[Clio16V]thermostaat

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
clio_16_klapper
Contacteer:

Wat een gekloot zeg ik was de clio vanavond echt even meer dan zat. Wacht ik zal het ff uitleggen.
Mijn water tempratuur kwam nooit echt lekker op zijn tempratuur. Nou dat was wel makkelijk op te lossen even een nieuwe thermostaat erin zetten. Dus ik vorige week een niewe themrostaat op gehaald 12€, dus dat scheelde weer, niet zo duur. Nou vanavond zou ik dat dan doen, leek niet zo moeilijk. Aangezien ik toch de thermostaat ging vervangen dacht ik dan kan ik net zo goed al het koelvloeistof er maar ff uithalen en nieuwe in doen. dus ik eerst maar de dop van het expansie vat eraf en daarna de onluchtings nippel eraf. En vervolgens kon de onderste slang van de radiator eraf. Jemig wat een gekloot zeg om die slang los te krijgen want je kan er ook zo lekker bij als je geen brug hebt. maar uiteidelijk toch gelukt. Ik had een emmer onder de auto staan om het op te vangen maar daar ging verdomd ook nog wat naast (geeft niet toch op pakeerplek naast huis). En toen dacht ik het moeilijkste gehad te hebben maar dat viel ff tegen. Ik wou met mijn torx zet het huis om de thermostaat los maken (3 bouten als ik dat goed had), nou ik begon met 1 die zat wel heeeeeel vast en de 2 ook maar de 3 ging wel los, en toen kwam het. Ik weer 1 van de andere 2 proberen en wat denk je torx bout stuk gedraaid :D :) :evil: :evil: :evil: :evil: :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( . niet afgeknapt maar de kop van de torx bout rond. jemig wat was ik het zat. Maar nu is mijn vraag ik kan dat nu toch wel uit boren toch of heeft iemand een andere oplossing want dan hoor ik dat graag.

En het was al zo een rot passen want de mooie renault cross auto ging de 1ste cross ook al stuk.
Tom
Moderator
Car: MB

misschien moet je eens 5 torxŽjes los draaien :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio_16_klapper
Contacteer:

ik dacht dat 3 genoeg was. maar ik zal morgen eens ff kijken. Maar ja 1 torx is nog steed naar de kote
Menno

met een staalbijteltje lostikken.
rev it like a rental
Tom
Moderator
Car: MB

3 is zeker niet genoeg. Hij zit namelijk zeker weten vast (volgens Rob :D )met 5 torxen van maat 40. Daarna švaltš ie er zo af.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio_16_klapper
Contacteer:

Dan haal de ander twee er ook wel uit :D . en zal dan eens kijken wat die verrotte doet.
clio_16_klapper
Contacteer:

Het is toch allemaal gelukt. ik heb alle bouten los kunnen krijgen. Morgen koelvloeistof erin en dan is het weer klaar. Dus het viel toch nog wel mee (gelukkig maar)
Plaats reactie