Ik ben dus op zoek naar een open luchtfilter voor mn renault 19 1.7 txe, ik weet bijgod niet of die er zijn en wat het kost ?
Wie o wie kan het mij vertellen ?
greetz,
Nick
Open luchtfilter voor een renault19 1.7txe?bestaat dat? :D
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 14 mar 2003 9:47
- Contacteer:
Ja die zijn er...gewoon ff navragen bij verschillende bedrijven...wel zorgen dat je een luchtfilter van een TXE meekrijgt en niet die van een TXI! Die gaan namelijk echt niet passen...ik moet bij BartV nog steeds een open filter ophalen voor mn TXE ph2
die kwam bij Autostyle vandaan...op zich is er voor die auto's ook wel redelijk makkelijk iets zelf te knutselen volgens mij...luchtfilterhuis eraf. pijp in zelfde diameter erop en daar het open filter op (een universele dan dus), maar ze zijn er dus wel..

Ik wou het eigenlijk combineren met iets...kom binnenkort wel ff langs als ik tijd heb!Bart V schreef:Hij ligt maar te liggen, ik zou zeggen kom hem halen

-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 14 mar 2003 9:47
- Contacteer:
En het maakt niet uit of ie mono point of multipoint is ?
Of zeg ik nu iets geks ?

Of zeg ik nu iets geks ?

-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 14 mar 2003 9:47
- Contacteer:
Woeiz ik loop een beetje te ijlen.
Ik heb gewoon een carburator hoorde ik net
Of maakt dat geen reet uit ?
Hoezo n00b ?
Ik heb gewoon een carburator hoorde ik net

Of maakt dat geen reet uit ?
Hoezo n00b ?

dat maakt zekers wel uit
je moet wel eerst weten of je een carb./mono of multipointer hebt. Pas dan kan je kijken wat je nodig hebt. Maar als je een TXE uitvoering hebt, heb je naar mijn weten een multipoint.
Vraag dat anders even aan Jeroen K. das een R19 nerd
(in de positieve zin v/h woord
)
je moet wel eerst weten of je een carb./mono of multipointer hebt. Pas dan kan je kijken wat je nodig hebt. Maar als je een TXE uitvoering hebt, heb je naar mijn weten een multipoint.
Vraag dat anders even aan Jeroen K. das een R19 nerd


Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 14 mar 2003 9:47
- Contacteer:
der zit een carburator op dat weet ik zeker maar ik dacht eerst dat dat hetzelfde was als monopoint 
Niet dus

Niet dus

Nou ik denk gewoon dat je het anders moet doen.
Ik heb een universeel Autostyle filter op mijn GTT zitten, omdat ik die mooier vind dan een Green Air, en die past perfect.
Gewoon kijken naar de diameter van de aansluiting op je blok, en dan gewoon eff klussen met wat RVS stalen buis + wat slangen klemmen.
Het type auto maakt echt niet uit hoor, ik heb namelijk nu dat Green Air open filter op mijn Seat Ibiza 110 PK TDI zitten...
Het klinkt leuk, en hij is nog wat feller ook.
Op Speed vroeg ik op die SEAT Sport stand of er open filters te verkrijgen waren voor mn auto:
Nee jonge, die zijn er niet voor een TDI...
Nou, het past gewoon goed...
Ik heb een universeel Autostyle filter op mijn GTT zitten, omdat ik die mooier vind dan een Green Air, en die past perfect.
Gewoon kijken naar de diameter van de aansluiting op je blok, en dan gewoon eff klussen met wat RVS stalen buis + wat slangen klemmen.
Het type auto maakt echt niet uit hoor, ik heb namelijk nu dat Green Air open filter op mijn Seat Ibiza 110 PK TDI zitten...

Het klinkt leuk, en hij is nog wat feller ook.
Op Speed vroeg ik op die SEAT Sport stand of er open filters te verkrijgen waren voor mn auto:
Nee jonge, die zijn er niet voor een TDI...

Nou, het past gewoon goed...
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 14 mar 2003 9:47
- Contacteer:
heb je daar ook een voorbeeld van hoe het eruit moet zien ?
want aan die universele filter zit geen buis ? Of wel ?
want aan die universele filter zit geen buis ? Of wel ?
Na een hoop pm-etjes heen en weer en foto's
zijn we er idd achter gekomen dat hij een TXE met carb heeft! 
Echt nooit van gehoord eigenlijk...en de auto is uit 89, en daarvoor reden er toch al gewoon multipointers rond...
Je zult idd zel moeten klussne Nick...tis nie moeilijk....gewoon ff kijken hoe het zit...ben je zo uit...


Echt nooit van gehoord eigenlijk...en de auto is uit 89, en daarvoor reden er toch al gewoon multipointers rond...
Je zult idd zel moeten klussne Nick...tis nie moeilijk....gewoon ff kijken hoe het zit...ben je zo uit...

-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 14 mar 2003 9:47
- Contacteer:
Ik heb een universele op laten sturen 
Eerst met mn standaard uitlaat hoorde je wel iets verschil maar niet denderend.
Nu met mn sebring einddemper hoor je hem beter.
Middendemper wordt vervangen door een 1.4 tussenpijp
En ik heb gehoord dat zonder die middendemper het geluid nog beter is

Eerst met mn standaard uitlaat hoorde je wel iets verschil maar niet denderend.
Nu met mn sebring einddemper hoor je hem beter.
Middendemper wordt vervangen door een 1.4 tussenpijp
En ik heb gehoord dat zonder die middendemper het geluid nog beter is

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Klopt als een busRenault19 1.7txe schreef: Nu met mn sebring einddemper hoor je hem beter.
Middendemper wordt vervangen door een 1.4 tussenpijp
En ik heb gehoord dat zonder die middendemper het geluid nog beter is


bij mij was het een flinke toename van geluid

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 14 mar 2003 9:47
- Contacteer:
Hehehehe das een goeie zaak 
MET die middendemper klinkt het ook wel leuk maar jah die middendemper is toch lek dus dan moet ie maar weg

MET die middendemper klinkt het ook wel leuk maar jah die middendemper is toch lek dus dan moet ie maar weg

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Vosje schreef:Dan is het pas een vet geluid!Renault19 1.7txe schreef:Hehehehe das een goeie zaak
MET die middendemper klinkt het ook wel leuk maar jah die middendemper is toch lek dus dan moet ie maar weg
zekersss,ben alleen benieuwt hoe die klinkt als de kat weg is.
lijkt het niet leuker en beter als je een topic aanmaakt voor je project,daar hou je bij wat je allemaal doet,wat je van plan bent,en kan je je problemen naar voren brengen

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ik heb ook een 1.7 carb. blok in mijn auto liggen.
- een K&N filterecharger open luchtfilter
- katalysator is er ook al onderuit = rechte pijp
- devil ronde einddemper
Ik heb wel de middendemper nog, het klinkt nu best leuk. Maar het kan altijd harder, misschien dat ik de middendemper ook er nog tussenuit laat halen maar ik weet niet of dat nadelige gevolgen heeft voor mijn motor. Volgens mij heeft een atmosferische motor altijd nog iets van tegendruk nodig. Oftewel ik ben daar nog niet over uit. Succes.
- een K&N filterecharger open luchtfilter
- katalysator is er ook al onderuit = rechte pijp
- devil ronde einddemper
Ik heb wel de middendemper nog, het klinkt nu best leuk. Maar het kan altijd harder, misschien dat ik de middendemper ook er nog tussenuit laat halen maar ik weet niet of dat nadelige gevolgen heeft voor mijn motor. Volgens mij heeft een atmosferische motor altijd nog iets van tegendruk nodig. Oftewel ik ben daar nog niet over uit. Succes.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
het lijkt me juist dan comp. gestuurde motoren tegendruk nodig hebben,maar ik kan mis zijn.jpp_GTX schreef:Ik heb ook een 1.7 carb. blok in mijn auto liggen.
- een K&N filterecharger open luchtfilter
- katalysator is er ook al onderuit = rechte pijp
- devil ronde einddemper
Ik heb wel de middendemper nog, het klinkt nu best leuk. Maar het kan altijd harder, misschien dat ik de middendemper ook er nog tussenuit laat halen maar ik weet niet of dat nadelige gevolgen heeft voor mijn motor. Volgens mij heeft een atmosferische motor altijd nog iets van tegendruk nodig. Oftewel ik ben daar nog niet over uit. Succes.
Als je net als mij niet zeker bent,dan kan je een kat laten lassen,bevalt het dan kan je eventueel altijd nog een prof vervanger kopen,doet je motor er slecht onder,dan kan je de kat er weer onder doen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mijn kat is er al onder uit. Er zit alleen nog een middendemper onder, misschien dat ik die ook nog weg wil hebben.
Verder dus WEL open luchtfilter en devil. Heeft iemand dezelfde configuratie alleen dan ook nog zonder de Middendemper??? Als dat namelijk te hard is dan krijg ik hem er nooit meer tussen.
Hoeveel zou het schelen qua geluid als ik in mijn geval de middendemper zou vervangen door een stuk rechte pijp???
JPP
Verder dus WEL open luchtfilter en devil. Heeft iemand dezelfde configuratie alleen dan ook nog zonder de Middendemper??? Als dat namelijk te hard is dan krijg ik hem er nooit meer tussen.
Hoeveel zou het schelen qua geluid als ik in mijn geval de middendemper zou vervangen door een stuk rechte pijp???
JPP