[Williams] Druklager vraag!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik wil mijn wagen inderdaad wel even laten bekijken door Henk, maar dat staat dan min of meer los van de bakproblemen.
Tom
Moderator
Car: MB

dan moet je wel zeker weten dat he je bak is....

enne, je weet nog steeds dat ze van die ronde dingen hebben bij Veban met een zilver randje ..................... 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
[rsi]peerke

[quote="Merijn"]Zo, vanavond maar eens een expert naar laten kijken... Net gebeld met Canonballman en daar rij ik straks even naartoe, zodat hij de schade kan bekijken. Ik ben benieuwd! :)[/quo

kan je gelijk mijn willie bekijken. Hij moet nog netjes gemaakt worden (spuitwerk ..klep en deurtjes) e.d.) maar hij wordt uiteindelijk heel netjes hoor
Merijn
Über-Spammer

Tom schreef:dan moet je wel zeker weten dat he je bak is....

enne, je weet nog steeds dat ze van die ronde dingen hebben bij Veban met een zilver randje ..................... 8)
Ja, dat weet ik! :) Maar dat is effe op de lange baan geschoven. Effe andere prioriteiten, zoals versnellingsbak en veren en zo. Die wielen zijn nog steeds rond. :)
Merijn
Über-Spammer

[rsi]peerke schreef:kan je gelijk mijn willie bekijken. Hij moet nog netjes gemaakt worden (spuitwerk ..klep en deurtjes) e.d.) maar hij wordt uiteindelijk heel netjes hoor
Ik zal het eens bekijken... :)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

als je naar veban gaat moet je het maar ff laten weten. dan ga ik misschien ook mee.
[rsi]peerke

Enneh Merijn,

eerst moet Reinier mijn auto in orde maken, en dan is pas de jouwe aan de beurt he! :lol:
Merijn
Über-Spammer

Johan de clio man schreef:als je naar veban gaat moet je het maar ff laten weten. dan ga ik misschien ook mee.
Ik ga zaterdag, dus als je mee wilt dan moet je het maar effe laten weten...
Johan
Contacteer:

deze hele week kan ik nog niet. ga ik een andere keer nog zelf wel.
Merijn
Über-Spammer

[rsi]peerke schreef:Enneh Merijn,

eerst moet Reinier mijn auto in orde maken, en dan is pas de jouwe aan de beurt he! :lol:
hehe... Ik kan de mijne toch even niet missen, dus jij bent zeker voor. :)
Merijn
Über-Spammer

Johan de clio man schreef:deze hele week kan ik nog niet. ga ik een andere keer nog zelf wel.
Okay, ik kijk wel even. Het heeft in principe niet zo'n haast. Als mijn bak gemaakt is/wordt dan heb ik verder geen problemen met m'n wagen, maar het is wel handig als er een keer iemand naar kijkt die echt weet hoe zo'n ding in elkaar zit.

We zien wel, Johan... Ik hou je wel op de hoogte.
Johan
Contacteer:

is goe
Haas
Car: Megane RS

merijn, wil niet gaan bitchen over je veren ofzo en weet ook niet of t er inderdaad mee te maken heeft, maar toen ik met afgezaagde gevallen rondreed, kraakte t ook nog wel eens in korte snelle bochtjes. Ik ga niet zeggen wat je moet doen nu en kan verder je koppelingsprobs ook niet verklaren, wilde je gewoon ff laten weten dat het kraken misschien ook kan komen van je veren. Moet je ff in je veerschotels kijken, zie je meteen of t schuift of niet. Het zal wel zo zijn, maar weet je iig meer dan nu...
Btw. als je nu ff andere veren koopt en ze later weer verkoopt als je je schroefset hebt, draai je echt weinig verlies hoor. Mijn apexveren waren 79 euro ofzo? Nogmaals, ga niet zeggen wat je moet doen. Ik wil je alleen info geven zodat je zelf misschien makkelijker een beslissing wilt/kunt nemen...

succes ermee en dat meen ik :D
Merijn
Über-Spammer

Dank je :) Ik heb daar ook over zitten denken, ja. Misschien doe ik dat wel. Maareh, 79 euro voor een setje veren? Is dat niet heel weinig? En hoe heb je die eronder gekregen? Of heb je dat laten doen?
Merijn
Über-Spammer

Thanks for your concern, trouwens. :)
Merijn
Über-Spammer

Was het bij jou ook zo dat het wat langer kraakte? Dus als je een lange doordraaier instuurt dat het dan een lange kraak geeft?
Haas

heb ze besteld bij improve tuning...binnen twee dagen in huis.

Over de montage, heb ik laten doen, heb immers geen verenklem. Heb mijn auto laten verlagen en uitlijnen voor 100 ouderwetse florijnen. Misschien dat een gewone garage het wil doen, als je aankomt met je veerpoten en je nieuwe veren, dus gewoon verenswap. Als je je hele auto brengt zal t wat duurder zijn, maar misschien kun je van tevoren ene schappelijke prijs afspreken, heb ik ook gedaan.

Over dat lange en korte bochten. Ja, korte bochten een korte heftige kraak, lange bochten duurde het kraakgeluid langer...is ook logisch trouwens. :D
Merijn
Über-Spammer

dat hoeft niet, natuurlijk... :) Maar ik zal vanavond wel uitsluitsel krijgen van Reinier. Ga vanavond effe langs.
Tom
Moderator

die veren zijn idd niet zo duur en met een verenklem is montage niet zo gek moeilijk
Merijn
Über-Spammer

Ik heb gezien hoe ze het doen zaterdag (die Leon van die vriend van me is iets verlaagd) en dat is toch nog best wel wat werk. Maar goed... Wat zouden originele veren kosten?
Haas

denk dat goede orig veren even duur zijn als verlagingsveren. En aangezien je achterkant al omlaag staat, zou ik gaan voor de verlagingsveren, anders staat je auto omhoog aan de voorkant, das helemaal ruk...
En over dat het veel werk is, valt echt wel mee, denk dat je in totaal 1.5 tot 2 u bezig bent per kant. Veerpoot eronder uit, veer eraf, veer erop, veerpoot er weer onder zetten...Ik had t de eerste keer nog nooit gedaan en mijn lukte t zelfs in 2 uur...
Haas

over die verenklem: heeft reinier die niet toevallig 1 liggen??
Tom
Moderator

30 minuten per kant komt meer in de richting denk ik. vraag rob eens, die doet volgens mij iedere pauze :D
Merijn
Über-Spammer

Mijn achterkant is nog niet verlaagd... :) Maar ik begrijp je wel. Verlagingsveren kan ik denk ik ook wat makkelijker kwijt als ik eenmaal een schroefset koop.
Merijn
Über-Spammer

Tom schreef:30 minuten per kant komt meer in de richting denk ik. vraag rob eens, die doet volgens mij iedere pauze :D
Een schoefset monteren is wel wat anders dan een veer vervangen, he. Bij een schoefset kan je 'm er zo onder plaatsen, want de demper incl. de veer kan je zo vervangen.
Tom
Moderator

voor die drie tientjes moet het natuurlijk niet doen. ik denk alleen wel dat verlagingsveren mooier is bij jou. Je hebt tenslotte te platte banden eigenlijk en dan is het helemaal geen porum
Tom
Moderator

Merijn schreef:
Tom schreef:30 minuten per kant komt meer in de richting denk ik. vraag rob eens, die doet volgens mij iedere pauze :D
Een schoefset monteren is wel wat anders dan een veer vervangen, he. Bij een schoefset kan je 'm er zo onder plaatsen, want de demper incl. de veer kan je zo vervangen.
maakt geen ruk uit, je moet alleen even je schotel loshalen en je toplager. Kost je 10 min om je veer te wisselen met het goede gereedschap. Dit moet echt in 30 min/kant kunnen als je weet hoe het moet !!!!! Anders rijd je naar Jeroen, die kan het zeker :p
Merijn
Über-Spammer

Ik heb het zelf aan Rob gevraagd en die zei dat het ook wel wat meer werk was, maar goed. Eerst vanavond maar eens afwachten. Die veren die komen er zeker.
Tom
Moderator

bij een GTT lukt het iig wel en ik het verschil niet zo. Het is iig absoluut geen drie uur per kant !!!!!!!!!!!! zou eruit zien: complete dag bezig met twee veertjes
Merijn
Über-Spammer

Nee, klopt ook... Bij die vriend van me hebben ze er ongeveer 2 uur over gedaan om 4 veren te verwisselen, maar die mannen weten wel waar ze mee bezig zijn, dus voor mij zal het een dik uurtje meer innemen! :)
Tom
Moderator

ja ok, maar dat geeft niet
Merijn
Über-Spammer

da's ook weer zo... :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Nee, klopt ook... Bij die vriend van me hebben ze er ongeveer 2 uur over gedaan om 4 veren te verwisselen, maar die mannen weten wel waar ze mee bezig zijn, dus voor mij zal het een dik uurtje meer innemen! :)
2 x sleutel 18
1 x sleutel 21
1 x inbus voor toplager. maat weet ik ff niet meer.

uurtje werk om je veerpoten te vervangen. + montage veren dus 2 uur klopt wel ongeveer.

GR.Frits
Haas

goed, voordat we ruzie ;) gaan maken over hoeveel tijd het inneemt. Ik heb ff een ruime schatting gemaakt voor de beste man. Ik ken het probleem maar als te goed dat ik denk: ow, twee uurtjes werk en dat ik na drie-en-half uur werk nog niet klaar ben...daar probeer ik de man voor te behoeden :D

@ merijn, denk dat je met je veerkeuze een goede keuze maakt :D
Tom
Moderator

zou die onderhand weer terug zijn van cannonballmen?
Plaats reactie