventueel een sleutel/ontvanger. Omdat het een gecodeerd signaal is wat de rekeneenheid moet krijgen, toch? = ja
=
V1 of v2 infrarood !
rekeneenheid inspuiting,
en de sleutelkoppen.
---------------
de ontavnger in de hemel is code vrij en dus universeel voor dat type en bouwjaar laguna.
---------------------
ook heb je het chassisnummer nodig voor een noodcode... je krijgt twee codes waarvan er 1 werkt om bijvoorbeeld sleutels in te lezen.
Bij de megane kon !! (KON)
je bij bepaalde types de stratvergrendeling uit schakelen.
Bij de laguna ook en bij de clio ook, maar.
Ik weet niet voor hoelang.. daar ik dit dus duidelijk niet uitgeprobeerd heb..logisch want een auto moet goed de deur uit zonder risico.
p.s.
dit word dus niet uit de duim gezogen.
= verteld.
Reinier, worden de relais wel aan massa gelegd?
Bij mij werden de injectoren niet aangestuurd, dit kwam (bleek zojuist door mn speurwerk) doordat desbetreffend relais niet aan massa werd gelegd door de inspuitcomp.
Bij mij werden de injectoren niet aangestuurd, dit kwam (bleek zojuist door mn speurwerk) doordat desbetreffend relais niet aan massa werd gelegd door de inspuitcomp.
Mrtn = Maarten
-
Ja Jasper, wat jij verteld heb ik vanmorgen eigenlijk ook gehoord bij de dealer.
Die monteur zei dus dat de BESTE mogelijkheid was om een computer te scoren van een Laguna 2liter multipoint waar GEEN startblokkering opzat.
Als dat niet lukt dan kon ik het beste een computer kopen van een Laguna waar ik het chassisnummer van heb (om de code op te vragen) en dan de bijbehorende decoder te kopen EN nog de ontvanger met sleutel koppen.
Volgens jou heb ik die ontvanger dus niet nodig, als ik er maar 1 heb van een laguna van dat jaar??
Ik ga nu dus effe bellen voor een computer ZONDER satrtvergrendeling...............
Die monteur zei dus dat de BESTE mogelijkheid was om een computer te scoren van een Laguna 2liter multipoint waar GEEN startblokkering opzat.
Als dat niet lukt dan kon ik het beste een computer kopen van een Laguna waar ik het chassisnummer van heb (om de code op te vragen) en dan de bijbehorende decoder te kopen EN nog de ontvanger met sleutel koppen.
Volgens jou heb ik die ontvanger dus niet nodig, als ik er maar 1 heb van een laguna van dat jaar??
Ik ga nu dus effe bellen voor een computer ZONDER satrtvergrendeling...............
-
Oja, en die monteur zei dat ik gerust een keer langs kon komen met mn 11 zodat ie m met de XR25 uit zou kunnen lezen. Dat ga ik dus doen, zodat ik ZEKER weet dat het daar aan ligt. (starvergrendeling dus)
-
Mrtn schreef:Reinier, worden de relais wel aan massa gelegd?
Nee was niet het probleem geloof ik.........
-
V1 of v2 infrarood !
rekeneenheid inspuiting,
en de sleutelkoppen.
---------------
---------------------
Hoe kom ik erachter of ik V1 of V2 infrarood heb???
-
Hoe kom ik erachter of ik V1 of V2 infrarood heb???
Bakrevisie, reparatie of aanpassing? Mail me!
dit kan je zien op de xr 25 en aan de eerste letter/cijfer in de sleutelkop (afstandsbediening)
als dat niet lukt zouden we natuurlijk eens een poging kunnen doen om alles vanuit jouw computer in een willekeurige andere computer kunnen proppen.canonballman schreef:Ja Jasper, wat jij verteld heb ik vanmorgen eigenlijk ook gehoord bij de dealer.
rev it like a rental
-
we horen het van je.canonballman schreef:Ja Jasper, wat jij verteld heb ik vanmorgen eigenlijk ook gehoord bij de dealer.
groet jasper
-
Menno schreef:als dat niet lukt zouden we natuurlijk eens een poging kunnen doen om alles vanuit jouw computer in een willekeurige andere computer kunnen proppen.canonballman schreef:Ja Jasper, wat jij verteld heb ik vanmorgen eigenlijk ook gehoord bij de dealer.
Zou dat kunnen ja? Das natuurlijk ook een optie. Ik heb in een bak staan graaien waar zat computers inzaten, van allerlei types Renaults.
Zou dat HEEL lastig zijn????