[Clio16V]plaatsen van aanzuigbuizen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Erik de Bruijn

Ik weet dat er al aardig wat over geschreven is maar heb toch nog een vraagje. op mijn 16v zit een powerfilter van KN. Ik heb daar al wel een aanzuigbuisje naar toe gemaakt vanaf mijn gril. Zijn er nog andere plaatsen waar je een aanzuigbuis kan plaatsen.

Op de plaats van de oude luchtfilterkast is daar een mogelijkeheid tot het aansluiten van een buis.

Is het trouwens niet mogelijk om direct de slang vanaf de gril op je luchtinlaat aan te sluiten(natuurlijk wel met een soort filter ertussen)
Benny_R

Wat voor auto? Ik heb een mooie luchthapper gezien bij een R5GTT in Utrecht die had op zijn originele huis een chrome buis onder die happer gezet. Die happer zat dus ook op de motorkap op de plaats boven het luchtfilterhuis.

Was erg mooi!
Michiel

Zijn verschillende opties; Er zijn bakken te koop voor achter de mistlampgaten, ook zitter er in de bumper kleine openingen afgesloten met een plaatje. Kun je er makkelijk uithalen en zelf een slang achter fixen. Mooiste is tuurlijk zo'n bak, maar er is dan geen plek meer voor je mistlamp!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Erik de Bruijn

Het is trouwens een clio 16v. Heb effe gezocht en heb denk ik wel wat gevonden wat volgens mij redelijk effectief is. Een soort openluchtfilter / gewone luchtfilter combi. Laat effe weten wat jullie hiervan denken.

http://www.geocities.com/madmax4272001/1b.jpg
http://www.geocities.com/madmax4272001/1a.jpg

(link wel effe plakken , doorgelinkt krijg ik hem neit)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Benny_R schreef:Wat voor auto? Ik heb een mooie luchthapper gezien bij een R5GTT in Utrecht die had op zijn originele huis een chrome buis onder die happer gezet. Die happer zat dus ook op de motorkap op de plaats boven het luchtfilterhuis.

Was erg mooi!
Da's de 5 van Sander. Moet je hem maar eens vragen!
Noyd

Ha ha wie tekent er hier met cadkey... mooi overzichtje van de kelk!! 8)
Never drive faster than your guardian angel can fly...
Marco16V
Contacteer:

Je kunt een slang leggen helemaal naar de ruimte achter de mistlamp linksvoor.
Het afdekkapje links naast de mistlamp verwijderen en daar de slang op aan sluiten.

http://www.geocities.com/marco16ventiler/Picture15.html
Clio Grand Prix 16V (404)
Erik de Bruijn

Ik heb een soort hitteschildje je gemaakt. Van een jerrycan. Deze heb ik door de midden gesneden. Het gat eruit gehaald van de powerfilter. Daarna beplakt met een soort isolatie laag.(zilverfolie met piepschuim erachter). En net achter de powerfilter geplaatst.

Daarna vanaf mijn gril een slang iets voorbij het hitteschild geplaatst. een andere slang aangesloten vanuit de bestaande luchtfilterkast. Een uitsparing uit het hitteschild gehaald en daar het eind van de slang in geplaatst.

Misschien kan ik inderdaad nog een derde slang plaatsen net naast het mistlampje, ga ik dadelijk nog even voor kijken.
mdmx

gemaakt met solid works 2001, overigens is het niet helemaal volgens tekening geworden, maar t zit best aardig. Ik heb voor de dikke buis wel de montage beugel van de elektrische waterpomp wat moeten aanpassen!

Leuk dat het gebruikt wordt!!
Marcel B.

Marco16V schreef:Je kunt een slang leggen helemaal naar de ruimte achter de mistlamp linksvoor.
Het afdekkapje links naast de mistlamp verwijderen en daar de slang op aan sluiten.

Komen er op deze manier niet onwijs veel steentjes door die buis heen je motorruim in?
Don't walk the grass... smoke it
r5alpine-turbo

nou je het zegt,lijkt me wel.ik vind het zelf niet de moeite zo'n openluchtfilter,hoop gehannes voor een beetje mooier geluid.

maarre als er zo'n buis uit een gat van je voorbumper steekt ziet dat er toch niet uit of ligt dat aan mij?
Tom
Moderator
Car: MB

die steentjes zal wel meevallen denk ik, die moeten best een paar scherpe bochten maken dan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.

Denk dat je je daarin vergist, als jij met 120 km/h een steentje opvangt gaat dat best hard hoor :)
Tom
Moderator

vergeet niet dat die slangen geribbelt zijn waar het steentje dus tegen aan botst. De kant van terugketsen is dus in 99% van de gevallen de voorkant en is het dus niet erg. En zo vaak heb je geen steentjes op je bumper anders was de lak er na 10 jaar ook al lang af geweest
Marcel B.

Tom schreef:vergeet niet dat die slangen geribbelt zijn waar het steentje dus tegen aan botst. De kant van terugketsen is dus in 99% van de gevallen de voorkant en is het dus niet erg. En zo vaak heb je geen steentjes op je bumper anders was de lak er na 10 jaar ook al lang af geweest
Die ribbeltjes maken denk niet zoveel uit, maar idd het aantal steentjes wat tegen je bumper aankomt is klein, en het aantal steentjes wat precies in dat gaatje komt is al helemaal miniem, maar ik denk dat als er een steentje ingaat, hij er in de meeste gevallen wel aan de andere kant uitkomt...

Magoed het zal niet desastreuse gevolgen hebben ofzo, maar toch iets om over te discussieren :)
Tom
Moderator

ook al komt ie er door dan komt in je luchtfilter huis terecht maar hij kan toch nooit door je filter heen!!
Marcel B.

Tom schreef:ook al komt ie er door dan komt in je luchtfilter huis terecht maar hij kan toch nooit door je filter heen!!
Volgens mij heeft ie een openluchtfilter :)
Tom
Moderator

hij wel :D
Marcel B.

Ik ook niet, al kon ik volgens degene die me vandaag het vervangingsfilter verkocht toch beter een open filter nemen want dat klonk zo gaaf!

Maarja toen ik hem vertelde dat je dan naar mijn mening teveel warme lucht aanzoog en dus je prestaties achteruit gaan en je je motorblok naar de klote helpt zei ie, 'woaaah, nee joh!'
Tom
Moderator

oxje schreef:Ik ook niet, al kon ik volgens degene die me het vervangingsfilter verkocht toch beter een open filter nemen want dat klonk zo gaaf!

Maarja toen ik hem vertelde dat je dan naar mijn mening teveel warme lucht aanzoog en dus je prestaties achteruit gaan en je je motorblok naar de klote helpt zei ie, 'woaaah, nee joh!'

vraag maar eens aan henk van veban :D Ik wil iig NOOOIT een open filter, hooguit een vervangingsfilter in mijn ORIGINELE luchtfilterhuis
Marcel B.

Tom schreef:
oxje schreef:Ik ook niet, al kon ik volgens degene die me het vervangingsfilter verkocht toch beter een open filter nemen want dat klonk zo gaaf!

vraag maar eens aan henk van veban :D Ik wil iig NOOOIT een open filter, hooguit een vervangingsfilter in mijn ORIGINELE luchtfilterhuis
Kheb m'n auto bij Henk gekocht, nog een week of twee en dan breng ik em weer terug voor kleine beurt, maar dan heb ik me filter er zelf al in gedaan :)
Marco16V
Contacteer:

oxje schreef:
Marco16V schreef:Je kunt een slang leggen helemaal naar de ruimte achter de mistlamp linksvoor.

Komen er op deze manier niet onwijs veel steentjes door die buis heen je motorruim in?
Ik heb er op dit moment een gaasje voor gemaakt van zwart kunstof, staan een stuk beter en er kunnen geen steentjes oid doorheen.
Clio Grand Prix 16V (404)
waterwacht

:D ZAND is funest voor je motor.
Deze gaan ongemoeid overal in en aan.

luchtfilter vaker schoonmaken en opnieuw inspuiten met de spuitbus.(olieachtige bescherming)

zodat ZAND geen kans krijgt.

Verder ben ik van mening, dat grote insecten veel meer schade kunnen maken.

:-* Veelal met bloed en vleugels erbij.

ook kunnen zij schuin omhoogvliegen, of met een bochtje dus. maar ja.. :wink:

wanneer je je filter regelmatiger schoonmaakt (zand eruit, spul erop) ben je beter beschermd. (en hij houdt dezelfde kleur)

8)
Mijn Clio klinkt niet alleen van achter stoer, maar ook van voren.
Tom
Moderator

ik heb mijn zwarte kapje weer teruggezet een daar een heeeeeeeeeele hoop gaatjes in gemaakt. Ziet er een heeeel stuk beter uit dan zo'n lelijke slang die in dat gat gefrot zit. Zal straks wel even een foto maken als ik tijd heb
Christian

Tom schreef:ik heb mijn zwarte kapje weer teruggezet een daar een heeeeeeeeeele hoop gaatjes in gemaakt. Ziet er een heeeel stuk beter uit dan zo'n lelijke slang die in dat gat gefrot zit. Zal straks wel even een foto maken als ik tijd heb
zand komt overal door hoor

ik heb gewoon de slang achter op het gaas gemaakt

[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/ima ... 0lucht.JPG[/img]
en je ziet er bijna niks van :)
[img]http://www.clioclub.nl/~christian.a/ima ... c00509.jpg[/img]
Plaats reactie