Open luchtfilter voor een renault19 1.7txe?bestaat dat? :D

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Ik ben dus op zoek naar een open luchtfilter voor mn renault 19 1.7 txe, ik weet bijgod niet of die er zijn en wat het kost ?

Wie o wie kan het mij vertellen ?

greetz,

Nick
jeroen.k

Ja die zijn er...gewoon ff navragen bij verschillende bedrijven...wel zorgen dat je een luchtfilter van een TXE meekrijgt en niet die van een TXI! Die gaan namelijk echt niet passen...ik moet bij BartV nog steeds een open filter ophalen voor mn TXE ph2 :p die kwam bij Autostyle vandaan...op zich is er voor die auto's ook wel redelijk makkelijk iets zelf te knutselen volgens mij...luchtfilterhuis eraf. pijp in zelfde diameter erop en daar het open filter op (een universele dan dus), maar ze zijn er dus wel..
Bart V

Hij ligt maar te liggen, ik zou zeggen kom hem halen 8)
jeroen.k

Bart V schreef:Hij ligt maar te liggen, ik zou zeggen kom hem halen 8)
Ik wou het eigenlijk combineren met iets...kom binnenkort wel ff langs als ik tijd heb! :) zal over 2 weken worden denk ik...ben nu elke avond druk echt naar...
Renault19 1.7txe
Contacteer:

En het maakt niet uit of ie mono point of multipoint is ?

Of zeg ik nu iets geks ?
:D
marcel16v

M'n broertje heeft nog een green kitje liggen voor een monopoint. (1.7 ph2).
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Woeiz ik loop een beetje te ijlen.

Ik heb gewoon een carburator hoorde ik net :S

Of maakt dat geen reet uit ?

Hoezo n00b ? :D
Mrtn
Car: R5GTT

dat maakt zekers wel uit :wink:

je moet wel eerst weten of je een carb./mono of multipointer hebt. Pas dan kan je kijken wat je nodig hebt. Maar als je een TXE uitvoering hebt, heb je naar mijn weten een multipoint.

Vraag dat anders even aan Jeroen K. das een R19 nerd :lol: :lol: (in de positieve zin v/h woord :wink: )
Mrtn = Maarten
Renault19 1.7txe
Contacteer:

der zit een carburator op dat weet ik zeker maar ik dacht eerst dat dat hetzelfde was als monopoint :D

Niet dus :D
Ivo
Über-Spammer

Nou ik denk gewoon dat je het anders moet doen.
Ik heb een universeel Autostyle filter op mijn GTT zitten, omdat ik die mooier vind dan een Green Air, en die past perfect.
Gewoon kijken naar de diameter van de aansluiting op je blok, en dan gewoon eff klussen met wat RVS stalen buis + wat slangen klemmen.

Het type auto maakt echt niet uit hoor, ik heb namelijk nu dat Green Air open filter op mijn Seat Ibiza 110 PK TDI zitten... :p
Het klinkt leuk, en hij is nog wat feller ook.
Op Speed vroeg ik op die SEAT Sport stand of er open filters te verkrijgen waren voor mn auto:
Nee jonge, die zijn er niet voor een TDI... :(
Nou, het past gewoon goed... :wink:
Renault19 1.7txe
Contacteer:

heb je daar ook een voorbeeld van hoe het eruit moet zien ?
want aan die universele filter zit geen buis ? Of wel ?
jeroen.k

Na een hoop pm-etjes heen en weer en foto's ;) zijn we er idd achter gekomen dat hij een TXE met carb heeft! :S

Echt nooit van gehoord eigenlijk...en de auto is uit 89, en daarvoor reden er toch al gewoon multipointers rond...

Je zult idd zel moeten klussne Nick...tis nie moeilijk....gewoon ff kijken hoe het zit...ben je zo uit... :)
jeroen.k

Mrtn schreef:Vraag dat anders even aan Jeroen K. das een R19 nerd :lol: :lol: (in de positieve zin v/h woord :wink: )
Jaja! ;)
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Ik heb een universele op laten sturen :D
Eerst met mn standaard uitlaat hoorde je wel iets verschil maar niet denderend.

Nu met mn sebring einddemper hoor je hem beter.

Middendemper wordt vervangen door een 1.4 tussenpijp

En ik heb gehoord dat zonder die middendemper het geluid nog beter is :P
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Renault19 1.7txe schreef: Nu met mn sebring einddemper hoor je hem beter.

Middendemper wordt vervangen door een 1.4 tussenpijp

En ik heb gehoord dat zonder die middendemper het geluid nog beter is :P
Klopt als een bus :D :D

bij mij was het een flinke toename van geluid >-)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Renault19 1.7txe
Contacteer:

Hehehehe das een goeie zaak ;)

MET die middendemper klinkt het ook wel leuk maar jah die middendemper is toch lek dus dan moet ie maar weg :D
Vos

Renault19 1.7txe schreef:Hehehehe das een goeie zaak ;)

MET die middendemper klinkt het ook wel leuk maar jah die middendemper is toch lek dus dan moet ie maar weg :D
Dan is het pas een vet geluid! :wink:
Clio 16v.....
chris-mc
Contacteer:

Vosje schreef:
Renault19 1.7txe schreef:Hehehehe das een goeie zaak ;)

Dan is het pas een vet geluid! :wink:

zekersss,ben alleen benieuwt hoe die klinkt als de kat weg is.

lijkt het niet leuker en beter als je een topic aanmaakt voor je project,daar hou je bij wat je allemaal doet,wat je van plan bent,en kan je je problemen naar voren brengen :)
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jpp_GTX

Ik heb ook een 1.7 carb. blok in mijn auto liggen.

- een K&N filterecharger open luchtfilter
- katalysator is er ook al onderuit = rechte pijp
- devil ronde einddemper

Ik heb wel de middendemper nog, het klinkt nu best leuk. Maar het kan altijd harder, misschien dat ik de middendemper ook er nog tussenuit laat halen maar ik weet niet of dat nadelige gevolgen heeft voor mijn motor. Volgens mij heeft een atmosferische motor altijd nog iets van tegendruk nodig. Oftewel ik ben daar nog niet over uit. Succes.
chris-mc
Contacteer:

jpp_GTX schreef:Ik heb ook een 1.7 carb. blok in mijn auto liggen.

- een K&N filterecharger open luchtfilter
- katalysator is er ook al onderuit = rechte pijp
- devil ronde einddemper

Ik heb wel de middendemper nog, het klinkt nu best leuk. Maar het kan altijd harder, misschien dat ik de middendemper ook er nog tussenuit laat halen maar ik weet niet of dat nadelige gevolgen heeft voor mijn motor. Volgens mij heeft een atmosferische motor altijd nog iets van tegendruk nodig. Oftewel ik ben daar nog niet over uit. Succes.
het lijkt me juist dan comp. gestuurde motoren tegendruk nodig hebben,maar ik kan mis zijn.
Als je net als mij niet zeker bent,dan kan je een kat laten lassen,bevalt het dan kan je eventueel altijd nog een prof vervanger kopen,doet je motor er slecht onder,dan kan je de kat er weer onder doen.
jpp_GTX

Mijn kat is er al onder uit. Er zit alleen nog een middendemper onder, misschien dat ik die ook nog weg wil hebben.

Verder dus WEL open luchtfilter en devil. Heeft iemand dezelfde configuratie alleen dan ook nog zonder de Middendemper??? Als dat namelijk te hard is dan krijg ik hem er nooit meer tussen.

Hoeveel zou het schelen qua geluid als ik in mijn geval de middendemper zou vervangen door een stuk rechte pijp???

JPP
Plaats reactie