[Clio16V] Bak kapot

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Ollie

Ik ga deze week eens bij de onderdelenboer langs voor een prijsopgaven...kan ik alvast schrikken van de totaalkosten :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ollie schreef:Hoogstwaarschijnlijk is mijn bak naar de haaien en moet er dus een andere in? Nu kan ik uiteraard mijn bak laten reviseren, maar zijn er ook andere mogelijkheden wat betreft bakken die voordelen opleveren? En aangezien mijn motor er dan toch uit moet, is er natuurlijk de mogelijkheid om allerlei andere dingen aan te passen/te vervangen. Iemand daarover ideetjes of tips...zonder dat het natuurlijk een vermogen gaat kosten :wink:
Alles is welkom... :D
Als je je bak wilt laten reviseren bij Reinier (Cannonballman), doe dat dan vooral via mij! :D
Ollie

Merijn schreef:
Ollie schreef:Hoogstwaarschijnlijk is mijn bak naar de haaien en moet er dus een andere in? Nu kan ik uiteraard mijn bak laten reviseren, maar zijn er ook andere mogelijkheden wat betreft bakken die voordelen opleveren? En aangezien mijn motor er dan toch uit moet, is er natuurlijk de mogelijkheid om allerlei andere dingen aan te passen/te vervangen. Iemand daarover ideetjes of tips...zonder dat het natuurlijk een vermogen gaat kosten :wink:
Als je je bak wilt laten reviseren bij Reinier (Cannonballman), doe dat dan vooral via mij! :D
Enne, krijg je provisie per aangeleverde klant :p
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:
krijg je zeker korting bij hem??:lol:
Merijn
Über-Spammer

Zoiets, ja... :)
Ollie

Ik zal zeggen dat ik via jou kom en dan hou ik die korting zelf, ben ik iets minder geld kwijt :lol:
Merijn
Über-Spammer

heheh... Ik zal het 'm effe PM'en. ;)
Ollie

Ik was je toch voor, ik had hem al een pm gestuurd, dus jammer Merijn :p
Ollie

Maar goed, verder mensen met tips of leuke ideetjes ofzo? :D
RO 16v

Merijn schreef:Als je niet van plan bent je blok op te fokken, dan zou ik gewoon voor een originele Valeo (Renault) koppelingsset gaan.
Ook is je blok opgefokt dan kan je gewoon met orgineel blijven rijden.

Tip: plaats een extra baksteun van de R19 deze komt onder je bak op het subframe te zitten, het zorgt ervoor dat het strakker schakeld en dat de pook niet meer uit de versnellingen kan schieten, nadeel je voelt wat meer trillingen in de auto.
RO 16v

Frits schreef:
Ollie schreef:
gille schreef:vermits je een Limburger bent,zou ik eens bellen met Benny Raepers(ST-TRUIDEN)003211/683139,maar je kan hem alleen bellen op donderdag
Die naam zegt me niks...wat doe ie...wat heeft ie?
is een tuner met veel kennis als ik gille mag geloven. :wink:

verder ook geen ervaring mee.

en wat is verder st truiden of hilvarenbeek?? kan je dus kiezen.

Gr. Frits
Reapers is een 10 fout van Achterberg, dus vele malen beter.
Abel
Über-Spammer

deze bied een bak aan voor 200 euro

KLIK

:)
Ollie

Klinkt in principe niet slecht, maar blok + bak hebben 148.000 gelopen, dus grote kans dat die bak ook zijn beste tijd gehad heeft, toch?!
En Groningen? Jeetje, weet je niet iets wat nog verder weg is :wink: :p
Abel
Über-Spammer

tja niet zeuren he.. als je de pesos over hebt haal je het gewoon bij de dichtst bij zijnde ;)
Merijn
Über-Spammer

Ik zou voor zekergeid gaan en je bak laten reviseren. Dan weet je precies waar je aan toe bent, maar helaas wel wat duurder uit, vrees ik.

Wel vervelend na die probleemloze tijd met je 'S'. :(
Ollie

Abel schreef:tja niet zeuren he.. als je de pesos over hebt haal je het gewoon bij de dichtst bij zijnde ;)
Ik had het geld liever aan wat andere dingen uitgegeven dan aan de bak hoor! Maar in dit topic wil ik ook gewoon ff informeren wat er zoal mogelijk is enzo.
Ollie

Merijn schreef:Ik zou voor zekergeid gaan en je bak laten reviseren. Dan weet je precies waar je aan toe bent, maar helaas wel wat duurder uit, vrees ik.

Wel vervelend na die probleemloze tijd met je 'S'. :(
Ja, in principe is reviseren de beste optie, maar misschien een bak van een andere auto, die wat extra's oplevert ofzo.
En in die korte tijd dat ik die S gehad heb, is daar toch ook genoeg geld in gaan zitten helaas maar waar. Maarja, daar hou je toch enigszins rekening mee als je een auto op leeftijd rijdt, toch!?
Ollie

Na vandaag de motorsteunen bekeken te hebben enzo, moet ik helaas constateren dat zover mijn kennis reikt, het toch echt de versnellingsbak is die naar de haaien is :( :evil: :(
Hij blijft gewoon uit de drie springen...en als je de pook probeert tegen te houden, dan wordt ie gewoon uit de versnelling gedrukt. Ik ben nu dus heel erg aan het balen! Zijn altijd dure grapjes zoiets!
Dus als iemand nog een goede bak weet te liggen, hoor ik het graag. Anders ff sparen voor de revisie!
marco

en up , kom op mensen niemand die een bak heeft liggen van een 16v voor een leuk prijsje???
help ollie ff , die jongen wil weer clio power hebben onder zijn kont :D :D :wink:

greetz marco
Tom
Moderator
Car: MB

bel veban rijswijk eens (070-3909903 en vragen naar Henk)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ollie

Na vandaag ff langs geweest te zijn bij een monteur voor meer info over de versnellingsbak, die dus echt naar de klote is :( , gebeurde het volgende op de terugweg (totale afstand ca. 1 km van mijn huis). Ik sta op een kruising bij het verkeerslicht en opeens slaat de motor af. Ik proberen te starten, startmotor draait, hele blok lijkt te rammelen, maar aanspringen ho maar! Paar keer geprobeerd, toen alleen nog maar een KLIK bij het proberen te starten :evil: . Stroom is er gewoon, dat doet het allemaal. Ik sta dus nu echt te koken en te balen, sta op het punt om dat ding in onderdelen te gaan verkopen :evil: :( :evil:
gille
Contacteer:

Ollie schreef:Na vandaag ff langs geweest te zijn bij een monteur voor meer info over de versnellingsbak, die dus echt naar de klote is :( , gebeurde het volgende op de terugweg (totale afstand ca. 1 km van mijn huis). Ik sta op een kruising bij het verkeerslicht en opeens slaat de motor af. Ik proberen te starten, startmotor draait, hele blok lijkt te rammelen, maar aanspringen ho maar! Paar keer geprobeerd, toen alleen nog maar een KLIK bij het proberen te starten :evil: . Stroom is er gewoon, dat doet het allemaal. Ik sta dus nu echt te koken en te balen, sta op het punt om dat ding in onderdelen te gaan verkopen :evil: :( :evil:
startmotor of relais er van stuk,battery kan ook,maar ik kan zo nog veel zaken opnoemen he,of onstekingsunit(bobijn) stuk en van te lang demareren de battery plat.tja iets meer info ,heb je onsteking ,ben je zeker datg ie benzine krijgt????
Ollie

Heb er niet meer naar gekeken vanavond...was blij dat ik hem thuis weer voor de deur gekregen heb.
Accu functioneert in ieder geval nog. Zal benzinetoevoer en bobine eens checken. Waar vind ik het relais van de startmotor dan? Zie zelf al het doemscenario van een gaknapte distributieriem en kromme kleppen :(
gille
Contacteer:

Ollie schreef:Heb er niet meer naar gekeken vanavond...was blij dat ik hem thuis weer voor de deur gekregen heb.
Accu functioneert in ieder geval nog. Zal benzinetoevoer en bobine eens checken. Waar vind ik het relais van de startmotor dan? Zie zelf al het doemscenario van een gaknapte distributieriem en kromme kleppen :(
weet nie waar die zit bij die clio's,maar dat doemscenario zou ik toch maar ff checken,want tja het wijst er wel op wa ik lees ,maar checken is weten he suc6
Ollie

dan wordt de realiteit nog eens zo klote, nu je zegt dat mijn doemscenario wel eens zou kunnen klopen! Klinkt dit ernaar dan, als ik dit zo vertel?
gille
Contacteer:

Ollie schreef:dan wordt de realiteit nog eens zo klote, nu je zegt dat mijn doemscenario wel eens zou kunnen klopen! Klinkt dit ernaar dan, als ik dit zo vertel?
tja,50%
Abel
Über-Spammer

kijken, je weet het binnen 5 minuten waarschijnlijk :(
Merijn
Über-Spammer

Sterkte, Ollie... :(
Ollie

Zou op dit moment het liefste van die strontbak af willen :evil:
Ollie

Ga vrijdag met Michel hier van het forum ff kijken wat er aan de hand is.
Kom net trouwens nog een advertentie tegen van hans, met website http://www.freehans.com. Die maar eens bellen wat ie allemaal nog heeft liggen, zag een versnellingsbak staan voor 200 euro en eventueel een startmotor ofzo, mits natuurlijk de distr. riem en kop nog in orde is.
Zie het wel weer ff zitten, zie alleen ontzettend op tegen de reparatie. Heb zoiets nog nooit zelf gedaan, maar hoop er natuurlijk uit te komen met hulp.
Maar in die korte tijd dat ik hem heb, ben ik er zo aan gehecht geraakt, het is gewoon fun om dat ding te rijden en dat wil ik zo snel mogelijk ook weer kunnen doen!
Patrick L.

ja, het is allemaal k.t, hier wordt je niet blij van. Als ik kan helpendoe ik dat, eerst ruimte creeren in de garage voordat er een auto in past, staat nu nog vol met verhuisdozen :(
Anonymous

Ploegah schreef:denk er goed over na of je nog met deze auto verder wil gaan.

Dat klinkt heel zwaar en serieus, maar ik had in december een kapotte bak. Toen had ik hem vervangen voor een gerevisserd exemplaar (met koppeling en distributie riem a 1800 euro), drie maanden later is me clio overleden.

Nu later bedenk ik me dat ik hem op dat moment had moeten wegdoen.

Ik zeg niet dat dat bij jou ook het geval is maar denk er goed over na, want je krijgt het geld er nooit meer voor terug.
....
Merijn
Über-Spammer

Misschien wijze woorden van Paul. Laat voordat je aan grote ingrepen begint goed nakijken of je carrosserie het nog wel waard is, hoe je motor eraan toe is (ff ervan uitgaande dat je distributieriem niet is geknapt) en laat iemand gewoon objectief naar je auto kijken.

Misschien is de optie die Ploegah voorstelt wel de beste voor jou auto. Misschien niet, maar als je het niet bekijkt of laat bekijken weet je het niet en sta je straks met nog meer problemen en nog minder auto te kijken. Zo erg klote zijn... Ik heb het, evenals Paul, al eens meegemaakt.
Anonymous

precies.

het is 1 keer klote, de volgende keer zwaar klote en de derde keer kunnen ze je opnemen ofzo. (ik heb het maar twee keer meegemaakt, en misschien is dit voor jou je de eerste)
Ollie

Klinkt zeker allemaal als wijze woorden, maar laten we eerlijk zijn...wat kun je voor mijn auto op dit moment vragen, 3x niks toch?! :(
Een oude oude rijden is bijna altijd zonde van je geld, ja toch. Dat geld wat je er in stopt, zei je nooit meer terug.
Zoals gezegd hoop ik vrijdag van Michel een objectieve mening over de staat van de auto te krijgen en dan beslissen we wel. In onderdelen verkopen zal nu ook wel geen optie zijn, daar er de laatste tijd zoveel in onderdelen verkocht zijn, dat iedereen wel voorzien is lijkt me. Dus dan heb ik een dikke vette afschrijving in 3 maanden tijd! :(
Plaats reactie