Zoals de topic naam al zegt ben ik benieuwd of deze ook verkrijgbaar zijn van een betere kwaliteit dan org.
Heb nu dus weer een lekkende pakking terwijl ik hem 5 maanden geleden al heb vervangen. We hadden de hoeken al verstevigd met wat extra vloeibare pakking, maar helaas. Hij lekt nu weer op een hoek.
Ok, wie helpt me aan een adresje?
En wie kan me helpen met het vinden van een oorzaak, waar kan dat nu toch elke keer van komen?
edit] typgeit
[clio16V] Versterkte klepdeksel pakking
Ja dat vraag ik me ook wel eens af......
Ach als je het allemaal org. laat dan blijft het langer heel, ik vond org. niet voldoende.......
Het stomme is dat ik eigenlijk een zeer rustige rijder ben. Rij zelde veels te hard.
Maar wie helpt me opweg?

Ach als je het allemaal org. laat dan blijft het langer heel, ik vond org. niet voldoende.......
Het stomme is dat ik eigenlijk een zeer rustige rijder ben. Rij zelde veels te hard.
Maar wie helpt me opweg?
Misschien is deksel wat krom, even laten vlakken? Denk nl dat het niet zozeer een prob is van een te dunnen/ zwakke pakking.
Die druk kan ook een optie zijn, je oliepeil staat niet overdreven hoog oid? Ketting is zo sterk als de zwakste schakel dus kan het best zijn dat ie em daar er doorheen drukt...
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
kleppendeksel wel in goede volgarde vastgedraaid?(binnen naar buiten)
en met het juiste aantel NM's?
en met het juiste aantel NM's?
Olie peil is gewoon goed +/- 90% Ik vul nooit tot de rand.
Tja de zwakste schakel is ben ik bang bij mij dus die pakking.
Dat is ook volgens mij de enige pakking die nog org. renault is........
Maar er is toch vast wel iets beters te krijgen??????
Tja de zwakste schakel is ben ik bang bij mij dus die pakking.
Dat is ook volgens mij de enige pakking die nog org. renault is........
Maar er is toch vast wel iets beters te krijgen??????
Alles is gemonteerd volgens het boekje.r5alpine-turbo schreef:kleppendeksel wel in goede volgarde vastgedraaid?(binnen naar buiten)
en met het juiste aantel NM's?
dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik had vorige keer al gebelt naar een GOEDE daeler waar ze er wel wat vanaf weten. Maar die zei precies het zelfde als mijn boek..
edit] ben lekker bezig... fout op fout....
Laatst gewijzigd door Mickael op do 24 apr 2003 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Is een bekend probleem bij een 16v is niets aan te doen volgens mij. het enige wat kan helpen is de rubberdingen in je bougieschacht vervangen maar een oplossing is het niet.Arie16v schreef:lekt ie naar buiten of naar binnen, ik zit dus met het probleem dat mn bougieschacht regelmatig vol zit met olie...
Zeeuw heeft er laatst een leuk stukje over geschreven volgens mij. kan het alleen ff niet vinden.
Gr.FRits
Project: GTT Blue Sport
[quote="Frits
Is een bekend probleem bij een 16v is niets aan te doen volgens mij. het enige wat kan helpen is de rubberdingen in je bougieschacht vervangen maar een oplossing is het niet.
Gr.FRits[/quote]
Is echt wel wat aan te doen, alleen is het vaak de moeite niet waard, want na een paar maanden kan je opnieuw beginnen.
Dus zolang het niet te veel is gewoon blijven rijden. Ander vervangen, want het wordt wel steeds erger.
Maar bij lekt ie naar buiten op het uitlaatspruitstuk en daar zit ik niet op te wachten. Als ie er helemaal tussen springt ligt het op het struitstuk met alle gevolgen van dien.
Is een bekend probleem bij een 16v is niets aan te doen volgens mij. het enige wat kan helpen is de rubberdingen in je bougieschacht vervangen maar een oplossing is het niet.
Gr.FRits[/quote]

Is echt wel wat aan te doen, alleen is het vaak de moeite niet waard, want na een paar maanden kan je opnieuw beginnen.
Dus zolang het niet te veel is gewoon blijven rijden. Ander vervangen, want het wordt wel steeds erger.
Maar bij lekt ie naar buiten op het uitlaatspruitstuk en daar zit ik niet op te wachten. Als ie er helemaal tussen springt ligt het op het struitstuk met alle gevolgen van dien.
Dikke lekkage op je spruitstuk is zeker niet goed te doen. Tja, zou zeggen bel Achterberg eens voor wat info, nooit geschoten is altijd mis. Wellicht heeft hij een ideetje voor je.
Ik ben er ook eens achteraan geweest en er is dus niks sterkers te krijgen, heb toen 10 tuners aan de lijn gehad waar onder Raepers en Achterberg.Mickael schreef:heb ik al gedaan, maar op een of andere manier kom ik er bij die man nooit uit.
Heb geen vertrouwen in wat hij zegt... (is in het verleden redelijk beschadigd)
maar iid ik zal eens wat tuners proberen.
Als het vaak gebeurd is er toch iets niet goed, maar wat?
Bij mij knalde regelmatig de nokkenaskeerring eruit, tja waardoor komt dat...
Ik denk dat of kleppendeksel lichtjes krom is -> ander dekseltje proberen/ deksel laten vlakken.
Sludge (robert) in de carterontluchting, daardoor gaatie ook olie eruit gooien, dacht overigens dat dat vaak alleen bij Turbo motoren voorkwam maar weet dat dus niet zeker. Misschien verklaart dat ook de hoge oliedruk.
Ik denk dat of kleppendeksel lichtjes krom is -> ander dekseltje proberen/ deksel laten vlakken.
Sludge (robert) in de carterontluchting, daardoor gaatie ook olie eruit gooien, dacht overigens dat dat vaak alleen bij Turbo motoren voorkwam maar weet dat dus niet zeker. Misschien verklaart dat ook de hoge oliedruk.
de carterontluchting heb ik net ff nagekeken maar die is schoon.
Het gebeurt niet echt heel vaak maar 2 x in 1,5 jaar tijd en +/- 25000km vind ik toch wel veel.
Ik zal eens proberen bij een franse tuner die ook in clio's doet.
Als ik daar wat boeiends te horen krijg post ik het hier nog wel.
Morgen bel ik degene die dit blok heeft gedaan, misschien dat hij iets weet of een vermoeden heeft waar het door kan komen.
iig bedankt voor de info
Het gebeurt niet echt heel vaak maar 2 x in 1,5 jaar tijd en +/- 25000km vind ik toch wel veel.
Ik zal eens proberen bij een franse tuner die ook in clio's doet.
Als ik daar wat boeiends te horen krijg post ik het hier nog wel.
Morgen bel ik degene die dit blok heeft gedaan, misschien dat hij iets weet of een vermoeden heeft waar het door kan komen.
iig bedankt voor de info
Ben ondertussen nog geen stap verder
Vraagje: Als ik nu de bouten van het kleppendeksel harder vast draai dan voorgeschreven, waar loop ik dan kans op?
Er is vast wel een rede dat ze maar met een bepaalde kracht mogen worden aangedraaid, maar waarom?

Vraagje: Als ik nu de bouten van het kleppendeksel harder vast draai dan voorgeschreven, waar loop ik dan kans op?
Er is vast wel een rede dat ze maar met een bepaalde kracht mogen worden aangedraaid, maar waarom?
Vaak is het moment waarop je de bout moet vastdraaien 90% van de totale treksterkte. je mag dus niet boven de 100% uitkomen, want anders is officieel de bout niet meer bruikbaar.
hier zijn tabellen voor over hoevast je welke bout mag aandraaien. heeft met de maat en de kwaliteit te maken. (8.8 of 10.9 of 12.9)
hier zijn tabellen voor over hoevast je welke bout mag aandraaien. heeft met de maat en de kwaliteit te maken. (8.8 of 10.9 of 12.9)
Clio 16V=Alive again!
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Die bouten werken bij op twee manieren. Bij sommige motoren trek je ze bij het goeie moment gewoon goed op spanning. Deze spanning ligt dan onder de spanning waarbij de bout permanent vervormd. De bout vervormd nu dus alleen onder spanning en kun je meerdere keren gebruiken. Over dit moment heen gaan is niet aan te raden met de originele bout.
Bij andere motoren is het aandraaimoment hoger dan het moment waarbij permanente vervorming optreedt. Deze bouten kan je dus maar een keer gebruiken, vervolgens elke keer nieuwe... Als je deze veel verder aandraait kun je echt problemen krijgen...
Gijs
Bij andere motoren is het aandraaimoment hoger dan het moment waarbij permanente vervorming optreedt. Deze bouten kan je dus maar een keer gebruiken, vervolgens elke keer nieuwe... Als je deze veel verder aandraait kun je echt problemen krijgen...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
die boutjes draai je natuurlijk wel in een zacht materiaal(aluminium).dat lijkt me de zwakste schakel.
je draait eerder het draad dol dan dat je die bout vervormd omdat die van een harder materiaal is(staal)
je draait eerder het draad dol dan dat je die bout vervormd omdat die van een harder materiaal is(staal)