[GTT] Olie temperatuur
-
Ik denk dat ze dat bewust hebben gedaan.....anders kwamen alle mensen die zo'n autotje gekcoht hadden terug wegens oververhitte olieMatijs schreef:Toegegeven, het is belachelijk dat Renault er geeneen in de standaard uitrusting heeft opgenomen, maar dat is nog geen reden om vrolijk rond te blijven rijden met de watertemp als enige indicator van de temp van je olie. Dit soort dingen zijn m.i. onmisbaar voor het behoud van je motor.

Het kan overigens ook zijn dat mijn meter niet helemaal betrouwbaar was... Het was een analoge meter van VDO met een peilstoksensor. Normaalgesproken kwam de olietemp niet verder dan 100/110 bij goed doorrijden.Merijn schreef:Na 10 minuten 160+ gereden te hebben met mijn phase 1 wees de meter ook rond de 130 graden aan. Volgens mij is dat niet zo'n probleem. Onder extreme omstandigheden wordt olie nu eenmaal aardig heet!
-
- Moderator
- Car: MB
ik heb de olie van mijn willie ook al op 130 gehad. Nu zal dat niet meer zo gauw gebeuren aangezien de koelvloeistof wat koler blijft. Hij rijd alleen nog perfect met die tempraturen hoor, niets aan het handje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Ik was laatst op de nurburgring en toen zat ie aan de 140 op een gegeven moment (op een equusmeter, dus hoe precies dat was is de vraag). Ik reed toen met 0,8 bar.
Maar dat is dus wel echt te heet zo te horen, ik zat zelf ook al aan iets van extra oliekoeling te denken daarna
Maar dat is dus wel echt te heet zo te horen, ik zat zelf ook al aan iets van extra oliekoeling te denken daarna