uitlaat brult te hard
-
Het lijkt me erg sterk dat een agent zo kan bepalen wat te hard is ja of nee. En zeker als het net op de grens tussen goed/te hard zit, zou de agent wel een meting moeten verrichten voor hij een conclusie kan trekken. Ik zal er eens navraag naar doen en ben benieuwd hoe het nou ècht zit.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
en als je dan toch genaaid wordt moet je ook gekust worden. toch ??Maik (WOOFER) schreef:LoL
je word genaait waar je bij staat..
mzzz matig...
Het is echt een flauwe streek om voor zoiets een prent te schrijven.
Hij heeft er waarschijnlijk meer papierwerk aan dan dat die boete opleverd dus ik zou zeggen gooi er 80centen tegenaan voor een postzegeltje en schrijven dat bezwaarschrift.
Raar.
Ik weet bijna zeker dat mijn 19 wel meer geluid maakt. Daar heeft laatst nog een gast van de RDW in gereden voor de steek proef.
Hij zei alleen van: mooi geluid zit er in.
Ik zal een mooi briefje terug sturen.
Ik weet bijna zeker dat mijn 19 wel meer geluid maakt. Daar heeft laatst nog een gast van de RDW in gereden voor de steek proef.
Hij zei alleen van: mooi geluid zit er in.
Ik zal een mooi briefje terug sturen.
-
Voor 86 pleuro kan je best wat papier verbruiken hoor....R5GTE schreef:.
Hij heeft er waarschijnlijk meer papierwerk aan dan dat die boete opleverd
Ook bij de tuftufclub kreeg ik trouwens te horen dat het dus wel kan dat hij die boete schreef.....

-
- Contacteer:
Je zou haast gaan denken dat het Robocop is, want die kan dat wel...RO 16v schreef:Nog een keertje dan. GEEN METING GEEN BEKEURING. Als de agent geen cijfertjes heeft hoe weet hij dan dat de uitlaat teveel geluid maakt, op zijn gehoor afgaan.Die agenten van tegenwoordig denken dat ze beter zijn dan de meetapparaten. :-*
Tja mensen, ik schrijf de info op nl.wetgeving niet voor Jan l#l op he?!

-
Oke, weer even een ouwe koei uit de sloot halen....
Na een bezwaarschrift gestuurd te hebben, daarop antwoord gekregen te hebben kreeg mijn broertje (want die reed dus in mijn auto) uiteindelijk 8 april de mogelijkheid gehoord te worden bij de rechtbank te breda.
Daar stonden we echter na een minuut of 5 weer buiten, die kerel was onverbiddelijk en had overduidelijk een hekel aan auto's
De boete zou wel van 87 naar 56 euro teruggebracht worden.
Nu kreeg hij echter dit weekend weer een brief in de bus, met dit keer wat beter bericht, hier een quote van het belangrijkste stuk:
Marcel
Na een bezwaarschrift gestuurd te hebben, daarop antwoord gekregen te hebben kreeg mijn broertje (want die reed dus in mijn auto) uiteindelijk 8 april de mogelijkheid gehoord te worden bij de rechtbank te breda.
Daar stonden we echter na een minuut of 5 weer buiten, die kerel was onverbiddelijk en had overduidelijk een hekel aan auto's

Nu kreeg hij echter dit weekend weer een brief in de bus, met dit keer wat beter bericht, hier een quote van het belangrijkste stuk:
...And Justice for All....officier van justitie schreef: De officier van jusitie overweegt het navolgende;
In casu gaat het om de inrichting van het voertuig.
Ingevolge artikel 5.2.11.5 mogen personenauto's in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voeruig is vermeld in het kentekenregister, vermeerder met 2dB(a). Het geluidsniveau van de uitlaat wordt vastgesteld op een door onze Minister en Onze Minister VROM tezamen aangegewezen wijze. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Het valt voor de politie in casu dus niet eenvoudig vast te stellen af aan die overschrijding van het geluidsniveau wordt voldaan cq met 2dB(A) wordt overschreden.
Invordering van het kenteken op basis van artikelen 60WVW1994 en 39 Kentekenreglement is dan aan de orde. De politie stuurt dan het kentekenbewijs door naar Rijksdienst voor het Wegverkeer te Veendam die het betreffende voertuig voor een keuring oproept.
Er is in dit geval niet overeenkomstig het hierboven vermeldene gehandeld. Op grond daarvan kan de beschikking derhalve niet langer in stand gehouden worden.
De officier van justitie vernietigt daarom de beschiking.
Marcel
Tja lullig voor je...
Ik vind het toch al erg irritand dat sommige auto's wel heel veel lawaai maken. Dus van mij mogen ze iedereen een bekeuring geven vanwege te veel lawaai die echt heeel veel geluid produceerd. Ik erger me bont en blauw aan zo'n gast hier in de straat..
Niet tegen jouw bedoelt, maar ik vind Lawaai een vervuiling.
Ik vind het toch al erg irritand dat sommige auto's wel heel veel lawaai maken. Dus van mij mogen ze iedereen een bekeuring geven vanwege te veel lawaai die echt heeel veel geluid produceerd. Ik erger me bont en blauw aan zo'n gast hier in de straat..
-
Lullig??
DE boete is kwijtgescholden!
DE boete is kwijtgescholden!
-
Tja, lezen is ook een kunst.

Wat vind jij dan van de 5GTT lui met een open devil uitlaat???????Abel schreef:Tja lullig voor je...
<-------So you know don't mess with a Reno------->
bekeuren als ze gepakt worden... Auto moet snel gaan.. geeeen lawaai maken.F 16Valve schreef:Wat vind jij dan van de 5GTT lui met een open devil uitlaat???????Abel schreef:Tja lullig voor je...
Je hebt natuurlijk een brul pijp een bler pijp. Ik heb een lief pijpje. die beslist niet meer geluid maakt dan het orgineel.
Mijn Gtt heeft nog een alleen een eind demper van Remus. Dat heeft de voruge eigenaar zo gemaakt. Je hoord gewoon in het interieur de de voor demper mist. En die gaat er dus weer zeker op
Maaar eerst moet die het weer doen.
Mijn Gtt heeft nog een alleen een eind demper van Remus. Dat heeft de voruge eigenaar zo gemaakt. Je hoord gewoon in het interieur de de voor demper mist. En die gaat er dus weer zeker op

2 straten verderop bij ons woont een jongen met een civic met daaronder zo'n hoogst irritante naaimachine uitlaat. als ik agent was( ben ik gelukkig niet) had ik hem allang een bekeuring gegeven. dat ding maakt alleen herrie en is niet vooruit te branden zo traag.
Als ik agent was gaf ik iedereen een handdruk met een lawaaierige uitlaat. Zoals een goede signature van iemand hier op het forum zegt: Loud pipes save lives. Ben het met hem eens.
There will be plenty of time to rest when your dead
Als ik door de Ebbingestraat rij gaan die fietsers tenminste opzij!!!Abel schreef:Je hebt natuurlijk een brul pijp een bler pijp. Ik heb een lief pijpje. die beslist niet meer geluid maakt dan het orgineel.
Mijn Gtt heeft nog een alleen een eind demper van Remus. Dat heeft de voruge eigenaar zo gemaakt. Je hoord gewoon in het interieur de de voor demper mist. En die gaat er dus weer zeker opMaaar eerst moet die het weer doen.

There will be plenty of time to rest when your dead
Nou, ik heb een eindemper van Devil, en middendemperpijp van 1.2. (Geen middendemper) en maakt naar mijn idee ni genoeg herrie. kat moet blijven, dus dan weet ik het eigenlijk ni meer. en die andere maken dus veel herrie?
F 16Valve schreef:ja en je hebt ook nog regenpijp geluiden(golf).
Dus je demper komt er wel tussen.
Zijn volgens mij weinigen die met alles eronder rijden.
Ik rij met mijn V6 turbo inderdaad met alles origineel, heerlijk rustig, alleen een zacht snorrende V6 en een turbofluit.
-
Tja, ik rij toch ook gewoon met de kat er nog onder. Verder een middenpijp zonder demper en een Peco BB2 einddemper. Blijkbaar genoeg om voor aangehouden te wordern, maar ik vind het opzich wel meevallen met de herrie....
http://www.madkow-online.com/peco.WMV
Toch..??
Marcel
Toch..??
Marcel
-
Ik vind het wel een beetje te luid hoor Marcel!

Als mijn Devil op is neem ik ook een Peco denk ikMarcel dLC schreef:Tja, ik rij toch ook gewoon met de kat er nog onder. Verder een middenpijp zonder demper en een Peco BB2 einddemper. Blijkbaar genoeg om voor aangehouden te wordern, maar ik vind het opzich wel meevallen met de herrie....
Toch..??
Marcel

-
Dan moet je je speakers zachter zettenMarcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ik vind het wel een beetje te luid hoor Marcel!![]()

-
Ow. Ok!Marcel dLC schreef:Dan moet je je speakers zachter zettenMarcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ik vind het wel een beetje te luid hoor Marcel!![]()
![]()