Ik heb afgelopen vrijdag een GT Turbo phase I gekocht en zit met een probleem waar het boek "vraagbaak Renault 5" geen antwoord op geeft.
Het probleem is dat er een slang van ongeveer 1 meter uit mijn solex-carborateur loopt....die nergens naar toe gaat. Er komt niks uit, en er word ook niks aangezogen. Ik kan wel gewoon rijden....WAAR dient die slang dan voor???? mist er ergens soms iets?
En de kleppen in de luchtfilterpot zitten dichtgebonden? Ik begrijp tot op heden niet waarom en wil het geheel terugbrengen naar de originele staat, maar weet niet wat de originele staat is...Ik heb de indruk dat er een andere pot op zit, maar durf dat als niet-kenner niet te beweren.
Kan iemand me hier misschien mee helpen?
Groeten, Dennis
[R5GTT]Losliggende carborateurslang + Luchtfilterpot
-
- Contacteer:
Heey dennis leuk da je op het forum komt kijken stel je ook even voor op in het wie is wie topic.
en sorry op je vraag weet IK geen antwoord maar da zal iemand anders met een GTT wel weten
en sorry op je vraag weet IK geen antwoord maar da zal iemand anders met een GTT wel weten
Dat is de overstort van de carb. Gewoon naar beneden leiden aan de kant waar niet je uitlaat zit.WieBenJij schreef:Het probleem is dat er een slang van ongeveer 1 meter uit mijn solex-carborateur loopt....die nergens naar toe gaat. Er komt niks uit, en er word ook niks aangezogen. Ik kan wel gewoon rijden....WAAR dient die slang dan voor???? mist er ergens soms iets?
Normaal zit daar twee standen op. Hij zuigt lucht aan boven de interkoeler of hij zuigt (warme)lucht aan d.m.v. een slang bij je hitteschild. Dat is dus de winterstand.En de kleppen in de luchtfilterpot zitten dichtgebonden? Ik begrijp tot op heden niet waarom en wil het geheel terugbrengen naar de originele staat, maar weet niet wat de originele staat is...Ik heb de indruk dat er een andere pot op zit, maar durf dat als niet-kenner niet te beweren.
S

Hee Sander,
ok thanks, dus die slang kan geen kwaad. Gewoon laten hangen dus.
Nog even over die filterpot: er komt er 1 uit de intercooler ja, en de slang die van het hitteschild moet komen ontbrak....(daardoor had ik in de cockpit overigens ook geen verwarming)....die slang loopt nu wel van het hitteschild naar filterpot. Maar de klep is dichtgebonden...is dit dan de bedoeling om de lucht uit de intercooler te halen of moet de klep juist open?
Misschien moet ik eens bij een originele klep gaan kijken, want waarom zou je een winterstand willen hebben. Als ik beide slangen aansluit en de klep openlaat, dan regelt het "kleppenhuis" de aanvoer van lucht toch zelf?
Alvast bedankt voor je antwoorden,
Groeten, Dennis
ok thanks, dus die slang kan geen kwaad. Gewoon laten hangen dus.
Nog even over die filterpot: er komt er 1 uit de intercooler ja, en de slang die van het hitteschild moet komen ontbrak....(daardoor had ik in de cockpit overigens ook geen verwarming)....die slang loopt nu wel van het hitteschild naar filterpot. Maar de klep is dichtgebonden...is dit dan de bedoeling om de lucht uit de intercooler te halen of moet de klep juist open?
Misschien moet ik eens bij een originele klep gaan kijken, want waarom zou je een winterstand willen hebben. Als ik beide slangen aansluit en de klep openlaat, dan regelt het "kleppenhuis" de aanvoer van lucht toch zelf?
Groeten, Dennis
Die klep zorgt ervoor dat je in eerste instantie warme lucht vanaf de motor aanzuigt. Bij een bepaalde temp. zal die klep opengaan waardoor er koude lucht aangezogen gaat worden. Die klep wordt vaak in de "koude" stand vastgezet zoals bij jou omdat het bij een GT juist een kunst is om zo koud mogelijke lucht binnen te halen. Dus om te voorkomen dat die klep ooit vast komt te zitten in de warme stand wordt deze vaak vastgezet.WieBenJij schreef: Nog even over die filterpot: er komt er 1 uit de intercooler ja, en de slang die van het hitteschild moet komen ontbrak....(daardoor had ik in de cockpit overigens ook geen verwarming)....die slang loopt nu wel van het hitteschild naar filterpot. Maar de klep is dichtgebonden...is dit dan de bedoeling om de lucht uit de intercooler te halen of moet de klep juist open?
Groeten, Dennis
Dit heeft niets met de verwarming in je auto te maken.WieBenJij schreef:Nog even over die filterpot: er komt er 1 uit de intercooler ja, en de slang die van het hitteschild moet komen ontbrak....(daardoor had ik in de cockpit overigens ook geen verwarming)
-
- Moderator
- Car: MB
er komt toch helemaal geen slang van het hittechild ??!!?? En die slang aan de achterzijde van je luchtbak (zit er een beetje stof achtig uit en is zo'n 2 a 3 cm in doorsnede), dat is niet erg als die los hangtRudo schreef:Dit heeft niets met de verwarming in je auto te maken.WieBenJij schreef:Nog even over die filterpot: er komt er 1 uit de intercooler ja, en de slang die van het hitteschild moet komen ontbrak....(daardoor had ik in de cockpit overigens ook geen verwarming)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Als het in de auto niet warm wordt, is waarschijnlijk je kachelradiateur niet aangesloten, ivm met lekkage, een lekke kachelradiateur dus.
De slangen die op je kachelrad. komen worden dan vaak doorgelust, iets wat je zo kan zien.
Succes met vervangen als dit het geval is
De slangen die op je kachelrad. komen worden dan vaak doorgelust, iets wat je zo kan zien.
Succes met vervangen als dit het geval is

Mrtn = Maarten