[R5AT] dynamo kapot??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
r5alpine-turbo

ik was laatst aan het rijden en steeds minder gaat het doen,eerst gaan de koplampen zachter,dan reageren de metertje op de richtingaanwijzer,dan dooft de verlichting langzaamaan,raampjes gaan niet meer open.

ik dacht accu loopt leeg,gelukkig heeft een bobine niet veel stroom nodig :D :D

ik vermoed de dynamo,maar het lampje dat hij niet bijlaad gaat in m'n dashboard niet aan!raar,iemand nog suggesties?of het door te meten is bv.

moet de koppeling ook vervangen dus kan overal straks goed bij,zijn er nog dingen die je preventief vervangt bij aan AT(bepaalde keerringen ofzo)

ik moet erbij zeggen dat de startmotor ook niet lekker werkt dus die gaat ook uit elkaar,zit er misschien een verband in?accu is goed,is pas geleden nog vervangen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

kijk maar of de startmoter niet vol met olie staat
dat had die van mij ook
en verder tja kan een dynamo probleem zijn ..
eh brand je dynamo lampje eigenlijk wel als je je contackt aan doe?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
r5alpine-turbo

het meeste ligt er nou af,dus op contact zetten is er even niet bij :lol: .

maar ummmm,weet het niet zeker maar denk van niet.hmm daar heb ik niet aan gedacht,lampje kapot?of loopt daar ook een draad naartoe vanaf de dynamo?
Riël
Über-Spammer

Zal lampje gegarandeerd niet werken. Zwakke lampen bij een lopende motor is ja eigenlijk altijd wel een kapotte dynamo. Gewoon de accupolen opmeten bij lopende motor. Zal toch rond de 14V moeten liggen, verwacht bij een alpine wel 'tzelfde als een gt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

zodar je acculampje gaat branden tijdens een lopende motor wordt de accu niet/of onvoldoende bijgeladen.

Meestal is dit te verwijten aan een slechte dynamo, maar soms ook aan de draden. Denk aan een draadbreuk tussen dynamo en accu
Mrtn = Maarten
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

als je lampje stuk is is het cirquit ook onderbroken dus werkt je laadsysteem ook niet !!!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert

tsja die electriek: welcome to renault.
gewoon uitzoeken volgens de kunsten der techniek.

maar wat ik wou zeggen:
als je de koppeling vervangt doe er meteen een sterkere in. de orginele is boven de 0.6 bar vuldruk al te zwak.
zon powerclutch van sachs is wel ok, of laat de koppeling weer netjes maken door kawe heten ze geloof ik. Sommigen laten em bekleden met kevlar, dat schijnt ook een succes te zijn. ask menno.
Plaats reactie