te koop gevraagd: elec raamkabel links voor
ik ben het zat om mijn deur iedere keer open te breken
ik heb een probleem. ik heb nu al vier keer meegemaakt dat ik mijn auto heb moeten openbreken omdat ik mijn deur met de hand op slot doe en dan mijn sleutel vergeet (in het contact).
nu denk ik aan een centraaal deurvergenelingssysteem. iemand een idee of dit zomaar erin kan en of dat moeilijk te installeren is??
ik heb een probleem. ik heb nu al vier keer meegemaakt dat ik mijn auto heb moeten openbreken omdat ik mijn deur met de hand op slot doe en dan mijn sleutel vergeet (in het contact).
nu denk ik aan een centraaal deurvergenelingssysteem. iemand een idee of dit zomaar erin kan en of dat moeilijk te installeren is??
Laatst gewijzigd door martin rs op za 10 mei 2003 21:10, 3 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Ja dat kan er zo maar in en nee dat is niet overdreven moeilijk.
Je moet wel alle deurbekleding er af slopen en kabels trekken.
Heb je soms niet alle sleutels aan 1 bos?
Je moet wel alle deurbekleding er af slopen en kabels trekken.
Heb je soms niet alle sleutels aan 1 bos?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Wat voor auto?
In principe stelt het weinig voor. Je moet motortjes (ook wel raamkabouters genoemd) inbouwen, deze aansluiten aan een ontvanger van je afstandsbediening, eventueel nog wat draadjes naar je knipperlichten en klaar... Stelt niet zo heel veel voor, volgens mij. Maar ik heb het zelf nog nooit gedaan.
In principe stelt het weinig voor. Je moet motortjes (ook wel raamkabouters genoemd) inbouwen, deze aansluiten aan een ontvanger van je afstandsbediening, eventueel nog wat draadjes naar je knipperlichten en klaar... Stelt niet zo heel veel voor, volgens mij. Maar ik heb het zelf nog nooit gedaan.
Valt best wel mee om te installeren, maar is toch een tijdrovend klusje, maaruh....
Voor iemand zoals jij blijkbaar een must!
Voor iemand zoals jij blijkbaar een must!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Wat wil je origineel renault of een systeempje van bv. conrad???
Bij die van conrad zitten de aansluit schemaŽs enz gewoon bij als je er een koopt. wat ze kosten zou ik na moeten kijken maar was rond de 100 euro of zo geloof ik.
Een origineel renault systeem zal wat moeilijker worden om dat niet iedereen alles compleet heeft liggen.
Gr.Frits
Bij die van conrad zitten de aansluit schemaŽs enz gewoon bij als je er een koopt. wat ze kosten zou ik na moeten kijken maar was rond de 100 euro of zo geloof ik.
Een origineel renault systeem zal wat moeilijker worden om dat niet iedereen alles compleet heeft liggen.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
neeheeMerijn schreef: Je moet motortjes (ook wel raamkabouters genoemd)
raamkabouters = kabouters voor ramen
slotkabouters = kabouters voor sloten
Marius heeft nog een set te koop.
Je kan ook jezelf afleren je deur met de hand op slot te doen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 23 apr 2003 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
hmm dus kan meerder erin. ja ik wil wat dat dit me niet meer gebeurt. afstandsbediening vertrouw ik eigelijk niet ben bang dat dan iemand het zomaar kan open maken.
het gaat om een renault 5 5deurs.
he net zo een middenconsole gescoord met twee radiovakken erin. dus elec ramen kunnen er nu ook mooi in.
iemand die zo een setje heeft vor ramen en ook de deuren???
het gaat om een renault 5 5deurs.
he net zo een middenconsole gescoord met twee radiovakken erin. dus elec ramen kunnen er nu ook mooi in.
iemand die zo een setje heeft vor ramen en ook de deuren???
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Je maakt zelf ook iedere keer de auto open, dat kan iemand anders ook...martin rs schreef:hmm dus kan meerder erin. ja ik wil wat dat dit me niet meer gebeurt. afstandsbediening vertrouw ik eigelijk niet ben bang dat dan iemand het zomaar kan open maken
Goedkoopst en het beste is jezelf dit gewoon afleren. Zo moeilijk kan het niet wezen toch.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
Ik heb 2 sleutelbossen, 1 voor mn auto, en 1 waar mn huissleutels enzo aanzitten. Ik heb ze altijd allebei bij me, en op die laatste zit een reserve sleutel van mn auto, als ik mn sleutel kwijt raak kan ik aktijd mn auto in, absoluut een aanrader.
Gr Bart
Gr Bart
Ik heb het zelf ook ingebouwd maar (nog) niet met suc6! Heb het allumaal perfect zitten d8 ik na een paar uur pielen, omdat het slot een beetje speling heeft! Als dat zo is is het echt niet zo snel gedaan!
1ste plaats waar ik hem had gemonteerd:
- zit ik in de auto eff testen... doet ut perfect! ga eff inde auto zitten deur dicht, krijg ik um niet meer open! het motortje zat achter die stang van de deurhendel!
2e plaats:
- achter die stang van de hendel. Nu had ik hem Perfect D8 ik!!! Kom ik bij de mc drive..... raampje open.... niet dus! GVD zit die k#t kabouter onder het raam! Ben ik in de regen uit moeten stappen voor mun Mc Rib menu!
(issie wel extra lekker!
)
scheint dat het wel kan maaja, waar... daar kan ik je nog steeds niet bij helpen!
1ste plaats waar ik hem had gemonteerd:
- zit ik in de auto eff testen... doet ut perfect! ga eff inde auto zitten deur dicht, krijg ik um niet meer open! het motortje zat achter die stang van de deurhendel!
2e plaats:
- achter die stang van de hendel. Nu had ik hem Perfect D8 ik!!! Kom ik bij de mc drive..... raampje open.... niet dus! GVD zit die k#t kabouter onder het raam! Ben ik in de regen uit moeten stappen voor mun Mc Rib menu!

scheint dat het wel kan maaja, waar... daar kan ik je nog steeds niet bij helpen!

Je moet een opelsysteem inbouwen!
In de kadett van me pa KUN je de deur niet met de hand op slot doen namelijk! Als je hem dan met de hand op slot doet, deur dicht gooit...klikt het knoppie weer omhoog en issie niet op slot. Moet dus met de sleutel 

Volgens mij kan die van mij ook niet met de hand dichtgedaan worden, pinnetje blijft gewoon straf omhoog staan, en tenzij je de boel wilt slopen, krijg je em niet naar beneden, dus moet het met de sleutel, EN DAS GEEN OPEL! 

Don't walk the grass... smoke it
Ow ja, dat was het... Ik haal die dingen altijd door elkaar, he. Ze zijn ook zo klein, die kabouters!Ploegah schreef:neeheeMerijn schreef: Je moet motortjes (ook wel raamkabouters genoemd)

Je moet de hendel (portieropener) open doen, de greep omhoog halen blabla (je weet wat ik probeer te bedoelen
) en dan het knopje indrukken, dan kan het wel
Duitsers zijn beveiligd hiertegen, of de constructie is zo dat dat niet kan
Die dingen inbouwen is heel simpel hoor, als je t hebt gekocht maak ik wel een foto van mn deur zodat je kan zien hoe ik het gemonteerd heb
Kheb Tesor-troep volgens mij, maar.........nog nooit problemen mee gehad 

Die dingen inbouwen is heel simpel hoor, als je t hebt gekocht maak ik wel een foto van mn deur zodat je kan zien hoe ik het gemonteerd heb

Mrtn = Maarten
-
Precies!! Je drukt toch ook gewoon op dat knopje zodat je sloten automatisch dicht gaanPloegah schreef:neeheeMerijn schreef: Je moet motortjes (ook wel raamkabouters genoemd)

de draad boom zit bij mij niet voorbereid. das ff minder. nu moet ik zo een ander kapje moteren voor de sensor van de afstandsbediening. maar dat zit in je dakkie. iemand een idee hoe je die draden netjes wegwerkt? das ff ellende. en hoe je je deur binnenkant er het beste afhaalt want das ook niet makkelijk bij mij.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tuurlijk wel de oplossingen staan hier boven.martin rs schreef:kom op helemaal niemand???
en abel pm!!!

Maar wat is er mis met een conrad setje? zit alles bij ook de draden die je nodig hebt. dus voor bereiding of niet maakt niet meer uit maar maakt het wel makkelijker.
Gr.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
conrad gids aanvragen en daar staat echt vanalles in. allemaal consumenten electronica.limburgio schreef:waar vind je die setjes van conrad en is dat met afstandfbediening erbij? (FM of infrarood)?
Ik zal straks ff het nummer op zoeken voor de gene die de gids nog niet hebben.
GR.Frits
is misschien makkelijker:
http://www.nl.conradcom.de
volg in het menu->Auto-hifi & auto-accessoires
->COMFORTUITRUSTING
->CENTRALE VERGRENDELINGSSYSTEMEN
suc6
http://www.nl.conradcom.de
volg in het menu->Auto-hifi & auto-accessoires
->COMFORTUITRUSTING
->CENTRALE VERGRENDELINGSSYSTEMEN
suc6
poe heb nu een hele draadboom ligen met de onderdelen alles erbij. is het nuhet beste om de draadboom uit mekaar te halen en dan de draden erin te leggen? en waar haal ik de stroom vandaan voor de elec. ruiten???
iemand nog tips voor me?
iemand nog tips voor me?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zeg misschien iets stoms maar ik zou de stroom van een van de geschakelde draden vanaf je slot halen. dus wanneer je de motor op contact zet kan je je ramen pas open doen. maar welke of wat moet je ff nameten met een multimeter.
Gr.Frits
Gr.Frits
he Bart bedankt voor het schema
nu heb ik het hele zooitje in de kamer liggen en getest.
maar in de deur krijgen lukt niet. ik heb de deurbinnenkant eraf. het mechanisme zit er nog maar ik zie geen mogelijkheid om de motor erop te krijgen.
iemand een idee hoe et moet? het mechanisme zijn twee lange witten kabelgeleiders en een deel waar je slinger aan zat. dat deel is een deel plasic en een deel metaal. bijna niet van mekaar af te krijgen.
iemand?
maar in de deur krijgen lukt niet. ik heb de deurbinnenkant eraf. het mechanisme zit er nog maar ik zie geen mogelijkheid om de motor erop te krijgen.
iemand een idee hoe et moet? het mechanisme zijn twee lange witten kabelgeleiders en een deel waar je slinger aan zat. dat deel is een deel plasic en een deel metaal. bijna niet van mekaar af te krijgen.
iemand?
-
Ik heb dit al eerder gedaan....martin rs schreef:he Bart bedankt voor het schema
iemand?
Als je wilt kun je me vanavond bellen hierover...
telnr via PM
Verder kan ik je nu alleen vertellen dat je raam een cm of 15-20 naar beneden moet en de je de bouten moet losdraaien waar dei witte kabel aan bevestigd zit. Dan kan et raam los en je de rest ameklijker kan monteren
zo ben er al achtert dat iek die witte dingen van een gtt erbij moet hebben want dezze passen niet. het zijn niet dezelfde tandwielen. das ff minder
hele mechanisme in de auto zelf uit mekaar gehaald maar dat wil niet passen. de motor tandwielen en die van de slinger zijn niet gelijk.
iemand toevallig die witte dingen over????
hele mechanisme in de auto zelf uit mekaar gehaald maar dat wil niet passen. de motor tandwielen en die van de slinger zijn niet gelijk.
iemand toevallig die witte dingen over????