[Williams]Water bij instaplijsten.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
SMILLIAW

hoi,

hebben jullie het ook???

als erge trotse bezitter van een williams uit 95 vraag ik me hetvolgende af:
is het normaal, dat er na een regenbui, of na een wasbeur, een plasje water blijft liggen op je instaplijsten???daar waar WILLIAMS staat in het zwart?het water sijpelt bij mij er vrolijk langs, met als gevolg dat het blijft liggen en onder m'n portieren is het al begonnen met roesten!Nu ik het weet let ik er erg goed op.
dit is bij beide portieren, en ongeveer even erg aan beide kanten.er zit nog wel carrosseriegarantie op, maar volgens de dealer is dit geen roest van binnenuit, dus geen garantie.(bij een roestbehandeling wil hij me wel tegemoetkomen financieel)
weet iemand een truukje om dit tegen te gaan??????
Tom
Moderator
Car: MB

dit is toch logisch. aan de onderzijde van je portieren zitten als het goed is een aantal gaatjes om water en vocht uit de deur te laten. Als het namelijk regent of je je auto wast dan loopt er water langs je raam de deur in (Daarom moet je ook altijd je speaker draden netjes weg werken of ophangen in je deur). Dit water kan dan door die gaatjes weer weg en loopt langs je instaplijsten naar beneden. Hier is in principe niets tegen te doen en kan ook geen kwaad. Je zou als je deur 100% droof is van binnen de binnenkant eens goed in de ML kunnen zetten en je moet natuurlijk heeeeeeel goed zemen als je (iedere week :D ) de auto wast.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SMILLIAW

ik had hiervoor een 1.8 16V, en daar had ik het probleem niet/nauwelijks.bij die auto had ik daar in elk geval geen roest.
daarnaast viel het me op(kan me vergissen hoor) dat er iets meer speling in de portieren zitten bij deze auto,(als ze gesloten zijn) dan bij m'n vorige auto.

het gaat hierbij niet om druppels, maar een plasje van links naar rechts..............
Tom
Moderator

hmm, dan weet ik het ook niet. Bij mij valt het iig wel mee, er liggen idd gewoon wat druppels. En hoezo speling?? ALs je ze open hebt staan, kun je ze dan naar boven en beneden bewegen ?? Zo ja, dan zijn je deurpennen gaar denk ik
SMILLIAW

speling is misschien niet goed gezegd, maar als je de seuren sluit, en je gaat links/rechts achter de suto kijken, zie je een kleine ruimte zogezegd daar waar de deur sluit tegen de auto.het is niet 1 cm ofzo, maar wel groot genoeg om erlangs te sijpelen.
en dit is aan beide kanten.
deze 'ruimte' had ik (volgens mij) niet bij m'n 1.8......
Tom
Moderator

die horen toch gewoon rondom mooi aan te sluiten net zoals bij een 1.8 16v ( zit namelijk precies hetzelfde )
SMILLIAW

ik ga morgen ochtend naar veban(woon er 10 min vandaan) en ga Henk z'n mening erover vragen...

iig, thanx en die roestbehandeling zal zoiezo moeten komen om het niet erger te laten worden.....
Mrtn
Car: R5GTT

Sluit de deur bovenaan niet mooi op het rubber?? Als ie er een beetje vanaf wijkt aan de bovenkant zou je je deur(en) een beetje moeten richten, dus raam naar beneden, knie op de deur/raam hoogte en de stijl een beetje naar je toe trekken, net zolang tot je deur mooi sluit
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Bij mij blijft er ook gewoon water staan op de dorpellijst (waar Williams in staat). In principe is dat normaal, want deurrubbers beginnen pas daarachter. Niks aan de hand, dus, denk ik.

Mijn linkerdeur sluit aan de bovenkant ook niet zo mooi, maar aangezien hij niet lekt ga ik er echt niet aan lopen trekken. Je kunt deuren ook stellen, heb ik me ooit laten vertellen.
Robert dB.

is het geen roest wat van binnenuit de onderdorpel komt?
Merijn
Über-Spammer

Wat bedoel je, Robert?
Robert dB.

Merijn schreef:Wat bedoel je, Robert?
hij omschrijft roest tpv de Williams strip (op de onderdorpel)...als het niet door het lekwater van de deurportier komt kan het misschien wel van binnenuit roesten?!
Merijn
Über-Spammer

Okay, op die manier! Ik vat 'm... :)
SMILLIAW

nou, ben vandaag naar Veban geweest, en Henk zegt dat het een kwestie van afstellen is, maar zoals hij erbij staat hoort het niet.het is iig geen schade.
heb gelijk even naar andere 16V's/willie's gekeken, en die sloten mooi aan.
De dealer zei dat het geen roest van binnenuit was, en dus geen fabrieksgarantie....
om erger te voorkomen denk ik wel dat die roestbehandeling moet komen!
Madman_daan
Contacteer:

Ik ben vandaag ook langs verban geweest... ff naar mn rooie clio16v kijken hoe het erbij stond :)

Hijs trouwes ook aardig bezig met die clio.. ff dieseltje erin aan het bouwen ziet er aardig uit 8)
Clio16v
SMILLIAW

geen rooie 16Vtje gezien, wel 2 willie's...
Veban rules!!!!!!
Madman_daan
Contacteer:

hmm hij stond er wel vandaag was er rond 12:00 of 13:00 uur... heb toen nog ff mn uitlaat uitgekozen 8) :D Hij stond op de brug.... :wink:
Clio16v
SMILLIAW

was er tegen 14.00 uur....dat zou goed kunnen
krijg hem ooit wel te zien, dussssss
Plaats reactie