5 gt turbo evolution cabriolet projectje update 4 nov

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
hans (ebs turbo)
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
Contacteer:

omdat ik nu eindelijk een beetje door heb hoe die site hier een beetje werkt kan ik mijn projectje aan de buiten wereld laten zien :D

Het begon allemaal toen ik een cabrio wilde hebben,
ik stuitte op een zeldzame zilvere renault 5 gts ebs cabrio.
[img]http://www.stour.nl/rtc/old%20silver.jpg[/img]
[img]http://www.stour.nl/rtc/34_old%20silver%204.jpg[/img]


nou daar was opzich niks verkeerd mee wel een leuk autootje maar ja als je jong bent wil je toch iets sneller en aangezien ik zondag nog wel eens tijd heb kreeg ik het in mijn hoofd om een turbo >-) erin te bouwen. (reden de choke deed het niet goed dus ja starte beetje k*t) :wink:

ik heb dus een zwarte phase 2 turbo gekocht met beetje voorschade.
motor eruit en even mooi maken
[img]http://www.stour.nl/rtc/engine%20blue3.jpg[/img]
Zo even nieuwe pakkingkjes erop enzo.

[img]http://www.stour.nl/rtc/34_engine%20finished%202.jpg[/img]

rest volgt nog
Laatst gewijzigd door hans (ebs turbo) op do 4 nov 2004 17:23, 16 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wowzers dat ziet er effe goed uit!! ga door ga door :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hmmm, just like new. Zo zie ik het graag.
Later als ik groot ben... :wink:
hans (ebs turbo)
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
Contacteer:

zo een keertje niet stappen op zaterdag dus motor eruit
[img]http://www.stour.nl/rtc/tranplantation%204.jpg[/img]
[img]http://www.stour.nl/rtc/empty%20car%202.jpg[/img]
en de volgende dag schuren ontvetten en in de grondverg want zilver is beetje rustig kleurtje naar mijn smaak.
[img]http://www.stour.nl/rtc/painting%20white%20base%203.jpg[/img]

daarna in de kleur namelijk lamborghini california orange (van de diablo straatrace versie gtr)


daarna de motor er weer in en alles weer aansluiten dan he 8)
[img]http://www.stour.nl/rtc/34_final%20engine%204.jpg[/img]

(gaat allemaal niet zo makkelijk als het nu lijkt hoor :lol: ) maar heb even iets in te halen omdat ik al veel verder in mijn project ben, maar ik vind wel leuk om hele project beetje te laten zien[/img]
Laatst gewijzigd door hans (ebs turbo) op za 30 okt 2004 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

En wij vinden dat ook leuk om te zien :)

Is dat nou duur, Lambo verf?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

caramba, heb je nog meer van die smulfoto's??? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
hans (ebs turbo)
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
Contacteer:

nou in principe kost de meeste verf ongeveer gelijk
maar bij deze moest er ook nog een eerst een witte voorlaag over de grondverf heen (k*t spuiten :( )
en de lak dekt echt slecht dus er moest veel verf op het kost ongeveer 70 euro de liter en de motorruimte is 1,5 liter op gegaan en dan nog 1 liter blanke lak voor 20 euro de liter :p

dan meteen maar de volgende stappen nieuwe remleidingen,achteras,bezineleiding,extra tank en brandstof pomp.
[img]http://www.stour.nl/rtc/changing%20axis%202.jpg[/img]
[img]http://www.stour.nl/rtc/disc%20brake%202.jpg[/img]

de rest volgt binnenkort :D :D
Laatst gewijzigd door hans (ebs turbo) op zo 31 okt 2004 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik zie geen hitteschild om je turbo/uitlaat spruitstuk..

Dat is een redelijke must hoor!!!
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Continuez, continuez!!! >-)
Don't walk the grass... smoke it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Abel schreef:Ik zie geen hitteschild om je turbo/uitlaat spruitstuk..

Dat is een redelijke must hoor!!!
Dat onding heb ik ook niet. Om de startmotor is wel fijn. Ik was aan't denken om er wat frisse lucht overheen te leiden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Abel schreef:Ik zie geen hitteschild om je turbo/uitlaat spruitstuk..

Dat is een redelijke must hoor!!!
welnee man... ik rij ook zonder en ook zonder probs :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach laat iedereen dat voor zichzelf weten, als je ontsteking aan de andere kant zit is het al ietsie minder nodig.

@Ray, jij hebt nog ene stalen ergens ind e schuur liggen :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Alle slangen en andere dingen worden ook heet en verouderen gewoon veel sneller. Slangen worden heet, Niet siliconen slangen worden hard (denk aan remdruk bv.) Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is beter..
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

we hebben allemaal gelijk :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

dat ziet er nice uit :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nog ff over dat hitteschildje he... Dat je ontsteking en slangen affikken is tot daar aan toe, maar veel belangrijker: hoe hoger de temperatuur van het uitlaatspruitstuk en de turbo is, hoe meer vermogen! Je wil de gassen tot aan de turbo zo warm mogelijk houden, want dat is allemaal energie die de turbo weer terug in je blok kan stoppen. na de turbo moeten de gassen zo snel mogelijk weg, dus dan moeten ze juist snel afkoelen om in volume af te nemen.
Dus doe je het niet voor het behoud van je auto, doe het dan voor het vermogen! :wink:

P.S.: te koop gevraagd: turbo hitteschild voor een Ph.1 :D
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

ga door ga door :)

Altijd mooi zulke foto's
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Cool :)

Goed werk man :) Toppie.

Mooie foto's ook :D
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

oke, super, mooi werk!

Heb wel een paar vraagjes voor je, :)

Ik zie dat je een achteras hebt gezet van een turbo met schijven, heb je de remverdeler overgezet ?
Want weet eigenlijk niet of dit echt nodig is?

en die benzinetank, heb je die volledig overgezet ?
of kan je het extra reservoir er zo onder zetten?
op de originele zal ik zeggen.

succes nog met de verdere opmaaak!!
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

oh ja, ben gisteren bij ACT (EBS) geweest, die man van ginder wist me te vertellen dat als je een gt turbo cabrio hebt, van het type 1 (diegene die wij hebben) de prijzen die ze er een frankrijk voor geven tussen de 12500 en de 25000 € zouden liggen!

Dus, goed bijhouden zou ik zeggen!!
Ben ik ook van plan! :wink:
hans (ebs turbo)
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
Contacteer:

nou over dat hitteschild er zat er wel 1 op maar deze was gebroken en hing over mijn turbo heen en ik heb al meer gehoord dat die dingen nog weleens in de fik willen vliegen maar als iemand zon metalen schild weet te liggen houd ik me aanbevolen

over de remmen ik heb ook die remverdeler overgezet omdat ik anders niet goed uit kwam met mijn remleidingen en ik denk wel dat je hem nodig hebt zodat er genoeg druk wordt opgebouwd de tank heb ik ook in zijn geheel over gezet zo had ik geen problemen met dingen aanpassen enzo.
en ik ben nog wel van plan dit ding een tijdje te houden aangezien ik er al een half jaar mee bezig ben. (altijd mooi als je autotje veel waard is)

zo waar waren we gebleven
na de remmen kwam de kabelboom aan de beurt want die is ook geheel anders behalve de boom die door linkse chassis balk loopt.
[img]http://www.stour.nl/rtc/new%20wire%20diagram.jpg[/img]

ziet er dramatisch uit maar valt wel mee even goed opletten en het komt wel goed.
daarna proberen te starten en lopen meteen 1e keer :D :D

tip voor ebs rijders !!!!!!!!!!!!!
onder het voorspatbord zit een soort verstevigings stuk door ebs erop gezet maar bij de mijne was dat geheel blank staal dus zeer kwetsbaar voor roest

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_san ... nt%204.jpg[/img]

zo even nog een foto van mijn donor ik hoop niet dat iemand zijn geliefde 5je herkend maar hij is goed gebruikt dat verzeker ik je ik heb echt bijna alles van dit ding moeten gebruiken

[img]http://www.stour.nl/rtc/doei%20donor.jpg[/img]

het mooie was ik heb dat ding blind gekocht want ik wilde eigenlijk alleen de motor maar toen ik hem dus ophaalde bleek er dus een evo spoiler kit omheen te zitten wat nog in goede staat was op de voorbumper na
>-) >-) 8)
Laatst gewijzigd door hans (ebs turbo) op zo 31 okt 2004 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
hans (ebs turbo)
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
Contacteer:

zo nu spoilers erop passend maken
[img]http://www.stour.nl/rtc/rs%20front%202.jpg[/img]

daarna alles weer uitelkaar en de binnenkant klaar maken voor een oranje kleurtje alle gaatjes dichtlassen die over bleven naar verwijdering van de gts spoilers

[img]http://www.stour.nl/rtc/painted%20filler.jpg[/img]

haha 1e meeting en proefritje hij deed het perfect
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_first%20meeting.JPG[/img]

zo aangezien ik geen vette uitlaat kon vinden passend voor een r5 moest ik maar zelf iets verzinnen
dit leek me wel schattig staan in het midden onder mijn 5 :D :D
[img]http://www.stour.nl/rtc/ducati%20exhaust%202.jpg[/img]
met behulp van jl tuning is ie eronder gebouwd nog bedankt jeroen 8)
[img]http://www.stour.nl/rtc/ducati%20renault.jpg[/img]

Zo vast een voorproefje van mijn nieuwe interieur
[img]http://www.stour.nl/rtc/dash.jpg[/img]

zo nog steeds op zoek naar mooie verstelbare kuipstoelen voor in mijn 5je
Laatst gewijzigd door hans (ebs turbo) op zo 31 okt 2004 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ziet er goed uit jong, en dat in maar een half jaar?
Ik ken iemand die er 3 maanden over heeft gedaan om een blok om te leggen :lol: :wink:
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

die ducati pijpen zijn gaaf 8) 8)
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

hoe klinken die pijppen dan????
Ziet er wel onwijs gaaf uit :p :p :p !!!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Mooi zeg!! :p
Hoe kwam je op het idee??
En is dit je eerste Renault porject? Super!!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

:D dit zie ik graag :D
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_ducatiuitlaat.jpg[/img]

S 8) nder
hans (ebs turbo)
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
Contacteer:

gasten bedankt voor alle reacties ik had even motivatie nodig om weer verder te gaan.

even denken wat ik daarna ook alweer gedaan heb??
oh het interieur aanpassen want die radio zit op zon onnozele plaats origineel dus die moet naar boven en verwarmingspaneel naar beneden
[img]http://www.stour.nl/rtc/replacing%20radio.jpg[/img]

even beetje plakken zaggen polyesteren en plamuren en dat is ook weer gedaan


Op de meeting kwam ik op het idee om toch iets van een achterspoiler te willen, :D
en samen met een gast veban ging ik op zoek naar een passende spoiler dit werd een renault 19 spioler die ik nog een beetje moest aanpassen
[img]http://www.stour.nl/rtc/back%20with%20spoiler%202.jpg[/img]
zeer mooi gezicht al zeg ik het zelf :)

En toen kwam eindlijk na 2 maanden wachten mijn voorbumper binnen 8)

[img]http://www.stour.nl/rtc/rs%20front%202.jpg[/img]

Ik heb trouwens nog 1 probleem ik krijg mijn oliedruk meter niet aan de gang weet iemand hoe ik dit kan doormeten of zoiets
-de meter op het dashboard is goed
Laatst gewijzigd door hans (ebs turbo) op zo 31 okt 2004 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tazzman
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 14 mar 2003 12:49

Meer foto's! Meer! :D
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

mooi project... 8)
Diwwek
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 17:34
Locatie: Emmen

Ik vind het een heel mooi project en het gaat er heel mooi uitzien. Vooral die kleur oranje is erg gaaf ;) .


Alleen die voorbumper :-* Past totaal niet bij een Reno, kan je die niet aan een VW rijder verkopen ofzo. 8)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

erg leuk om te zien. Erg vet om te zien hoe snel iemand zijn auto totaal verandert in een strakke bak. Nog 1 tip, als je nou nog een keertje een GTT'tje koopt, zorg dan dat er niet zo'n lelijke evo-kint omheen geplakt zit :wink: :wink:

Heb je eigenlijk alles zelf gespoten ???
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
hans (ebs turbo)
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 21 apr 2003 18:30
Contacteer:

Ja ik heb alles zelf gespoten maar de buitenkant wordt wel door de spuiter gedaan (is toch een vak apart)
Ik vind zelf de evo sideskirts zeker wel vet alleen de voor en achterbumper wat minder dus die heb ik ook aangepast verder is dit mijn 1e renault projectje en dat evo kit had ik gewoon liggen van die donor ik heb ook nog wel een phase 1 setje wielkast verbreders liggen maar die zijn toch stuk minder bruut

als je goed kijkt heb ik ook in de achterskirt een stuk gaas geplaatst om het geheel te breken (komt minder massief over)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

vet projectje 8) . maar hans ik zag in wie is wie dat jij bij den bosch woont. als je je 5 cabrio af hebt, kun je (als je zin en tijd hebt) dan eens langs komen op de FNO (Friday Nightmeeting Oss). zie hier: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... start=3050
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Erg gaaf, kben benieuwd hoe dit er uit gaat komen te zien.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Plaats reactie