[Williams] Druklager vraag!
-
[quote="Merijn"]Zo, vanavond maar eens een expert naar laten kijken... Net gebeld met Canonballman en daar rij ik straks even naartoe, zodat hij de schade kan bekijken. Ik ben benieuwd!
[/quo
kan je gelijk mijn willie bekijken. Hij moet nog netjes gemaakt worden (spuitwerk ..klep en deurtjes) e.d.) maar hij wordt uiteindelijk heel netjes hoor

kan je gelijk mijn willie bekijken. Hij moet nog netjes gemaakt worden (spuitwerk ..klep en deurtjes) e.d.) maar hij wordt uiteindelijk heel netjes hoor
Ja, dat weet ik!Tom schreef:dan moet je wel zeker weten dat he je bak is....
enne, je weet nog steeds dat ze van die ronde dingen hebben bij Veban met een zilver randje .....................

-
Enneh Merijn,
eerst moet Reinier mijn auto in orde maken, en dan is pas de jouwe aan de beurt he!
eerst moet Reinier mijn auto in orde maken, en dan is pas de jouwe aan de beurt he!

Okay, ik kijk wel even. Het heeft in principe niet zo'n haast. Als mijn bak gemaakt is/wordt dan heb ik verder geen problemen met m'n wagen, maar het is wel handig als er een keer iemand naar kijkt die echt weet hoe zo'n ding in elkaar zit.Johan de clio man schreef:deze hele week kan ik nog niet. ga ik een andere keer nog zelf wel.
We zien wel, Johan... Ik hou je wel op de hoogte.
merijn, wil niet gaan bitchen over je veren ofzo en weet ook niet of t er inderdaad mee te maken heeft, maar toen ik met afgezaagde gevallen rondreed, kraakte t ook nog wel eens in korte snelle bochtjes. Ik ga niet zeggen wat je moet doen nu en kan verder je koppelingsprobs ook niet verklaren, wilde je gewoon ff laten weten dat het kraken misschien ook kan komen van je veren. Moet je ff in je veerschotels kijken, zie je meteen of t schuift of niet. Het zal wel zo zijn, maar weet je iig meer dan nu...
Btw. als je nu ff andere veren koopt en ze later weer verkoopt als je je schroefset hebt, draai je echt weinig verlies hoor. Mijn apexveren waren 79 euro ofzo? Nogmaals, ga niet zeggen wat je moet doen. Ik wil je alleen info geven zodat je zelf misschien makkelijker een beslissing wilt/kunt nemen...
succes ermee en dat meen ik
Btw. als je nu ff andere veren koopt en ze later weer verkoopt als je je schroefset hebt, draai je echt weinig verlies hoor. Mijn apexveren waren 79 euro ofzo? Nogmaals, ga niet zeggen wat je moet doen. Ik wil je alleen info geven zodat je zelf misschien makkelijker een beslissing wilt/kunt nemen...
succes ermee en dat meen ik

heb ze besteld bij improve tuning...binnen twee dagen in huis.
Over de montage, heb ik laten doen, heb immers geen verenklem. Heb mijn auto laten verlagen en uitlijnen voor 100 ouderwetse florijnen. Misschien dat een gewone garage het wil doen, als je aankomt met je veerpoten en je nieuwe veren, dus gewoon verenswap. Als je je hele auto brengt zal t wat duurder zijn, maar misschien kun je van tevoren ene schappelijke prijs afspreken, heb ik ook gedaan.
Over dat lange en korte bochten. Ja, korte bochten een korte heftige kraak, lange bochten duurde het kraakgeluid langer...is ook logisch trouwens.
Over de montage, heb ik laten doen, heb immers geen verenklem. Heb mijn auto laten verlagen en uitlijnen voor 100 ouderwetse florijnen. Misschien dat een gewone garage het wil doen, als je aankomt met je veerpoten en je nieuwe veren, dus gewoon verenswap. Als je je hele auto brengt zal t wat duurder zijn, maar misschien kun je van tevoren ene schappelijke prijs afspreken, heb ik ook gedaan.
Over dat lange en korte bochten. Ja, korte bochten een korte heftige kraak, lange bochten duurde het kraakgeluid langer...is ook logisch trouwens.

denk dat goede orig veren even duur zijn als verlagingsveren. En aangezien je achterkant al omlaag staat, zou ik gaan voor de verlagingsveren, anders staat je auto omhoog aan de voorkant, das helemaal ruk...
En over dat het veel werk is, valt echt wel mee, denk dat je in totaal 1.5 tot 2 u bezig bent per kant. Veerpoot eronder uit, veer eraf, veer erop, veerpoot er weer onder zetten...Ik had t de eerste keer nog nooit gedaan en mijn lukte t zelfs in 2 uur...
En over dat het veel werk is, valt echt wel mee, denk dat je in totaal 1.5 tot 2 u bezig bent per kant. Veerpoot eronder uit, veer eraf, veer erop, veerpoot er weer onder zetten...Ik had t de eerste keer nog nooit gedaan en mijn lukte t zelfs in 2 uur...
over die verenklem: heeft reinier die niet toevallig 1 liggen??
Een schoefset monteren is wel wat anders dan een veer vervangen, he. Bij een schoefset kan je 'm er zo onder plaatsen, want de demper incl. de veer kan je zo vervangen.Tom schreef:30 minuten per kant komt meer in de richting denk ik. vraag rob eens, die doet volgens mij iedere pauze
-
- Moderator
- Car: MB
voor die drie tientjes moet het natuurlijk niet doen. ik denk alleen wel dat verlagingsveren mooier is bij jou. Je hebt tenslotte te platte banden eigenlijk en dan is het helemaal geen porum
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Car: MB
maakt geen ruk uit, je moet alleen even je schotel loshalen en je toplager. Kost je 10 min om je veer te wisselen met het goede gereedschap. Dit moet echt in 30 min/kant kunnen als je weet hoe het moet !!!!! Anders rijd je naar Jeroen, die kan het zekerMerijn schreef:Een schoefset monteren is wel wat anders dan een veer vervangen, he. Bij een schoefset kan je 'm er zo onder plaatsen, want de demper incl. de veer kan je zo vervangen.Tom schreef:30 minuten per kant komt meer in de richting denk ik. vraag rob eens, die doet volgens mij iedere pauze

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee, klopt ook... Bij die vriend van me hebben ze er ongeveer 2 uur over gedaan om 4 veren te verwisselen, maar die mannen weten wel waar ze mee bezig zijn, dus voor mij zal het een dik uurtje meer innemen! 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
2 x sleutel 18Merijn schreef:Nee, klopt ook... Bij die vriend van me hebben ze er ongeveer 2 uur over gedaan om 4 veren te verwisselen, maar die mannen weten wel waar ze mee bezig zijn, dus voor mij zal het een dik uurtje meer innemen!
1 x sleutel 21
1 x inbus voor toplager. maat weet ik ff niet meer.
uurtje werk om je veerpoten te vervangen. + montage veren dus 2 uur klopt wel ongeveer.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
goed, voordat we ruzie
gaan maken over hoeveel tijd het inneemt. Ik heb ff een ruime schatting gemaakt voor de beste man. Ik ken het probleem maar als te goed dat ik denk: ow, twee uurtjes werk en dat ik na drie-en-half uur werk nog niet klaar ben...daar probeer ik de man voor te behoeden 
@ merijn, denk dat je met je veerkeuze een goede keuze maakt

@ merijn, denk dat je met je veerkeuze een goede keuze maakt